Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Devrimci Sanat Anlayisi--Enver Gökce  (Okunma sayısı 1839 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kasım 08, 2012, 03:16:19 ÖS
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1801

Enver Gökce






1920’de Erzincan’ın Kemaliye ilçesi Çit Köyü'nde doğdu. 19 Kasım 1981’de Ankara’da yaşamını yitirdi. 8 yaşında ailesiyle birlikte Ankara'ya geldi. Ankara Gazi Lisesi'ni bitirdi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. İstanbul Kadırga Öğrenci Yurdunda yöneticilik yaparken Türk Ceza Yasası’nın 141. Maddesi’ne aykırı eylemde bulunmakla suçlandı. Yargılanıp ceza aldı. 7 yıl cezaevinde kaldı. 1957’de özgürlüğüne kavuştu. Ardından 3 yıla yakın Çorum'da sürgün cezası çekti. Dönüşünde Ankara’da gazetelerde düzeltmenlik, serbest yazarlık yaptı. İstanbul'da Yurtlar Müdürlüğü'nde çalıştı. Doğduğu köye çekildi. 1977'de tedavi için Bulgaristan'a gitti. Dönüşünde tekrar Ankara'ya yerleşip çeviriler yaptı. Son günlerini Ankara’da Seyran Bağları Huzurevi’nde geçirdi. İlk şiiri 1943'te "Ülkü" dergiinde yayınlandı. Daha sonra Ülkü, Yurt ve Dünya, Ant, Gün, Söz, Yağmur ve Toprak, Yeryüzü gibi dergilerde imzalı imzasız şiirleri, yazıları çıktı. Ortak dili zenginleştiren yerel sözcüklerle örülmüş eserleriyle özgün bir şiire ulaştı. Türk şiirinde 1940 kuşağı ya da "Acılı Kuşak" olarak anılan toplumcu şairlerin önde gelen temsilcileri arasında yer aldı. Pablo Neruda’dan da şiirler çevirdi.



ESERLERİ:

Dost Dost İlle Kavga (1973)
Panzerler Üstümüze Kalkar (1977)
Şiirler (ölümünden sonra, 1982)
Eğin Türküleri (1982, DTCF bitirme tezi)



Kaynak: http://www.msxlabs.org/forum/edebiyat-tr/13558-enver-gokce-enver-gokce-kimdir-enver-gokce-hakkinda.html#ixzz2BdXBRThh


Devrimci Sanat Anlayışı


Bir sanatçının, doğru devrimci bir yönde birşeyler verebilmesi, yansıtabilmesi için pratik ile teori arasındaki birliği daima göz önünde tutması gerekir. Dünyayı ve olayları ancak diyalektik metodun ışığında kavrayıp yorumlayabilir. Hatta sanatta, bilinci ve duyarlık arasında tam bir uyum olmalıdır. Ne salt bilinç, ne salt duyarlık tek başına yeterli değildir. Bir sanat eserinden, devrimci sanattan söz ettiğimizde, devrimci bir görüş açısından hareket ediyoruz. Yani dünyamızı, insanımıza yaşanılabilecek bir hale getirebilmek için şiiri ve sanatı, sosyo-politik bir mücadelenin tamamlayıcı araçları olarak görüyoruz. Bu açıdan bakıldığında asıl mesele insanın bir bütün halinde kavranılması ve bütünselliğin dile getirilmesidir. Sadece namuslu olmak da yetmez. Sonuna kadar hem namuslu, hem de sapına kadar bilinçli olmak şarttır. Gerçek sanatçı, pazarlıkların, kuşkuların, küçük hesapların insanı değildir, ve olamaz da…



 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
8046 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 25, 2006, 11:09:23 ÖÖ
Gönderen: MASON
34 Yanıt
17039 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 19, 2015, 12:45:35 ÖS
Gönderen: egeran
0 Yanıt
4144 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 03, 2007, 06:27:02 ÖS
Gönderen: Ittihatci
ENVER PAŞA

Başlatan Ittihatci « 1 2 3 » Tarihteki Onemli Kisiler

22 Yanıt
24673 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 27, 2007, 06:39:16 ÖS
Gönderen: Ittihatci
Sinema ve Enver Paşa

Başlatan Ittihatci Tarih

0 Yanıt
2221 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 25, 2007, 02:23:37 ÖÖ
Gönderen: Ittihatci
2 Yanıt
4463 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 26, 2007, 04:52:23 ÖS
Gönderen: Ittihatci
5 Yanıt
6111 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 19, 2015, 10:46:36 ÖS
Gönderen: GOASISG
4 Yanıt
4122 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 23, 2008, 11:37:40 ÖS
Gönderen: Anatolic
5 Yanıt
10329 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 13, 2011, 10:42:45 ÖS
Gönderen: popperist
0 Yanıt
1277 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 26, 2015, 09:52:49 ÖS
Gönderen: Risus