Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: "Hu" - "TAO" - "YHVH"  (Okunma sayısı 11865 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Şubat 04, 2011, 01:06:05 ÖS
Yanıtla #10
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1741
  • Cinsiyet: Bay

"Her meyvede tohum, her canlıda tanrı. onun için seviyoruz cananı, çocuğumuz o'ndan bir zerre diye aziz... Sevgin bütün varlıkları kucaklamalı; onu, beni, onları değil. Bütün varlıkları yani tanrı'yı. kurtuluş, kesret'ten vahdet'e dönüş. Tanrı'nın içinde kaybolmalısın. Ummana dökülen ırmaklar gibi, benliğinden sıyrılmalısın. Ne kalıbın, ne de adın kalmalı. Tanrı nedir diye soruyorsun, tanrı sensin."





Bu inanca sahip oldukları için katledilen bütün aydınlanmışların ruhu Şad olsun!...
Ben"O"yum,"O"ben değil...


Şubat 05, 2011, 11:44:57 ÖÖ
Yanıtla #11
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 159
  • Cinsiyet: Bay

Bir başka benzer örnek için:

Upanishadlar'da (Kutsal Vahiy) yazılı ünlü "Vedanta" şöyle ifade eder:

"O (Brahman) birdir ve her şeyin görünmez nedeni ve içeriğidir; her şeyle ve her şeyde tecelli eden (görünüşe çıkan) O'dur; O, Atman (nefs) dır ve dolayısıyla O, sensin."
Mandukya Upanishad'da Brahman şöyle tanımlanmıştır:
O, bütün ilişkilerin ve ilgilerin ötesindedir.
Onun hiçbir karşıtı ve hiçbir yönü yoktur.
O, düşünülemez ve idrak edilemez.
O, her şeyin içinde dinginliğe erdiği (sükun bulduğu) Brahman'dır."

Hint İrfanı'nın özeti şudur:

"Atman (Bireysel ruh, nefs)'ın, Maya (Aldatıcı görünüşler dünyası)'nın aldatıcılığından Vedanta (ereksel bilgi) ile kurtulup, tek ve evrensel hakikat sayılan Brahman ile birleşmesidir."

Upanishadlar'da Brahman bir inanç değil, bir akıl ilkesi olarak da ele alınmıştır. İnanç ve mistik deneyim yerine düşünmeyi ve bilgi gücünü önermiştir.

Bu yolla kendi üstüne düşünerek ve kendini tanıyarak, Atman'ın Brahman'la özdeş olduğunun bilincine varmayı "Aydınlanma" olarak kabul etmiştir.

veritas lux mea.


Şubat 06, 2011, 12:16:00 ÖÖ
Yanıtla #12
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 106
  • Cinsiyet: Bayan

Paylaşımlarınız için teşekkür ederim sayın Alcyone  ,
düşüncelerimizin açıkça ifade edilişlerine erişmemizi ,idrakimizin kuvvetlenmesini sağlıyorsunuz.
Sayın Ceycet  izninizle ben de sizin 'deyim'inizi başka yerlerde paylaşacağım.


Şubat 07, 2011, 03:53:04 ÖS
Yanıtla #13
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 159
  • Cinsiyet: Bay

Sayın Seteney,

Güzel yorumunuz için teşekkür ediyorum. Hepimiz ışık almak ve yansıtmak için buradayız.

Saygı ile.
veritas lux mea.


Şubat 08, 2011, 03:07:14 ÖS
Yanıtla #14
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 159
  • Cinsiyet: Bay

Ezoterik gelenek Tanrı'yı, yaratıcı gücü, Allah'ı, isimlendirmekten ziyade bir zamirle ifade etmeyi tercih eder. Bu zamir de İslam tasavvufunda HÜVE zamiridir. 'O' demektir. Bizde, Sûfî zikrinde “Hû” demek, Hindu geleneğinde “Om” demek gibidir; “Om” isim değildir, zamirdir.

Neden sonsuz güç sahibi yüce varlık böyle bir zamirle çağrılıyor? Çünkü ben sana hangi ismi verirsem vereyim, o ismi sana verdiğim anda seni kayıtlamış olurum. Oysa zamir daha mutlak ve kapsamlıdır. Sûfî literatüründe “Hüviyyet” diye bir makam vardır. Makam-ı Hüviyyet, Makam-ı Uluhiyyet'ten de daha yukarıdır.

Neden? Tasavvuf geleneği der ki, benim sana “el-Mâlik” diyebilmem için ortada bir “memluk” olması lazım; benim sana “el-Hâlik” diyebilmem için “mahluk” olması lazım. Dolayısıyla bazı isimler ancak yaradılışı var etmenden sonra aldığın isimlerdir. Yaradılış olmazsa, henüz sen hiçbir şeyi yaratmamışken sana nasıl “el-Hâlik” diyebilirim ki? Bu mertebede Sen Rab bile değilsin, çünkü “merbub” yok! Hatta sana “İlah” bile diyemem, “me'lûh” olacak ki sana ilah diyebileyim. Oysa Tanrı'nın zati varlığı mahlukatına bağlı değil. İşte bundan dolayı bazı makamlar (el-hazarat) için değişik isimler vermişlerdir.

İslam tasavvufunda “Hû” isminin öne çıkmasının, Allah’ın isminin diğer isimlerin hepsini kuşatan bir isim olarak alınması, Tanrı’nın yedi ana ismi olması ve diğer tüm isimlerin onlardan türemesi gibi nedenleri vardır.

alıntıdır.
« Son Düzenleme: Şubat 08, 2011, 03:09:17 ÖS Gönderen: alcyone »
veritas lux mea.


Şubat 08, 2011, 05:35:53 ÖS
Yanıtla #15
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 159
  • Cinsiyet: Bay

"Tanımlanabilen Tao mutlak Tao değildir, zikredilebilen isim mutlak isim değildir."
Tao te Ching
veritas lux mea.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
26 Yanıt
14914 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 20, 2013, 12:35:15 ÖS
Gönderen: GOASISG
9 Yanıt
17543 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 16, 2011, 11:16:33 ÖS
Gönderen: AMON RA
19 Yanıt
10859 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 08, 2012, 09:45:54 ÖS
Gönderen: smyrnali
36 Yanıt
17863 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 23, 2012, 10:20:17 ÖÖ
Gönderen: Masor1976
49 Yanıt
20555 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 29, 2014, 11:29:47 ÖÖ
Gönderen: ABCDEF
15 Yanıt
9134 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 07, 2015, 01:28:57 ÖS
Gönderen: _SplendouR_
7 Yanıt
4191 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 15, 2012, 10:08:38 ÖÖ
Gönderen: NOSAM33
8 Yanıt
7268 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 09, 2018, 12:28:29 ÖÖ
Gönderen: Tık-Tik-Tak
0 Yanıt
3300 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 30, 2010, 02:58:20 ÖS
Gönderen: karahan
4 Yanıt
7033 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 24, 2016, 01:21:23 ÖÖ
Gönderen: Ve-nice