Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Eşitlik, kardeşlik ve özgürlük üzerine  (Okunma sayısı 1446 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ekim 23, 2024, 10:08:14 ös
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1107
  • Cinsiyet: Bay

Masonluğun bu üç ana ögesi üzerine bir tartışma başlığı açmak istedim. Anti-masonik gibi gelebilir ama tahminim masonlar da bu kavramlarda farklı fikirlere sahiptir.

Eşitlik;

Dünyada hiç bir zaman eşitlik olmamıştır, bundan sonra da olacağını sanmıyorum, bu mümkün ve gerekli de değildir. Çünkü bana göre her insanın fıtratı farklı, varoluşsal bilinç düzeyi, zekâsı, yeteneği, çalışkanlığı vb. farklıdır.

Kardeşlik;

Dünyada hiç bir zaman kavimlerin kendi içlerinde, hatta bence masonlar içinde ve hatta çekirdek ailelerin içinde dâhi tam bir kardeşlik düzeyine ulaşılamamıştır, bundan sonra da ulaşılacağını düşünmüyorum.

Özgürlük;

Özgürlük kavramı kulağa çok hoş geliyor ama bu kavramın sınırı nerede başlar, nerede biter tartışmaya çok açık. Misal "Özgür" kararlar alırken başka bir bireyin, canlının ve ya cansızın hakkına girip girmediğimizden nasıl tam emin olabiliriz?

Bana göre, özgürlükler de kısıtlamalar yapılmasının, caydırıcı cezaların oluşturulmasının ve bu cezaların uygulanmasının toplum yararına faydası vardır.

Bu üç öge de bana romantik geliyor, gerçekçi de değil. Şu savaşlar ve krizler ortamında (distopyanın içinde) ütopik kavramlar.

Bu üç ögenin bazı durumlarda çok gerekli olduğunu da düşünmüyorum.

Sevgiler.
« Son Düzenleme: Ekim 23, 2024, 10:12:55 ös Gönderen: Mandıra Filozofu »
Fiat Lux


Ekim 24, 2024, 09:54:49 öö
Yanıtla #1
  • Mason
  • Yeni Katilimci
  • *
  • İleti: 23
  • Cinsiyet: Bay

Sayın Mandıra Filozofu,

Sorgulamanız gerçekten güzel. Ancak doğru başlangıçlar doğru sonuçlara ulaşmada daha verimlidir.

Özgürlük, Eşitlik ve Kardeşlik aslında Masonik terim ya da Mottolardan çok Fransız Devrimi ile ilgilidir. Bir devrim ile bile bu ülkülerine ulaşamadılar, öyle değil mi?

Fakat bu terimleri kullanan herkes aynı anlam ve aynı amaçla mı kullanıyor? Mesela Bu Fransa ve Avrupa Masonluğunda kullanılırken örneğin HKEMBL'de böyle bir sesleniş yoktur.

Ama toplumların ayırıcı unsurları yerine birleştirici konuların ön plana çıkarılması ve asgari müştereklerde buluşmak üzere müzakere Masonik bir yöntemdir.

Bugün Avrupa Birliğinin oluşumunda, İnsan Hakları Beyannamesinde ve daha nice Feodal Bey-Serf, Aristokrat-Parya gibi  ayrışan toplumlar yerine vatandaşlık temelinde eşit hak ve özgürlüklere sahip bir anlayışın çıkışında kardeşler çok rol almışlardır.

Öyle bakınca henüz tamam olmamış ama uğrunda çalışmaya değer ülkülermiş gibi durmuyor mu?
Alterius non sit qui suus esse potest


Ekim 24, 2024, 10:10:12 öö
Yanıtla #2
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1107
  • Cinsiyet: Bay

Adalet, sağlık, eğitim vb. konularda herkesin eşit haklara sahip olması doğru ülkülerdir.

Bu üç kavram(eşitlik , kardeşlik, özgürlük)uğruna uğraşmak güzel. Ama bence yine de insanlar tam anlamıyla eşit, tam anlamıyla özgür olmamalı, tam anlamıyla kardeşte zaten olamaz.

O zaman iyi insanlarla kötü insanların ayrımı yapılamaz. Çünkü iyilerin bu hakları kullanması ile kötülerin kullanması aynı sonucu doğurmaz.

Bir kötü eşitliği üstünlüğe çevirebilir, özgürlüğü abartıp hak yiyebilir, kardeşliği de suistimal edebilir. 

Sevgiler.
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2024, 10:13:26 öö Gönderen: Mandıra Filozofu »
Fiat Lux


Ekim 24, 2024, 04:45:37 ös
Yanıtla #3
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1107
  • Cinsiyet: Bay


...

Ama toplumların ayırıcı unsurları yerine birleştirici konuların ön plana çıkarılması ve asgari müştereklerde buluşmak üzere müzakere Masonik bir yöntemdir.

Bugün Avrupa Birliğinin oluşumunda, İnsan Hakları Beyannamesinde ve daha nice Feodal Bey-Serf, Aristokrat-Parya gibi  ayrışan toplumlar yerine vatandaşlık temelinde eşit hak ve özgürlüklere sahip bir anlayışın çıkışında kardeşler çok rol almışlardır.

Öyle bakınca henüz tamam olmamış ama uğrunda çalışmaya değer ülkülermiş gibi durmuyor mu?


Haklısınız, bizde de aydınlanma çabaları var ama yetersiz kalıyor.

Belki de bu bilgi çağında farkında olmadan toplumsal aydınlanmamız artıyor da olabilir. (Ama gerçek aydınlanmanın bazı ritüeller ve yıllar süren emek ve çilelerle sağlanabileceğini düşünüyorum.)

Ne diyebilirim, yasalara uygun, hakça özgürlük, eşitlik diliyorum. Herkesin birbirini kardeş gibi gördüğü güzel bir dünyaya uyanmak bizlere nasip olmasa bile sonraki nesillere nasip olsun.

Konu dışı olacak belki, belki de değil ama, insan hakları sözleşmesi bize şu sıralar çok uygun degil. Şiddetin, istismarın zirve yaptığı şu dönemde islamdaki kısas yasalarının da anayasaya belli durumlar için eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. En azından toplumsal huzur sağlanana kadar kullanılabilir, ve ya kısasa artık gerek kalmadığına kanaat getirilene kadar.

Sevgiler.
« Son Düzenleme: Ekim 24, 2024, 04:50:11 ös Gönderen: Mandıra Filozofu »
Fiat Lux


Ekim 25, 2024, 09:47:19 ös
Yanıtla #4
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3253
  • Cinsiyet: Bay

Alıntı
Konu dışı olacak belki, belki de değil ama, insan hakları sözleşmesi bize şu sıralar çok uygun degil. Şiddetin, istismarın zirve yaptığı şu dönemde islamdaki kısas yasalarının da anayasaya belli durumlar için eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. En azından toplumsal huzur sağlanana kadar kullanılabilir, ve ya kısasa artık gerek kalmadığına kanaat getirilene kadar.



KATILMIYORUM ,KATILMIYORUM , KATILMIYORUM ...

Laik bir yönetiminde kısas ne demek ? 
Sen adam gibi CEZA YASASINI yürürlüğe koy . Para ve rüşveti kes bak nasıl adam olunuyor .Yanılmıyorsam 4.Murat zamanında rüşvet alan KADI bozuntularını tespit edip; hepsinin boynu vuruldu ve en ilginci de o kadıları atayan ve  seçen Şeyhülislamda İDAM EDİLDİ ...


VE SONUÇ ADALET YENİDEN SAĞLANDI OSMANLIDA  demek ki adam gibi ülke yönetilirse bu olaylar minimize edilir.

Şu anki yasada idam yok ama caydırıcı cezalar olursa ortam  düzelir. Öyle kafana göre AF OLMAYACAK. Demokrasi yönetiminde şeriat yasaları olmaz ,teklif dahi edilemez ...

Saygılar

https://youtu.be/pqhPb_EgMAU   

Buna ne buyrulur ...
« Son Düzenleme: Ekim 25, 2024, 10:12:52 ös Gönderen: NOSAM33 »
audi-vide-tace
    dinle-gör
        sus


Ekim 26, 2024, 01:55:57 ös
Yanıtla #5
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1107
  • Cinsiyet: Bay

Alıntı
Konu dışı olacak belki, belki de değil ama, insan hakları sözleşmesi bize şu sıralar çok uygun degil. Şiddetin, istismarın zirve yaptığı şu dönemde islamdaki kısas yasalarının da anayasaya belli durumlar için eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. En azından toplumsal huzur sağlanana kadar kullanılabilir, ve ya kısasa artık gerek kalmadığına kanaat getirilene kadar.



KATILMIYORUM ,KATILMIYORUM , KATILMIYORUM ...

Laik bir yönetiminde kısas ne demek ? 
Sen adam gibi CEZA YASASINI yürürlüğe koy . Para ve rüşveti kes bak nasıl adam olunuyor .Yanılmıyorsam 4.Murat zamanında rüşvet alan KADI bozuntularını tespit edip; hepsinin boynu vuruldu ve en ilginci de o kadıları atayan ve  seçen Şeyhülislamda İDAM EDİLDİ ...


VE SONUÇ ADALET YENİDEN SAĞLANDI OSMANLIDA  demek ki adam gibi ülke yönetilirse bu olaylar minimize edilir.

Şu anki yasada idam yok ama caydırıcı cezalar olursa ortam  düzelir. Öyle kafana göre AF OLMAYACAK. Demokrasi yönetiminde şeriat yasaları olmaz ,teklif dahi edilemez ...

Saygılar

https://youtu.be/pqhPb_EgMAU   

Buna ne buyrulur ...

Kastrasyon ve ya idam gibi cezaları kadılar değil hâkimler verebilecek. Direk kısas değil. Hakimlere bu yetkilerin verilmesi gerekli. Laiklikle bunun ne alakası var. Misal çoğu çağdaş medeniyette ve ya Amerika'nın bazı eyaletlerinde idam cezası uygulanmakta... Suç makinelerini korumanın anlamı yok. En azından toplumda düzen sağlanana kadar bu  yasalar anayasaya eklenip uygulanabilir. Sonra tekrar kaldırılır. İstiklal mahkemeleri yüzyıl önce gerekliydi, benzeri bir uygulama şu zamanlarda da gerekli.
« Son Düzenleme: Ekim 26, 2024, 02:00:50 ös Gönderen: Mandıra Filozofu »
Fiat Lux


Ekim 26, 2024, 04:04:30 ös
Yanıtla #6
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 324
  • Cinsiyet: Bay

Alıntı
Konu dışı olacak belki, belki de değil ama, insan hakları sözleşmesi bize şu sıralar çok uygun degil. Şiddetin, istismarın zirve yaptığı şu dönemde islamdaki kısas yasalarının da anayasaya belli durumlar için eklenmesi gerektiğini düşünüyorum. En azından toplumsal huzur sağlanana kadar kullanılabilir, ve ya kısasa artık gerek kalmadığına kanaat getirilene kadar.


Laik bir yönetiminde kısas ne demek ? 
Sen adam gibi CEZA YASASINI yürürlüğe koy . Para ve rüşveti kes bak nasıl adam olunuyor .Yanılmıyorsam 4.Murat zamanında rüşvet alan KADI bozuntularını tespit edip; hepsinin boynu vuruldu ve en ilginci de o kadıları atayan ve  seçen Şeyhülislamda İDAM EDİLDİ ...

2004 senesine kadar idam yasada mevcutken laik değil şeriat yönetiminde miydik? Bunu geçtim, ceza yasasının kalitesini rejimin belirleyeceği varsayımı da bir o kadar saçmadır ki bugün pek çok şeriat ülkesinde kayda geçmese de sokaklarda hakim olan taciz suçları aşikardır.


Ekim 26, 2024, 09:23:47 ös
Yanıtla #7
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3253
  • Cinsiyet: Bay

Evet  iki değerli üyemiz benim  KATILMIYORUM  sözüme  karşı beni biraz itham ettiler ...

1- İSLAMDAKİ KISSAS yasalarının Anayasaya eklenmesi  önerisi , Laik bir ülkede  sizce nasıl karşılanır ?

Bakara Suresi 178. Ayetin Tefsiri
يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلٰىۜ اَلْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالْاُنْثٰى بِالْاُنْثٰىۜ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ اَخ۪يهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَاَدَٓاءٌ اِلَيْهِ بِاِحْسَانٍۜ ذٰلِكَ تَخْف۪يفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌۜ فَمَنِ اعْتَدٰى بَعْدَ ذٰلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ اَل۪يمٌ

"Müminler! Öldürülen insanlar konusunda size kısas farz kılındı.Bir hüre karşı bir hür, bir esire karşı bir esir, bir kadına karşı bir kadın (öldürülür, dahafazlasıolmaz). Kim, öldürülenin kardeşi (mirasçısı) tarafından bir bedel karşılığı bağışlanırsa, marufa  uysun ve bedeli güzelce ödesin. Böyle olması, Sahibiniz(Rabbiniz)tarafından yapılmış bir hafifletme ve bir iyiliktir. Kim bundan sonra da düşmanlığı sürdürürse,ona acı bir azap vardır.

"(Bakara 2/178)


2-Türkiye Cumhuriyeti yasalarında İdam kaldırılmıştır . Nedeni hepimizin bildiği gibi ; AVRUPA BİRLİĞİ KANUNLARINDAN ileri geliyor . Ne zaman ben bu birliğe üye olmam dersin o zaman İDAM geri gelir.

 Eskiden İdam vardı o zaman Laik değil miydik diyor arkadaş . Ben İDAM OLMASIN DEMİYORUM arkadaş anayasaya İslam'daki Kıssas uygulamaları koyalım demesine karşı çıkıyorum . Bu gibi düşünceler adım adım uygulanmaya çalışılıyor bugün kıssas yarın ŞERİAT gelsin denerek İran olmayacağımızın garantisini kim verebilir.
3- Son kez tekrar ediyorum sapla samanı karıştırmamak gerek öyle Kıssas uygulamaların bazılarını anayasaya  koyalım demek DİNCİ KESİMİN HAYELİNE bir adım daha yaklaştırır ...

Adam gibi CEZA YASALARINI UYGULARSAN ikide bir AF denen soytarılığı gündemine getirmezsin böylece mahkum olan kişide olayı yapmadan önce bir değil bin kere daha fazla düşünür eylemini yapıp yapmamak konusunda .
   

Hem Avrupa birliğine girmeyi hedefle ondan sonrada İSLAMDAKİ KISSASI örnek ver. Sen önce  DEVLET olarak Ceza hukuku yasalarını güncelle bak o zaman toplum nasıl kuzuya döner ...


Saygılar
audi-vide-tace
    dinle-gör
        sus


Ekim 26, 2024, 09:54:24 ös
Yanıtla #8
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1107
  • Cinsiyet: Bay

Evet  iki değerli üyemiz benim  KATILMIYORUM  sözüme  karşı beni biraz itham ettiler ...

1- İSLAMDAKİ KISSAS yasalarının Anayasaya eklenmesi  önerisi , Laik bir ülkede  sizce nasıl karşılanır ?

Bakara Suresi 178. Ayetin Tefsiri
يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فِي الْقَتْلٰىۜ اَلْحُرُّ بِالْحُرِّ وَالْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَالْاُنْثٰى بِالْاُنْثٰىۜ فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ اَخ۪يهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَاَدَٓاءٌ اِلَيْهِ بِاِحْسَانٍۜ ذٰلِكَ تَخْف۪يفٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَرَحْمَةٌۜ فَمَنِ اعْتَدٰى بَعْدَ ذٰلِكَ فَلَهُ عَذَابٌ اَل۪يمٌ

"Müminler! Öldürülen insanlar konusunda size kısas farz kılındı.Bir hüre karşı bir hür, bir esire karşı bir esir, bir kadına karşı bir kadın (öldürülür, dahafazlasıolmaz). Kim, öldürülenin kardeşi (mirasçısı) tarafından bir bedel karşılığı bağışlanırsa, marufa  uysun ve bedeli güzelce ödesin. Böyle olması, Sahibiniz(Rabbiniz)tarafından yapılmış bir hafifletme ve bir iyiliktir. Kim bundan sonra da düşmanlığı sürdürürse,ona acı bir azap vardır.

"(Bakara 2/178)


2-Türkiye Cumhuriyeti yasalarında İdam kaldırılmıştır . Nedeni hepimizin bildiği gibi ; AVRUPA BİRLİĞİ KANUNLARINDAN ileri geliyor . Ne zaman ben bu birliğe üye olmam dersin o zaman İDAM geri gelir.

 Eskiden İdam vardı o zaman Laik değil miydik diyor arkadaş . Ben İDAM OLMASIN DEMİYORUM arkadaş anayasaya İslam'daki Kıssas uygulamaları koyalım demesine karşı çıkıyorum . Bu gibi düşünceler adım adım uygulanmaya çalışılıyor bugün kıssas yarın ŞERİAT gelsin denerek İran olmayacağımızın garantisini kim verebilir.
3- Son kez tekrar ediyorum sapla samanı karıştırmamak gerek öyle Kıssas uygulamaların bazılarını anayasaya  koyalım demek DİNCİ KESİMİN HAYELİNE bir adım daha yaklaştırır ...

Adam gibi CEZA YASALARINI UYGULARSAN ikide bir AF denen soytarılığı gündemine getirmezsin böylece mahkum olan kişide olayı yapmadan önce bir değil bin kere daha fazla düşünür eylemini yapıp yapmamak konusunda .
   

Hem Avrupa birliğine girmeyi hedefle ondan sonrada İSLAMDAKİ KISSASI örnek ver. Sen önce  DEVLET olarak Ceza hukuku yasalarını güncelle bak o zaman toplum nasıl kuzuya döner ...


Saygılar

Sevgili Nosam33

Doğru, Medeni kanuna göre cezalar caydırıcı olmalı, ama bana göre bir kez ceza alan kişi cezası bittikten sonra suçları işlemeye devam ediyorsa hâkimlere bu kişiler için el kesme, kastrasyon ve ya idam benzeri cezalar verebilme yetkisi verilmeli. Ama önce tabiki ıslah etme süreci olmalı, bu başka.

Buna belki kısas değil ama modern kısas ve ya başka bir tanım denilebilir. Tanımlama yanlış olmuş olabilir. Bu konuda haklı olabilirsiniz.

Sevgiler .
Fiat Lux


Ekim 26, 2024, 10:15:39 ös
Yanıtla #9
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 3253
  • Cinsiyet: Bay

Cevap verme nezaketi gösterdiğiniz için teşekkür ederim. Sonuçta Ham taşız  zamanla evrimleşeceğiz hep birlikte .Tekrar teşekkürler.

Saygılar
audi-vide-tace
    dinle-gör
        sus