Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: AMON - MUT - KONSHU  (Okunma sayısı 1093 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kasım 24, 2018, 08:54:55 ÖS
Yanıtla #10

Antik Mısır inancı hakkında pek çok kaynak farklı şeyler söyleyebiliyor. Bunun sebebi sahtekarlıktan çok Antik Mısırdaki merkez noktalarına göre değişen inanış biçimleriydi. Örnek: yaratılış miti hakkında birçok inanış şekli var. Heliopolis'teki inanç gereği Atum, Memphis'teki inanç gereği ise Ptah yaratıcı tanrı olarak gösterilebiliyor. İşin tuhaf yanı Ptah ve Atum her ikisi de yaratıcı tanrı olarak anılıyor. Atum birincil yaratıcı tanrı olarak anılarak son günlerde bazı iddialara göre Ptah'ı görevlendirdiği falan söylense de Ptah Memphis inancı gereği her şeyin yaratıcısı ve ilk olan, mimar olarak anılıyor. Tuhaf yanlardan birisi daha: Ptah aynı zamanda bir söyleme göre de Thoth'un yardımcılığını yapıyor.

Sayın Anarchosa'nın aktardığı Nun yani kaos Yunan mitindeki ilk varolan tanrı olan Kozmik Kaos ile benzerdir. Aynı zamanda Ptah yada Atum'u konu edinen yaratılış mitlerine kıyasla Amon'un ilk varoluş olayı birden fazla mitte benzer fakat biraz daha birbirinden farklı sistemlerde var. Fakat bir yıl önce gördüğüm bu aile ağacını pek onaylamıyorum kendi düşüncem gereği aynı zamanda sitenin farklı mitlere yaptığı aile ağaçlarındaki hatalardan dolayı güvensizlik duyma sebebimde var.

Uzun lafın kısası mısır mitinde çok fazla tanrı farklı isim, imajlarla aynı domain üzerine yüceltilmeleriyle karşımızda oluyor. Bunun sebebi bana göre hanedan dönemlerine göre seçilen tanrının tekleştirilmeye başlanmasıdır. Öyle ya bu adamlar kendi aralarında atalarının isimlerini bile kayıtlardan sildirmeyi deniyor bütün ilgiyi almak için. Konshu'yu ilk kez duyuyorum fakat Aleister Crowley'nin ekolü olan Thelema'da yer edinen "ANKH-F-N-KHONShU-T" terimindeki '-KHONShU" ile alakası olduğunu düşünüyorum.

Saygılar...

Saolun aydınlatma için. Konshu için de  dediğiniz gibi Thelema’yı okumak yardımcı olabilir. Hatta şimdi internetten az da olsa inceledim, Horus’la aynı kişi gibi duruyor ama biraz daha araştırmak lazım.

Sevgiler sayın Novayst.
Errare humanum est.
Beni böyle sev, seveceksen.


Kasım 24, 2018, 09:24:58 ÖS
Yanıtla #11

  "Serapis" bu örüntüde nasıl ve ne zaman bir yer kazanmış ?

   Ek not:

"Mısır Tanrıları" adlı film kanımca biraz yahudi çarpıtması.

"Serapis"in, "Seraphim - Kerubim" olarak tasfir edilen doğa üstü varlıklarla bir alakası varmıdır?

Fas ve bayrağı bu devinimin neresin de ? İskenderiye ve "Sagrada Familia"  Barcelona...

"Ayasofya" bu sentezlemenin neresinde kalıyor ?

Resimdeki tasfir edilen varlığın ellerinin yönü, ve üç yüzün yönü,bazı insanların hangi bütünlüğünü ifade ediyor ?

Çok soru sordum sanırım...  :)


Saygılar.
« Son Düzenleme: Kasım 24, 2018, 10:23:23 ÖS Gönderen: Tık-Tik-Tak »
Sen Özelsin


Kasım 25, 2018, 01:31:11 ÖÖ
Yanıtla #12
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 301
  • Cinsiyet: Bay

  "Serapis" bu örüntüde nasıl ve ne zaman bir yer kazanmış ?

   Ek not:

"Mısır Tanrıları" adlı film kanımca biraz yahudi çarpıtması.

"Serapis"in, "Seraphim - Kerubim" olarak tasfir edilen doğa üstü varlıklarla bir alakası varmıdır?

Fas ve bayrağı bu devinimin neresin de ? İskenderiye ve "Sagrada Familia"  Barcelona...

"Ayasofya" bu sentezlemenin neresinde kalıyor ?

Resimdeki tasfir edilen varlığın ellerinin yönü, ve üç yüzün yönü,bazı insanların hangi bütünlüğünü ifade ediyor ?

Çok soru sordum sanırım...  :)


Saygılar.

Çok hoş sorular hepsini cevaplayan ben olmak isterdim ama fazla cesaretim yok, fazla bilmişlik yapmayıp sadece bildiğim şeyi söyleyeceğim. Resimdeki Tetramorf ise sırasıyla aslan, insan, boğa suratları olarak aslan, kova, boğa burçlarını ve kanatların ise kartal yani akrep burcunu sembol ettiğini düşünüyorum. İnsan, aslan, boğa yüzleri zaten var kartalı ise kanatlardan çıkardım. Kartalın Okült simgecilikteki karşılık gelen hali akreptir. Ateşlerin içinde tasvirinden dolayı Seraphim, çokyüzlülüğünden dolayı Kerubim özelliği taşıdığını düşünüyorum ki zaten iki isim arasında pek fark görmüyorum. Serapis'in boğa ile sembol edilebildiğini biliyoruz Seraphim-Kerubim tasvirindeki boğanın varlığı fazlasıyla bağlantılı olduğunu çağrıştırıyor gerçekten. Aynı zamanda Kerubilerden tevratta bahsedilirken dört yüz bahsediliyor; 1.yüz Kerubi, 2.yüz İnsan, 3.yüz Aslan 4.yüz Kartal. Kerubi yüzünün insan dışında tasvirine pek rastlanmadığından Siparis'in boğa yüzüyle sembol edilmesi ve dört temel burcu tamamlamak içinde en yakın seçenek olarak Kerubilerin boğa yüzünün asıl yüzü olduğunu düşünmenin yanlış olacağını sanmam. Mor elbise rahip giysisini, eller ise birinin yeri birinin göğü işaretiyle mevlevilikte, bafomet portresinde ve sayın Anarchosa'nın başka bir konuda değindiği Zümrüt Tabletteki "Gökte neyse yerde de o; yerde nasılsa gökte de öyle" mesajını görüyorum. Elbisenin alt kısmı yok tasvirin sağ tarafındaki kahverengilikten devam ettiğini düşünsekte kanatların ortaladığı alan boş. Alt vücudu betimlenmeyen Seraphim özelliğini de burada görüyoruz... Genital bölgeyi kapatır halde kanatlar..
« Son Düzenleme: Kasım 25, 2018, 01:34:28 ÖÖ Gönderen: Novayst »
“En uzun yolculuklar bile, tek bir adımla başlar.” -Lao Tzu