Bir de şöyle bir şey var fikir edinmek ve olası bir riskden kaçınmak adına bir arkadaşımın başına geleni yazmam gerektiğini düşünüyorum;
Daha geçen ay bir arkadaşım tatil dönüşü yurtdışından ve AppleStore'dan aldığı Ipone 4 bozuldu. Türkiye'deki Apple teknik servisi ücret mukabili tamir edilebileceğini belirtmiş. Bahsi geçen uluslararası garantiye türkye henüz dahil değil, bunu dikkate almanızı öneririm. Tabi yeni alınan bir telefonun bir ay dolmadan tamir görmesi sonrasında ne derece verim getirir tartışılır.
Garantiyi de bir kenara bırakın, sn Toth'un söylediği gibi çok büyük (yarı yarıya gibi) fiyat farkları olmadıkça ve taşıma da da ciddi sıkıntılar yaşanmadıkça yurt dışından benzer ürünleri satın almaya/getirtmeye temkinli yaklaşırım. Yurt dışında kaldığım sürede, çevremdeki insanların kimi ricalarını uzunuzun açıklayarak geri çevirmek bazen sıkıntılı oluyordu. Ama dürüst olmak gerekirse, özellikle elektronik ürünlerde kanuni zorunluluk olan 2 yıllık garanti, Türkçe desteği, hatta voltaj ve priz uyumu gibi şeyleri hesap etmeden sadece %10-20 gibi göreceli ucuz olan şeyler sonradan çok pahalıya mal olabiliyor.
Not: Bahsettiğim Iphone alan arkadaşıma telefonun maliyeti, kargo masraı ile Türkiye'den almasından daha pahalıya geldi... Hatta dediğim gibi Türkiye'den sahibinden.com gibi sitelerde bile yurtdışından alabileceğiniz fiyata bile bu telefonu bulmak mümkün... (bilimum riskler gene mevcuttur ayrı konu)
saygılar, iyi yolculuklar...