Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Müzik ve Etnik Kökenlerin Ortak Paydaları 1  (Okunma sayısı 586 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Eylül 01, 2016, 09:39:09 ÖS

      Saygıdeğer masonlar.org üyeleri herkese iyi akşamlar. Rahatsızlığım dolayısı ile uzun süredir bir paylaşımda bulunamadım fakat müzik alanında çeşitli araştırmalar yaparak oldukça veri toplayıp sizlerin beğenisine sunabileceğim bir yazı hazırlamaya karar verdim. Öncelikle müziğin evrensel olduğu gerçeği neredeyse herkes tarafından kabul edilir fakat bu durumun aksine aynı zamanda müzik her ülkenin kökenine göre değişiklik gösterir.

      Barok Dönem olarak adlandırılan dönem dahil olmak üzere -ki müziğin işlenmemiş hali olarak bilinir- her ülke kendi müzik kültürlerini bu dönemde bile ön plana çıkarmışlardır. Özellikle örnek vermek gerekirse J.S.Bach'ın (Büyük Bach) "Fransız" ve "İngiliz" süiti adı altında yazmış olduğu Klavsen için 2 farklı süiti eserleri arasındadır. Alman eserlerinde dönemin Monarşik düşünceleri pek fazla ön planda olmamak ile birlikte dini ögeler fazlasıyla işlenmektedir. Buna rağmen eserlerin adları sizinde dikkatinizi çekebileceği gibi "Fransız" ve "İngiliz" olarak adlandırılmıştır. Bunun sebebi ise bu süitlerin (ülke danslarından oluşan eser bütünü) içerisinde adı geçen ülkelerin danslarının olmasıdır.

J.S.BACH - FRENCH SUITE

https://youtu.be/IM_zQt4E1QM

J.S.BACH - ENGLISH SUITE

https://youtu.be/RBULK00aK9Q

      Örnek olarak verirsek yukarıdaki kayıtlardaki tüm eser bölümleri adını aldıkları ülkelerin danslarıdır. Elbette sadece Fransız ve İngiliz müziği Barok Dönem içerisinde büyük bir alana sahip değildir. Hatta daha da ilginç yanı İngiliz müziğinin sadece Barok Dönem'de görülmesi aslında İngilizlerin müzik ile pek fazla ilgili olmadıklarıdır. Ortalama 400 yıl kadar ne yazık ki müzik alanından uzak kalan İngiliz bestecileri ancak Romantik Dönem'de tekrar ortaya çıkmışlardır.

« Son Düzenleme: Eylül 01, 2016, 09:41:41 ÖS Gönderen: Frenzyfire »
Sanat herkes içindir ve evrenseldir.