Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Dr. Israel REGARDIE'nin notlarından ' Orta Sütun Tekniği '  (Okunma sayısı 2071 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Aralık 29, 2014, 09:51:06 ÖS
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 83
  • Cinsiyet: Bay

Dr. Israel REGARDIE’nin notlarından  ' Orta Sütun Tekniği ' ;

Hazırlayan: T.Kırcalı

- Zihinsel ve Ruhani Merkezler -

Birçok zihin geliştirme ve ruhsal şifa sisteminin başarısız olmasının arkasında, bu fikrin öneminin tam anlamıyla farkına varılamaması ve yeterince kavranamaması yatmaktadr. Tıpkı fizik bedende her bir işlev için özel organlar olması gibi, zihinsel ve ruhsal doğada mukabil merkez ve organlar bulunur. Tıpkı diş, mide, karaciğer ve bağırsakların doğa tarafından gıdanın eritilip sindirilmesi için tasarlanmış mekanizmalar olması gibi, insan doğasıyla diğer yapılarında benzeri merkezler vardır. Ağız yiyeceği alır. Mide ve bağırsaklar sindirir. Aynı şekilde, dışkıyı atmak için mekanizmalar vardır. Psişik doğamızda da dış evrendeki ruhsal gücü özümsemek için odaksal merkezler vardır. Başka merkezler bu gücün dağılımını ve dolaşımını sağlar. İnsana dışarıdan gelen enerji ve gücün titreşimi muntazam veya sabit değildir. Bu titreşşim kişinin kolayca dayanabileceğinden daha yüksek bir voltajda olabilir. Dolayısıyla, insanın içinde düzensiz kozmik enerji akımlarını sindirip özümseyen ve böylelikle akımların voltajlarını düşürüp insan seviyesine ayralayacak psişik bir mekanizma vardır. Bir süreç olarak, psişik aygıtların farkındalığına varmak ve ürettiği enerjiyi kullanmak, bu şifa siteminin kopmaz bir parçasıdır. Kanaatimce dua ve tefekkür yöntemleri bu merkezleri bilinçaltıyla harekete geçirmektedir. Dolayısıyla, bu ruhsal gücü ve içinden geçtiği merkezleri bilinçli olarak kullanmamız çok daha akıllıca ve etkin olacaktır. Bu beş merkeze şimdilik ‘’psiko- ruhsal‘’ diyelim.

İnsan zihni eşyayı sınıflandırıp etiketlemeyi sevdiği için, herhangi bir önyargı yaratmayalım diye akla gelebilecek en az vaatkar, en az sorumluluk gerektiren isimler kullanalım ve ilkine Ruh, geri kalanlara ise sırasıyla Hava, Ateş, Su ve Toprak diyelim.

Bu kavramı daha da açıklamak üzere aşağıya basit bir resim koyuyorum.



Bunlar insanın doğasının daha sübtil ve psişik bir yanında bulunurlar. Hatta, bunları gerçek olarak değil de, bazı gerçeklerin sembolleri, yüce, kurtarıcı semboller olarak kabul edebiliriz. Bazı şartlar altında tıpkı bazı fiziksel organlarımızın oldugu gibi onların da farkında olabiliriz. Genelde akıl kafada, hisler kalpte ve içgüdüler karında mevcutmuş gibi konuşuruz. Bedenin çeşitli yerleri ile bu merkezler arasında da belirgin bir eşleşme söz konusudur.

- Düşünce, Renk ve Ses -

Sistemimizin temel varsayımına göre, bu merkezlerin farkında olup düzgün bir şekilde çalışmalarını sağlamak için, onları atalet durumlarından kurtaracak üç temel araç yada motor vardır. Bu üç araç ‘’ düşünce, renk ve sestir. ‘’ Zihin teker teker bu merkezlerin varsayılan komunları üzerine odaklanmalıdır. Sonra da belli titreşim oranlarına sahip oldugu düşünülen bazı kelimeler titreşimli bir sesle zikredilmelidir. Son olarak da her merkez belli bir renk ve şekle sahip olarak görselleştirilmelidir.  Bu üç niteliğin birleşimi, merkezleri uyku durumlarından yavaş yavaş uyandırır. Kademeli olarak, her biri kendi doğasına göre çalışmaya baslayıp, beden ve zihne yüksek derecede ruhsal enerji ve güç akıtacak şekilde uyarılır.

Taç Küre

Yapılan bu çalışmalar ya ayakta ya da tümüyle gevşemiş olarak sırt üstü yatarken harekete geçirilmelidir. Eller kucakta birleştirilebilir veya parmaklar iç içe geçmiş bir halde hafifçe solar pleksüs, yani güneş sinirağı üzerine bırakılabilir. Zihinsel olarak sükunet tesis edilmeli ve nefes çalışması yapılmalıdır.  Bundan sonra başın üstünde parlak bir beyaz ışık topu veya küresi imaje edin. Yalnız bu ışık küresini görmek için zorlamayın. Zorlamak sinir/kas gerilimine yol acar ve amacınızı engeller. Dikkatiniz dağılırsa 1-2 dk bekledikten sonra çalışmaya yeniden devam edin. Aynı zamanda Ehieh (Eh-heh-yeh) sözünü titreşimsel bir ses tonu ile zikredin. Bu hepimizin içinde yaşayan veya bizi gölgesi altına alan, hepimizin yararlanabileceği kutsal ruhani benliktir. Ehieh BENİM veya BEN O’YUM demektir ve bu merkez içsel BEN O’YUM bilincini temsil eder.

Hava Merkezi

Zihin burada 5 dk kadar durduktan ve Hava merkezinin parıldayıp ışıldamaya basladıgını gordukten sonra, onun kafatası ve beynın içinden aşağı dogru inip, gırtlakta duran veyaz bir ışını gönderdiğini hayal edin. Burada titreşimli bir sesle zikredilecek isim Jehovah Elohim… telaffuzu (Yeh-hoh-voh Eh-loh-hiim) olacaktır.

-Bu isimler Eski Ahit’te Tanrı’ya atfedilen isimlerdir. Bu adlardaki fark ve çeşitlilik, farklı ilahi işlevlere tekabül eder. Tanrı belirli şekilde davrandıgında, Tevrat alimleri onu belirli bir isimle tanımlar. Farklı bir davranısta bulundugu zaman, o davranısına daha uygun baska bir isim kullanılır. Anlattııgım sistemin kökeni İbrani mistik geleneğine dayanır. Bizim bugunkü ihtiyaçlarımız açısından, Kutsal Kitap’taki ilahi isimlerin kullanılmasında herhangi bir dini çağrısımı ima etmek gereksizdir. İster Yahudi, Hıristiyan, Hindu, Budist ister ateist olsun herkes bu kelimeleri –ima etikleri kadim dini görüşleri paylaşmaksızın- kullanabilir. Sistem, kişinin iman sahibi veya inancsız olmasına kayıtsız işleyen, tümüyle ampirik bir sistemdir.

Ateş Merkezi

Tam göğüs kafesinin bittiği yere, güneş sinirağı bölgesine indiğinde, ışın tekrar genişleyerek üçüncü bir küre oluşturur. Bu ateş merkezinin konumudur. Burada Jehovah Eloah ve Daas ismini titreşimleyin, telaffuzu şöyledir (Yeh-hoh-voh Eh-loh ve Dah-has. Bu titreşimsel sesin imgelenen beyaz küre içinde hayal edilmesine dikkat edin.

Zihin bedenin içinde işlediği ve varlıgını onunla paylastıgı için, zihinsel ve duygusal işlevler de bu merkezlerden gelen dinamık enerji akımlarınca uyarılırlar. Böylelikle zihnin ve bedenin bütün işlevlerine şifa dağılır ve mutluluk sürekli bir kutsama haline dönüşür.

Su Merkezi

Merkezler arasında dolastırdıgınız ışını, güneş sinirağı bölgesinden karın bölgesine, üreme organların bulundugu yere dogru indiriniz. Daha sonra İlahi İsmi zikrediniz. Shaddai El Chai, telaffuzu (Şah-day El Hay) - ‘’H’’ burada gırtlaktan-. Küre, parlak beyaz bir küre olarak görselleştirilmelidir. Su merkezinin daha yüksek ruhsal merkezlere beyaz bir ışın ile bağlı bir beyaz ısık küresi olarak imgelenmesi, uyarıcı olmaktan ziyade yatıstırıcı bir etki yaratır. Böylece, etkileri nerede simyasal olan, kapsamlı ve uzun menzilli bir yüceltme süreci teşvik edilir.

Toprak Merkezi

Bu evre son adımdır, bir kez daha ışının üreme küresinden ayaklara varıncaya dek kalça ve bacaklardan geçtiğini imgeleyin.. Bu ismi birkaç kez zikredin. Adonai ha-Aretz, telaffuzu (Ah-doh-ni-hah-Ah-retz) / aretz=arz, dünya dolayısıyla dünyanin efendisi, Rab-ül-Alem çev. Sabır ve sürekli imgeleme ve zikretmekle bu merkezi uyandırmak için birkaç dakika kullandıktan sonra, bir süre ara verin.

Şimdi başın üst, taç kısmından ayak tabanlarına uzanan, göz kamaştırıcı bir biçimce ısıldayan bel, elmasla bezenmiş parlak gümüşi ısık sütununun tamamını net bir şekilde imgeleyin.  İmgelenen merkezlerden sonra psiko-ruhsal sistem tarafından özümsenecek kuvvetler harekete geçecektir. Ritmik nefes ile gücün ışık ekseni (veya diğer adıyla Orta Sütun ) aracılıgıyla aşağı inişinin iradi görselleştirmesi bir arada yapıldıgında en iyi sonuçları iretmektedir.

Renklerden bahsetmek istiyorum; Ruh merkezine tekabul eden renk beyazdır. Beyaz saflık, ruh, ilahiyat vs.rengidir. Bu insandan sonra ınsanlıgı ifade eden evrensel kozmık bir ilkeyi temsil eder. Leylak (lavanta, acık mor) rengi, gırtlaktaki Hava merkezinin rengidir ve özellikle zihinsel melekeleri, beşeri bilinci temsil eder. Ateş merkezi için şüphesiz kırmızı rengi hakımdır. Mavi, su merkezinin rengidir; barısın, sükunetin, sakinlğin rengidir. İçinde devasa bir gücü ve erki gizlidir. Yer’in en alt merkezine tekabul eden renk, üzerine bastıgımız zengın topragın rengi kızıl kahvedir (russet).


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
2093 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 08, 2007, 10:58:30 ÖS
Gönderen: shemuel
0 Yanıt
3218 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 09, 2007, 01:15:37 ÖS
Gönderen: ohannesburq
3 Yanıt
4314 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 25, 2009, 10:41:33 ÖS
Gönderen: b.iskender
1 Yanıt
3238 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 11, 2008, 07:34:39 ÖS
Gönderen: Daemon
0 Yanıt
1818 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 26, 2011, 09:17:18 ÖÖ
Gönderen: ozkann
1 Yanıt
2932 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 31, 2015, 07:24:28 ÖS
Gönderen: Waldow
0 Yanıt
2532 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 25, 2011, 03:57:00 ÖS
Gönderen: ADAM
5 Yanıt
14176 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 31, 2015, 07:23:07 ÖS
Gönderen: Waldow
7 Yanıt
9868 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 11, 2015, 10:58:29 ÖS
Gönderen: Risus
2 Yanıt
4567 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 27, 2013, 12:58:12 ÖS
Gönderen: ADAM