Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Yaratıcı bir Tanrıya kesinlikle inanmıyorum.  (Okunma sayısı 60868 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mayıs 19, 2008, 04:10:23 ös
Yanıtla #80
  • Ziyaretçi

Gökleri ve yeri altı günde yaradan, sonra "Arş " a istiva eden odur.Yere gireni,ondan çıkanı, gökten ineni ve ona çıkanıb ilir.Her nerede iseniz o sizinle beraber.

(Hadid:57/4)


Yukarıdaki alıntıda Kur'an dan. Benim ayrıca bir şey ifade etmeme gerek yok herhalde :)

Saygılarımla,

Fakat siz kendinize göre yorumluyorsunuz bu ayeti.Yüce Yaratıcı' nın heryerde olduğunu, yere indireninde daha sonra tekrar yanına alanında O olduğunu ifade eden bir ayet. Ben reenkarnasyon yada Tanrı ile aynı ve bir olma arasında bir bağ kuramıyorum.


Mayıs 19, 2008, 04:23:26 ös
Yanıtla #81

Alıntı
Fakat siz kendinize göre yorumluyorsunuz bu ayeti.Yüce Yaratıcı' nın heryerde olduğunu, yere indireninde daha sonra tekrar yanına alanında O olduğunu ifade eden bir ayet. Ben reenkarnasyon yada Tanrı ile aynı ve bir olma arasında bir bağ kuramıyorum.

Sn. blossom,

Dikkat ettiyseniz verdiğim 1 örnek bir mitolojik hikaye 2. si ise Müslümanların kutsal kitabı.Dikkat edilmesi gereken diğer bir husus ise 2 yazıdada aynı meseleden bahsedilsede doğrudan bir anlatım (açık ve net bilgi) yok .Bunun bir sebebi ve amacı var.Dolayısı ile sizin yorumunuza saygı duyuyorum.

Saygılarımla,
Omnia mors aequat


Mayıs 19, 2008, 04:27:53 ös
Yanıtla #82
  • Ziyaretçi

Sn. blossom,

Dikkat ettiyseniz verdiğim 1 örnek bir mitolojik hikaye 2. si ise Müslümanların kutsal kitabı.Dikkat edilmesi gereken diğer bir husus ise 2 yazıdada aynı meseleden bahsedilsede doğrudan bir anlatım (açık ve net bilgi) yok .Bunun bir sebebi ve amacı var.Dolayısı ile sizin yorumunuza saygı duyuyorum.

Saygılarımla,

Bende sizin yorumunuza saygı duyuyorum. Ama dikkat edilmesi gereken husus, Kur' an-ı Kerim' in ayetlerinin yorumlanmasının yapılmasının ne kadar ince bir iş olduğudur. İçinde Yüce Yaratıcı' nın sözlerinin olduğu bir kitaptaki her ayeti yorumlamak o kadar kolay olmasa gerek. Benim dikkat çekmek istediğim nokta aslında budur.

Saygılarımla,


Mayıs 19, 2008, 04:33:54 ös
Yanıtla #83
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3734
  • Cinsiyet: Bay

sn. mystic'in aktardığı Hadid4'ün benzeri bir ayette Sebe 34-2'de vardır

"O, toprağa giren ve ondan çıkan her şeyi, gökten inen ve ona yükselen her şeyi bilir. "

Bu tanım, hem maddî hem de manevî oluşumları kapsar: Toprak altında kaybolup sonra yeniden ortaya çıkan sular; tohumun bitkiye ve bitkinin de petrol ve kömüre dönüşmesi; toprak altında kalan eski yapıların ve uygarlıkların izleri ve bunların daha sonraki kuşakların bilinçlerinde ve bakışlarında yeniden canlanması; hayvan ve insan cesetlerinin yeni bir hayatın beslenme kaynakları haline gelmesi; topraktaki buharın göklere yükselmesi ve sonra yağmur, kar ve dolu olarak yeniden yere inmesi; insanların özlemleri, ümitleri ve ihtiraslarının zirvelere tırmanması ve ilahî vahyin insanların zihinlerine inmesi; böylece inancın ve düşüncenin yenilenmesi ve bununla birlikte yeni yapıların, yeteneklerin ve ümitlerin yeşermesi: kısacası, Allah'ın yaratma eylemini karakterize eden doğum, ölüm ve yeniden dirilmenin sonsuz biçimde tekrarlanması. (m. esed'in açıklaması)


Sevgi ve Saygılarımla.




Mayıs 19, 2008, 04:39:12 ös
Yanıtla #84
  • Ziyaretçi

sn. mystic'in aktardığı Hadid4'ün benzeri bir ayette Sebe 34-2'de vardır

"O, toprağa giren ve ondan çıkan her şeyi, gökten inen ve ona yükselen her şeyi bilir. "

Bu tanım, hem maddî hem de manevî oluşumları kapsar: Toprak altında kaybolup sonra yeniden ortaya çıkan sular; tohumun bitkiye ve bitkinin de petrol ve kömüre dönüşmesi; toprak altında kalan eski yapıların ve uygarlıkların izleri ve bunların daha sonraki kuşakların bilinçlerinde ve bakışlarında yeniden canlanması; hayvan ve insan cesetlerinin yeni bir hayatın beslenme kaynakları haline gelmesi; topraktaki buharın göklere yükselmesi ve sonra yağmur, kar ve dolu olarak yeniden yere inmesi; insanların özlemleri, ümitleri ve ihtiraslarının zirvelere tırmanması ve ilahî vahyin insanların zihinlerine inmesi; böylece inancın ve düşüncenin yenilenmesi ve bununla birlikte yeni yapıların, yeteneklerin ve ümitlerin yeşermesi: kısacası, Allah'ın yaratma eylemini karakterize eden doğum, ölüm ve yeniden dirilmenin sonsuz biçimde tekrarlanması. (m. esed'in açıklaması)

Sevgi ve Saygılarımla.

Yeniden dirilmeden kasıt? Reenkarnasyon değil sanırım? Yeniden dirilme dendiği vakit benim algıladım, mahşer günü insanın sorguya çekilceği an için dirilmesi oluyor.


Mayıs 19, 2008, 04:47:12 ös
Yanıtla #85

Yine bir ezoterik pasaj ekleyip yorumu sizlere bırakacağım.

İnsanlar ölümlü tanrılardır.Tanrılar ise ölümsüz insanlardır.Ne mutlu bu sözleri anlayabilene.Çünkü bunları anlamak demek herşeyin anahtarına sahip olmak demektir.

Omnia mors aequat


Mayıs 19, 2008, 04:51:54 ös
Yanıtla #86
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3734
  • Cinsiyet: Bay

sn. blossom,

bu sizin inancınız... ama islamın yorumları da tek değil, nitekim mutezileden kimi görüşler, bektaşilik ve yine ülkemizde Nusayriler ve ismailiyye reenkarnasyonu kabul etmektedirler. dolayısıyla bazı tasavvufi ve batıni ekollerde ve yorumlarda yeniden bedenlenmeyi kabul eden yaklaşımlar vardır. genel olarak sunni yorum bunu reddetmektedir. ibni sina, gazali, razi gibi düşünürlerde bunu reddetmiştir. ama kabul edenlerde var yani .

bakara 2-28 de "Cansız iken size hayat veren ve sizi ölüme götüren, sonra tekrar hayata kavuşturan ve (sonunda) Kendisine döndürüleceğiniz Allah'ı nasıl inkar edersiniz?" der

ali imran 3-27 de "Gündüzü kısaltarak geceyi uzatır ve geceyi kısaltarak gündüzü uzatırsın. Ölüden diri ve diriden ölü çıkarırsın. Ve dilediğine her türlü hesabın üstünde rızık bağışlarsın.”

ğafır (mümin) 40 - 11 "[Bunun üzerine] “Ey Rabbimiz!” diye feryad edecekler: “Sen bizi iki defa öldürdün, iki defa dirilttin! Peki, günahlarımızı itiraf ettiğimiz şu anda [bu ikinci ölümden] bir kurtuluş yolu yok mudur?”

....

buna karşılık getirilen delil ise

müminun suresindedir

99 - 100

" [ÖLÜMDEN sonraki hayata inanmamakta direnip de kendi kendilerini aldatanlardan] herhangi birine sonunda ölüm gelip çatınca: “Ey Rabbim!” der, “Beni [hayata] geri döndür, izin ver döneyim de [daha önce] gözardı ettiğim konularda dürüst ve erdemli işler göreyim!”

Yoo, onun söylediği, şüphesiz, yalnızca [boş ve anlamsız] bir sözden ibarettir; çünkü [bir kere dünyayı terk etmiş bulunanların] ardında, yeniden diriltilecekleri Gün'e kadar [aşılması imkansız] bir [ölüm] engeli bulunmaktadır!

----





Mayıs 19, 2008, 04:58:08 ös
Yanıtla #87
  • Ziyaretçi

Yazmış olduğunuz ayet örneklerinin hepsi tek bir ölümü ve ardından gelen nihai diriliş ve hesap gününü işaret etmekte değil midir Sayın hocam? Açıkçası ben olaya herhangi bir mezhebe bağlı olarak değil, akıl yolu ile bakıyorum. Kur' an-ı Kerim' in yorumlanması çeşit çeşittir ama yanılgıya bu bağlamda düşülmesi bir okadarda kolaydır. Acizane fikrim tabii... 


Mayıs 19, 2008, 05:08:25 ös
Yanıtla #88
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3734
  • Cinsiyet: Bay

benzeri bir husus daha önce konuşulmuştu, http://www.masonlar.org/masonlar_forum/index.php?topic=1386.msg10503#msg10503 bu mesajımda reenkarnasyon ile ilgili Y. N. Öztürk'ün bir yazısını aktarmıştım.

siz bir ölüm bir dirim görebilirsiniz. başkası iki kez öldürme iki kez diriltme, ölüden diri çıkartma vb. ifadelerden ve birazda batıni gelenekten gelen birikimiyle yeniden bedenlenmeye delil getirebilir. sizinde dediğiniz gibi, ayetlerin pek çok yorumu mevcuttur.


Mayıs 19, 2008, 05:14:37 ös
Yanıtla #89

Alıntı
" [ÖLÜMDEN sonraki hayata inanmamakta direnip de kendi kendilerini aldatanlardan] herhangi birine sonunda ölüm gelip çatınca: “Ey Rabbim!” der, “Beni [hayata] geri döndür, izin ver döneyim de [daha önce] gözardı ettiğim konularda dürüst ve erdemli işler göreyim!”

Yoo, onun söylediği, şüphesiz, yalnızca [boş ve anlamsız] bir sözden ibarettir; çünkü [bir kere dünyayı terk etmiş bulunanların] ardında, yeniden diriltilecekleri Gün'e kadar [aşılması imkansız] bir [ölüm] engeli bulunmaktadır!

Sn. blossom,

Yukarıda Ahiret hayatından (spatyom) bahsediliyor.Konuya nihai diriliş olarak bakarsanız kendinizi kısıtlamış olursunuz ve yanlış yönlenirsiniz..Şukadarını söyleyeyim ; özellikle Kur'an yoğunlukla Ahiret hayatından bahseder çünkü varlığın en çok sıkıntı yaşayacağı boyut burasıdır.Ahiret nihai boyut değildir.

Saygılarımla,

Omnia mors aequat


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
2 Yanıt
5887 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 27, 2011, 07:56:22 ös
Gönderen: NOSAM33
0 Yanıt
5559 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 27, 2010, 02:47:56 ös
Gönderen: oasis