Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Seçkinlik ve Sıradanlık Üzerine-14  (Okunma sayısı 523 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ağustos 08, 2016, 12:04:02 ÖÖ
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 641
  • Cinsiyet: Bay

GELDİK DEDİĞİMİZ YERE. YANİ SEÇKİNLİK VE SIRADANLIĞIN İNSAN ÇEHRESİNDEKİ BELİRTİLERİNE.


İnsanın içinin dışını yansıtması ve yüzün genel olarak kişilik yapısını vurması açık bir varsayımdır ve dolayısıyla insanların her fırsatta iyi ya da kötü bir şeyle kendisini seçkin hale getirmiş ya da istisnai bir eser vücuda getirmiş bir insanı görmek için, eğer bu imkândan mahrum iseler, her halükârda onun neye benzediğini başkalarından işitmek icon duydukları kuvvetli arzuyla kendisini dışa vurduğu için emin-güvenilir bir kabuldür.

Aynı biçimde bu kabul herkesin temas ettiği, ilişki kurduğu kimselerin fizyonomisini yoklaması(inceden inceye süzmesi) ve her şeyden evvel özelliklerinden ahlâkî ve entelektüel mizacını keşfetmeye çalışmasıyla da günlük hayatta doğrulanır. Bazı bön ve budala kimselerin ileri sürdüğü gibi, eğer bir insanın dış görünüşünün hiçbir önemi olmasaydı; hatta ruh başka beden başka bir şey ve bu sonuncunun ruhla ilişkisi palto ile insanın kendisi arasındaki ilişki gibi olsaydı, böyle olmazdı ve bu giriş de gereksiz olurdu.

Tersine her insanın çehresi bir hiyerogliftir. Ki hiç kuşku yok sırrı çözülüp okunmaya elverişlidir. Hatta onun bütün harflerini hazır halde beraberimizde taşırız. Aslında bir insanın çehresi kural olarak dilinden daha ilginç şeyler ele verir. Çünkü bütün düşüncelerinin ve özlemlerinin kaydı yahut sicili olması nedeniyle onun yüzü, söyleyip söyleyebileceği her şeyin özetidir. Ayrıca dil bir insanın sadece düşüncelerini ele verir, oysa çehre, tabiatın düşüncesini dışa vurur.

Dolayısıyla herkesi dikkatli bir şekilde gözlemlemek, zahmete değer bir uğraştır. 

Her insan teki, tabiatın müstesna bir düşüncesi olarak gözlemlenmeye değerdir. Bu, güzellik için daha da fazla böyledir. Çünkü güzellik tabiatın daha yüksek ve daha genel bir tasavvurudur. Güzellik onun bir tür hakkındaki düşüncesidir. Güzellik tarafından bu sebepten ötürü böylesine tutsak alınırız. O, tabiatın temel ve aslî düşüncesidir; halbuki fert ikincil bir düşünce, bir çıkarımdır.

...


DEVAM EDECEĞİZ, AMA BEN ORAYA GEÇMEDEN ÖNCE ÜYELERİMİZE SORMAK İSTİYORUM!

BİR İNSANIN ÇEHRESİNE, YANİ BİR DİĞER DEYİŞLE, TİPİNE BAKARAK ONUN SEÇKİN Mİ SIRADAN MI OLDUĞUNU NASIL ANLARIZ?

YA DA BU İŞİN NASILINA GEÇMEDEN ŞÖYLE SORALIM:

SİZCE ANLAR MIYIZ?