Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Gençlerimizin Eğitimi  (Okunma sayısı 8934 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ekim 08, 2011, 06:35:58 ös
Yanıtla #20
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1828

Selamlar,
aslinda önce yukardaki polemik ve arkadaslar hakkinda birseyler yazacaktim ama vazgectim, özellikle son elli senelik egitim sistemimize güzel bir örnek.

Sayin ruzber benim bir sorum olacak hatta iki.
Bir "cagdaslik" nedir?
Iki "cagdas birey"nedir.

Birde hem ezbercilikten bahsediyorsunuz hemde olayi getirip lise"den baslatiyorsunuz. Bu lise ögretmenlerine biraz haksizlik olmuyormu, peki 5 yasindaki cocuklari kuran kurslarina gönderip saatlerce dua ezberleten ve o yastan cocuklari ezbercilige iten anne ve babalara nedemeli!!!!? veya hersabah 6 yasindaki cocuklara askeri egitim misali tören yaptiranlara nedemeli!!!!!?
Sorularimi cevapladiktan sonra söyleyeceklerimi siralayacam yani cözüm konusunda.

Saygilarimla


Ekim 08, 2011, 06:53:39 ös
Yanıtla #21
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3742
  • Cinsiyet: Bay

Sn ruzber, cok guzel söylediniz. Bir sey yapmalı! Siz bir eğitimci olarak en azından üniversitede ne yapıyorsunuz? Mesela ders kitabınız var mı? Ogrenciye bir kitap tavsiye ediyor ve o kitabın icerigine gore mı ders anlatıyorsunuz? Yoksa konularda ogrenciyi de olaya dahil mı ediyorsunuz?

Ne yapmalı? diye sormak bana biraz basite indirgemek olarak geliyor. Burada hepimiz var olan ezbere dayalı üretmeden geliştirmeden mezun veren sistemi elestirebiliriz. Ki bence de, sn poppetistin belirttigi gibi, cok ansiklopedisttir hatta cagcilligi da tartisma konusudur.

Ama ben eğitimci olduğunu ve muzdarip olduğunu söyleyen sizin ne yaptığınızı da merak ediyorum.

Saygılarımla.

Saygılarımla.


Ekim 10, 2011, 12:08:36 öö
Yanıtla #22

tiyatro da "gene ingiliz  kökenli" bir akım başladı son 15 yıldır ve bu akım git gide yükselmeye ve kabul görmeye başladı , nedir  o ?
sahnede  seyircinin oyuncu olduğunu , ama , pasif oyuncu olduğunu bilerek oyunu sahnelemek , dolayısıyla sahne ninde  bir yükselti olmayıp tüm salon olduğunu kabül etmek
eğer seyirci ne kadar interaktif bir şekilde oyunun içine sokulursa , hem oyunu kavraması daha iyi oluyo hemde memnuniyeti artıyo
oyunun içinde küçükte olsa "pasif oyuncu" olduğu iiçin seyircide sorumluluk alıyo
sanırım burada seyirci kavramı ile öğrenci yer değiştirir se ve sınıfta öğrencinin sorumluluğu ne kadar artarsa
hoca ile karşılıklı eğitim yerine eğitişim methodu kullanılırsa 
en azından eskiye göre daha verimli olabilir
sevgilier...saygılar...
yenilmek te iyidir, mühim olan her seferinde yenilsende , daha iyi olarak yenildiğini bilmektir


Ekim 11, 2011, 03:57:49 öö
Yanıtla #23
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 694

sahnesarsan güzel bir yaklaşım bende bunun farkındayım. 
Doğru rehberini bulana ne mutlu...


Ekim 11, 2011, 04:10:03 öö
Yanıtla #24
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 694

ben bıkmış bir insan olarak başlamak istiyorum. görevinde yükselmek için
Bir takım oluşumlara yakın olmak gerekiyor. Hiç bir şey eğitim için
yapmayan insanlar sadece kendilerine çalışanlar gelip seni geçiyor
ve bunlar unvan aldıklarından daha çok itibar görüyorlar.
acı gerçek de bu.
ben zamanında hevesle işe başladığımda, elini eteğini bilimden çekmiş
kendini ve ders ücretini düşünen şahsın beni ezmesiyle başladım,
öğrenciyi notla korkutan daha itibarlı bir hoca....

Ben öğrenci merkezli düşünüyorum, cebimi ve kariyeri değil.
Düşünseydim zaten şimdi farklı bir yerde olurdum.
kendim olabildiğince iyi ders anlatmaya çalışıyorum, öğrencilerim beni seviyor
notla korkutmuyorum. Amacım en iyi eğitimi nasıl verebilirim, bunu öğrenmek
ama insanı düşünen kalmadığından sanırım biraz aykırı kalıyorum. saygılarımla
Doğru rehberini bulana ne mutlu...


Ekim 12, 2011, 11:03:39 ös
Yanıtla #25
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 694

Sayın tij;
     Bana göre çağdaşlık düşünmeyi bilmek demek.
Bir takım tanımlamalara körü körüne bağlı kalarak,
onları ezberlemek değil.
     Şimdi öğrenciye test çözdürülüyor a şıkkı b şıkkı.....
düşünme yok başka şık yok. Öyle bir zaman oluyor ki
şıklardan soru çözülüyor, mantık kullanma yok.
Tamam kutsal kitabımız var ancak Arapça, gençler
mealini bilmeden sadece bunu okuyorlar. Ne anladın,
ne düşünüyorsun yok? Aykırı bir şey düşünsen günah...
       Ben sorgulayabilen, öğrenmek isteyen birey yetiştirmek istiyorum
 ne okuduğunu ve ezberlediğini anlamayan değil.


Doğru rehberini bulana ne mutlu...


Ekim 12, 2011, 11:29:18 ös
Yanıtla #26

"Okulumun eğitimimi engellemesine asla izin vermedim" Mark Twain.

Sözün özü, adam olacak adam, yine adam olur. Mükemmel "kitlesel" eğitim pek mümkün değildir.

Saygılar
Karanlıklar prensi bir beyefendidir. W.Shakespeare


Ekim 13, 2011, 10:17:40 öö
Yanıtla #27
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1668

ben bıkmış bir insan olarak başlamak istiyorum. görevinde yükselmek için
Bir takım oluşumlara yakın olmak gerekiyor. Hiç bir şey eğitim için
yapmayan insanlar sadece kendilerine çalışanlar gelip seni geçiyor
ve bunlar unvan aldıklarından daha çok itibar görüyorlar.
acı gerçek de bu.
ben zamanında hevesle işe başladığımda, elini eteğini bilimden çekmiş
kendini ve ders ücretini düşünen şahsın beni ezmesiyle başladım,
öğrenciyi notla korkutan daha itibarlı bir hoca....

Ben öğrenci merkezli düşünüyorum, cebimi ve kariyeri değil.
Düşünseydim zaten şimdi farklı bir yerde olurdum.
kendim olabildiğince iyi ders anlatmaya çalışıyorum, öğrencilerim beni seviyor
notla korkutmuyorum. Amacım en iyi eğitimi nasıl verebilirim, bunu öğrenmek
ama insanı düşünen kalmadığından sanırım biraz aykırı kalıyorum. saygılarımla

Sayisalcilar Turkce imla kurallarina, kucuk buyuk harf ayirimina dikkat etmezler demiyorum. Ama merak ettim dogrusu. Universitede bir hoca olarak imla kurallarina bu kadar ozensiz davranmanizin sebebi, bransinizin sosyal bilimler olmamasi olabilir mi?Degilse de, bikmis bir insan olarak sizin, Turkce'yi bu kadar ozensiz yazmanizin sebebi nedir merakimi celbetti. 
« Son Düzenleme: Ekim 13, 2011, 10:20:00 öö Gönderen: Isis »


Ekim 13, 2011, 08:05:24 ös
Yanıtla #28
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1828

Selamlar,
öncelikle sy.Isis"e uyarisindan dolayi tesekkürler ve eger kelime düsüklükleri imla kurallarindan sayilmiyorsa, onuda ben ekleyeyim.
Gelelim kendimce "cözüm" diyebilecegim önerilerime.
1.Bilimi ( siz bunu bilimsel egitim diye anlayin) dinin ve hertür dogmanin tecavüzünden kurtarmak.
a) Okullardaki din derslerini tamamiyla kaldirmak.
b) Kaldiramiyorsak kesinlikle secmeli yapmak.
c) Kesinlikle belli bir yastan önce devlet okullarinda dini egitimi yasaklamak, özel verilen din derslerinide iyi bir denetime tabi tutmak.

2. Bilimi( siz bunu bilimsel egitim diye anlayin) bütün irksal dogmalardan kurtarmak veya tarihi bilimsel ve tarafsiz bir analizle ögrenciye aktarmak.

3. Bilimi( siz bunu bilimsel egitim diye anlayin ve bunu özellikle ülkemiz özgülünde düsünün) askeri egitim veya diger bir anlamda kisla egitiminin tecavüzünden kurtarmak

4. Bilimi (siz bunu bilimsel egitim diye anlayin ) paranin tecavüzünden kurtarmak.
Orta okulu bitirmis biri olarak benim aklim bukadarina yetiyor, eminim bu isin uzmani arkadaslarin daha güzel daha anlamli görüsleri vardir, bekleyelim.

Saygilarimla


Ekim 14, 2011, 01:36:39 öö
Yanıtla #29
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 694

Tıj doğru söylüyorsun. Bunu yapmak çok zor, özellikle herseyin para olduğu bu dönemde.
Doğru rehberini bulana ne mutlu...


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
4200 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 07, 2007, 01:43:45 ös
Gönderen: Kaan
Ruhun eğitimi

Başlatan sidiyez Diger Inanclar

1 Yanıt
3173 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 20, 2011, 08:16:06 öö
Gönderen: Masor1976
0 Yanıt
1196 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 25, 2015, 12:13:32 öö
Gönderen: Risus