Konuyu açan ve yorumları ile katkıda bulunan tüm üyelere teşekkür ederim,
Konuyu ilk başlamasından sonuna kadar okudum ancak saatlerimi aldı diyebilirim.Bir çok Notlar çıkardım ve bunları Siz Sayın forum sakinleri ile paylaşmak isterim,
1.B.Arınç'ın dedesi meselesi
a) B.Arınç'ın kendisinin kim olduğu ve Ülkemiz üzerinde 'Din ve Dünya Ağalı' ile 'Abdestli Kapitalist' bir yapı ortaya çıkardıkları malumunuzdur,B.A dan daha önemli bir Husus var ki bu 'Ulus-Devlet' öğretisidir.
2.Ulus-Devlet Öğretisi
a) Ulus-Devlet anlayışının Genç kuşaklara 'Eğitim yolu' ile verilmesinin sonucu,Eğitim Zorunlu bir alan olduğu için Ders Notu almak amacı ile alınan bir öğretinin sonucudur...Temel bir öğreti 'Gönüllük Esası' ile verilmeliydi.Ulus Devlet öğretisi ise Kentsel bir yaklaşım ile değil Mahalliye kadar uzanacak bir durumdur.En büyük eksikliğimiz Ulus-Devlet algısını çocuklarımız olan Halkımıza 'Zorunlu Eğitim Tarzı' vermiş olmamızdır.
3.Atatürk'cü Radikallik Tanımı
a) Bu tanım ( Kemalist Öğreti ) yani 'Önderlik algısı' dır.Bunda yadsınacak bir durum söz konusu değil,daha çok Onur duyulması gereken bir taraf vardır.Bütün Dünya Ülkelerinde 'Önderliğe Bağlılık' vardır.Ve 'Önderlik Sevgisi' vardır ve yadsınmaz Takdir edilir.Kurucu Felsefe 'Önderlik' den çıkar.Güneş Önderliktir.
4.Sayın ceycet'in Tanrı algısı hakkında Spekülatif açıklamalar hakkında
a) Kur'an ve Sünnet öğretisi ile bakılınca ''Allah size Şah damarınızdan daha yakındır.(KAF Suresi 16.
)'' - ''Allah Gerçeğin ta kendisidir' - 'Allah ilmiyle heryeri kuşatmıştır' - 'Onun eşi ve benzeri yoktur' -Doğmamış ve doğrulmamıştır' ve 'Allah'ın isimleri iyi okunmalıdır.
b) Hadis/Sünnet bakınca“Ben kulumu sevdim mi onun işiten kulağı, gören gözü, tutan eli, yürüyen ayağı olurum. O benimle görür, benimle işitir, benimle tutar, benimle yürür. Benden herhangi birşey isterse onu verir, bana sığınırsa muhakkak onu himâye ederim.” (Buhârî, Rikak 38.-İbn Mâce, fiten 16)
En sahih kaynaklardan gelen bir rivayet.
Sayın ceycet'in Tanrı anlayışına izin verecek anlamda bir çok Ayet ve Hadis var,çelişkili olan bir durum varsa bu Hadisler ve ayetler ne anlatmak istiyor birileri açıklasın ''Ben kuluma Şah damarından (canından) daha yakınım.(KAF Suresi 16.) ne anlama geliyor ? CANIMIZDAN DAHA YAKIN OLMASI.
5.İbadet semboliktir hakkında
a) İslam'ın Ritüelleri
Namaz,Oruç,Hacc,abdest,Kurban,Ezan,Domuz eti,Cenaze gibi Hususlar 'Ritüeller'dir.Yani Semboliklerdir.
Fakat bu şu anlama gelmez ; Bu Ritüelleri yapılmasada olur ! anlamı çıkarılamaz.Bu Ritüller yapılabilir ,yapılmadığı Takdirde Kişinin 'Şahsı sorumludur' yapanlara da,yapmayanlara da, neden yapıyorsun veya yapmıyorsun denilmez.
6.Tanrı'nın dili nedir ?
a) Dil İnsanlara mahsus bir özelliktir,Tanrı Kelamı bir 'Dil'den çıkmaz...
Tanrı Arap veya Türk değildir ! İnsanlar Arap veya Türklerdir.Bundan dolayı 'Allah her Dili bilir' insanlar her dili bilemiyebilirler.Tanrı'nın Arapça veya Türkçe dil bilmeye ihtiyacı yoktur,insanların dil bilmeye ihtiyacı vardır.
Allah her 'Dil' de yapılan duaları anlar ve duyar.
7.Tevhid hakkında
a) Tevhid ; Tanrı'yı Uluhiyette,rububiyette ve isim ve Sıfatta birlemektir.Bunu birada daha genişletirsek Tanrı 'Eşitlik' anlamındadır.
8.Türkçe İbadet hakkında
a) Anadilde İbadet ve Anadilde Eğitim görmek İnsan Hak ve Hürriyetlerinde Eşitlik anlayışın göre Evrensel bir Vicdani sorumluluğumuzdur...Tanrı'nın Arap olmadığını burda bir kez daha yineleyerek 'Namaz' larda Anadilde İbadet edilebilir,bunda hiçbir sakınca yoktur...Akılsız ve Anlayışsız Namaz kılınmaz.Akıl söylediği Sözlerin ne anlama geldiğini Önce kulaklardan duymak ister.Veya içinden söylediğin cümle senin Ana Dilinde anladığın algıladığın bir dil ise anlarsın.
Cumhuriyet döneminin bir kazanımı olması gereken bu ( Anadilde İbadet ) Hürriyeti daha sonra 'Gelenekçilik' veya v.b sebebler uğruna feda edilmişti,büyük kayıp.
TANRI HER DİLİ BİLİR.RAHAT OLUN.
9. Halifetullah insan Allah'ın halifesi anlayışı istismara açık bir konu
a) İnsan Allah'ın Halifesi değildir,İnsan Yeryüzünün Halifesi olarak Yaratılmıştır,Bunu Meleklerinde içinde bulunduğu Platform Canladırma yapılırken Tanrı Meleklere 'Yeryüzünde bir Halife yaratacağım' demiştir.
b) İnsan Allah'ın Halifesi olarak tanımlandığı takdirde ; Teokratik yapının Meşrulaştırılması kaçınılmazdır.İstismara açık olan bu Kavram bugün bir çok ( Şeyh,Hocaefendi ve Üstad ) tarafından 'Dini Geçim Vasıtası' haline getirenlerin malzemesi olmuştur.
Saygılarımla