Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Caro-Kann Savunması 3. exd5  (Okunma sayısı 227 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Şubat 08, 2020, 03:24:05 öö

1. e4 c6
2. d4 d5

Sonrası tahtada oluşan konuma Caro-kann savunması denir. Bu noktada beyazın seçeneği birden fazladır. Fakat exd5 oynanan devam yolunu analiz edeceğim.

3. exd5 cxd5

Eşit bir konum oluştuğu söylenebilir. Hamle sırası beyazda olduğu için her oyunda var olan o küçük üstünlük dışında bir üstünlükten söz edilemez. Beyaz bu noktadan sonra taşlarını gelişmelidir. Caro-kann açılışı bu devam yolu bana göre oynaması en rahat olan devam yoludur. Siyahlar beraberlik için oynarlar. Şayet iki tarafta doğru oynarsa oyun berabere biter. Fakat biz insanlar bilgisayarların önerdiği ilk hamleleri yapamadığımız için Caro-kann savunması ile şayet oyun ortasında taşları eşit bir şekilde değişebilir ve konumumuzu tutabilirsek oyun sonunda piyon yapımızın daha iyi bir konumda kalacağını düşünüyorum. Oynadığım oyunlarda da bu şekilde oldu.

4. Af3 Ac6
5. c3 Fg4
(Beyazın bu hamlesi çok önemli çünkü göze çarpan ilk hamle Capablanca'nın Satrancın Esaslarında bahsettiği gibi önce atları sonra filleri çıkınız mantığı ile Ac3 hamlesi oynanırsa c3 piyonunun önü tıkanmış olacak ve bu hamle beyazlar için gelecekte sorun oluşturabilecek, d4 karesindeki piyonu zayıflatırken zaten vezir tarafından tutulan d5 karesine baskı yapmaktan öteye gidemeyecek.) - (Siyahlar içinse Caro-kann'ın diğer varyantlarında filimizi f5 karesinden gelişiriz fakat burada daha agresif olan g4 hamlesini yapıyoruz. Diğer varyantlarda f5 karesinden geliştiğimiz fili rakibin fili ile değişerek beyaz filleri tahtadan kaldırarak başlangıçta da bahsettiğim gibi eşit bir oyun sağlamaya çalışıyoruz. Fransız savunmasından farklı olarak beyaz fili çıkarak kolayca değişmek, caro-kann savunmasının güzelliklerinden biridir.)

6. Ff4 e6 (Bu hamleyle siyah filimizin önünü açarken atı hangi kareden gelişeceğimizi halen rakibimize göstermemiş oluyoruz. Aynı zamanda d5 deki piyonu bir taşla daha koruyarak, merkez hakimiyetimizi ve d5 karesindeki hakimiyetimizi arttırmış oluyoruz.)

7. Ad2 Fd6 (Taşlarımızı değişmeye devam ediyoruz. Bu konumda rakibimiz taşa vurmayıp filini g3 karesine kaçarsa atımızı e7 den geliştirip rokumuzu hazırlamış oluyoruz. Aynı zamanda fili g3 karesine kaçarken bir tempo kaybetmiş olan beyazlar bana göre açılışta beyazların doğal üstünlüğü olan temponun getirisini kaybediyor. Aynı şekilde 8. Fxd6 Vxd6 dan sonra vezirimizi merkeze gelmiş ve siyah fillerin olmadığı oyunda siyah kareleri kontrol etmeye başlamış oluyoruz. Basitçe atımızı oyun planımıza uygun bir kareden geliştirip rok attıktan sonra herhangi bir problem yaşamadan oyun ortasına geçiş yapmış oluyoruz)

Aynı zamanda ilk 10 hamle içinde tüm taşlarımızı gelişip kalelerin bağlantısını sağlamak için, şahımızı korunaklı bir yere çekmek için (şah kanadına rok atmayı tercih ediyorum fakat bazı açık merkezli ve fillerimin hayatta olduğu konumlarda ters kanada rok atmayı da tercih ediyorum seçim meselesi biraz) yeterli vaktimiz kalıyor. Satrançta büyük ustaların, sürelerinin %20 sini kullandığı ve gözde fazla büyütülen açılış bölümünü caro-kann ın bir devam yolunda gayet eşit bir şekilde atlatmış oluyoruz.

Şunu da belirtmek isterim satranca yeni başladıysanız açık açılışları tercih etmenizi öneririm. Taktik imkanların fazlalığı ve romantik dönem oyunlarını andıran oyunlarla kendinizi geliştirmeniz çok daha mümkün olacaktır. Caro-kann rakibe göre şekillenen bir savunma olup genelde sakin bir açılış ve oyun ortası oyunu oynatıp oyun sonu becerisinin fazla olanın kazandığı bir sistemdir. Artısı ise her açılış karşısında düşünmeden oynanabilir. Okuduğunuz için teşekkürler, iyi forumlar!