Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Georg Simmel  (Okunma sayısı 1170 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ocak 06, 2013, 04:01:24 ös
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 864
  • Cinsiyet: Bayan

(1858 –  1918)

Alman sosyologlarının ilk kuşağından olan ünlü bir sosyologdur.

Berlin'de Yahudi bir ailede doğmuştur. Babasının erken ölümü üzerine kendisini yetiştiren Katolik bakıcısı sebebiyle bir Katolik olarak büyütülmüştür. Çalışmaları "toplumsal yapı" kavramının sosyoloji literatürüne kazandırılmasını sağlamıştır. En önemli eseri "Philosophie der Geldes" (Paranın Felsefesi) isimli yapıtıdır.

Simmel, Toplumsam Biçimler Okulu'nun kurucusu olan ve bir kapitalist toplum eleştirisi geliştiren sosyologtur. Simmel toplumdaki aynılaşmayı; vasat, ortalama bir zevkin oluşmasını seri üretime (production de masse) ve tüketime bağlamaktadır. Simmel'e göre yeni para anlayışı, kişinin insancıl özelliklerini bozar, kar arayışı modern toplumun ideolojisinin temelini oluşturur ve toplumsal ilişkilerde en önemli yeri tutar.

Simmel toplum kavramının gerçekte asla var olmadığını, gerçekte var olanın iki birey arasındaki etkileşim (interaction) olduğunu ileri sürer. Simmel'e göre sosyolojinin incelemesi gereken konu da temelde bu etkileşim formlarıdır. Simmel'e göre hakim olma, boyun eğme, kabul etme, dışlama vb. konuların ve kavramların hepsi beraber etkileşim formlarıdır ve her etkileşim formu bir problemin çözümünü amaçlar. Sosyoloji her bir etkileşim formunun nasıl tanımlandığı, hangi probleme cevap oluşturduğu, şimdiki haline nasıl geldiği ve ne gibi sonuçlar doğurduğu gibi sorular sormalıdır.

Simmel, toplumsal (daha doğrusu etkileşimsel) ilişkileri sosyal uzam dediği bir alanın içinde tanımlar ve etkileşim formlarının bu uzam içinde incelenebileceğini öne sürer. Tüm bu etkileşim formları içinde Georg Simmel'e göre en temel olanı, "Stranger"dır.

Başlıca Eserleri


- Über sociale Differenzierung, Leipzig: Duncker & Humblot, 1890 [Toplumsal Farklılaşma Üzerine]

- Einleitung in die Moralwissenschaft, 2 vols, Berlin: Hertz, 1892-3 [Etik Bilimine Giriş]

- Die Probleme der Geschichtphilosophie, Leipzig: Duncker & Humblot, 1892, 2nd edn 1905 [Tarih Felsefesinin Problemleri]

- Philosophie der Geldes, Leipzig: Duncker & Humblot, 1900, 2nd edn 1907 [Paranın Felsefesi]

- The Metropolis and Mental Life', 1903

- Kant, Leipzig: Duncker & Humblot, 1904, 6th edn 1924

- Kant und Goethe, Berlin: Marquardt, 1906

- Die Religion, Frankfurt am Main: Rütten & Loening, 1906, 2nd edn 1912

- Schopenhauer und Nietzsche, Leipzig: Duncker & Humblot, 1907

- Soziologie, Leipzig: Duncker & Humblot, 1908 [Sociology: Investigations on the Forms of Sociation]

- Hauptprobleme der Philosophie, Leipzig: Göschen, 1910

- Philosophische Kultur, Leipzig: Kröner, 1911, 2nd edn 1919

- Goethe, Leipzig: Klinkhardt, 1913

- Grundfragen der Soziologie, Berlin: Göschen, 1917 [Fundamental Questions of Sociology]

- Rembrandt, Leipzig: Wolff, 1917

- Lebensanschauung, München: Duncker & Humblot, 1918

- Zur Philosophie der Kunst, Potsdam: Kiepenheur, 1922

- Fragmente und Aufsäze aus dem Nachlass, ed G Kantorowicz, München: Drei Masken Verlag, 1923

- Brücke und Tür, ed M Landmann & M Susman, Stuttgart: Koehler, 1957

Felsefe.gen
Adequatio intellectus et rei


Ocak 06, 2013, 05:53:56 ös
Yanıtla #1
  • Seyirci
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 286
  • Cinsiyet: Bay

Paylaşım için teşekkürler Sayın Melina.


Ocak 06, 2013, 08:01:34 ös
Yanıtla #2
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 864
  • Cinsiyet: Bayan

Ben teşekkür ederim.
Adequatio intellectus et rei


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
2686 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 10, 2011, 10:40:16 ös
Gönderen: AQUA