Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Bazı Sorular  (Okunma sayısı 8385 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Temmuz 09, 2008, 12:48:20 ÖÖ
Yanıtla #10
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1665
  • Cinsiyet: Bay

Bay Poyraz;
1-Kuran_ı Kerim' de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde bu dediğiniz haram olarak belirtilmiştir?
Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet.

2-Dediğinize göre ozaman evde namaz kılan bir bayan saçını örtmeyebilir öyle dimi?yanlış anlamıyorum dimi?
3-Camide namaz kılarken peki saç örtmenin mantığı nedir?
Bir bayan toplu bir yerde (cami gibi) namaz kilarken sacini ortmelidir.

not:Bay Poyraz Bunları, aşağıda da yazınızda sizin belirttiğiniz gibi İslami bilginiz fazla olduğu için soruyorum sakın yanlış anlamayın

saygı ve sevgilerimle
Herkesin iyi bildigi bazi konular vardir. Benimde iyi bildigim bazi konular bulunmakta. Islamiyet de bu konulardan  biri. Ondan benimle tartismaya girmeyiniz.
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2008, 12:54:45 ÖÖ Gönderen: M.Akyol »


Temmuz 09, 2008, 01:26:16 ÖÖ
Yanıtla #11
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 579
  • Cinsiyet: Bay

Sn.Akyol oyun mu oynuyorsunuz anlamiyorum yoksa anlayamiyormusunuz... Yoksa Diyanet in sitesini okumaktan mi korkuyorsunuz  Din hakkinda dogru bilgiye sahip olurum diye

3. Setr-i Avret

Avret, insan vücudunda başkası tarafından görülmesi ayıp ya da günah sayılan yerlerdir. Setr-i avret, avret sayılan yerleri örtmek demektir. Avret yerlerinin namazda olduğu gibi, namaz dışında da örtülmesi ve başkalarına gösterilmemesi gerekir.

Avret kelimesi Kur'ân-ı Kerîm'de terim anlamına yakın bir şekilde iki yerde geçmiş olmakla birlikte (en-Nûr 24/31, 58), avret yerlerinin sınır ve ölçüleri gösterilmemiştir. Kur'an'da geçen "sev'e" (el-A‘râf 7/20, 22, 26, 27; Tâhâ 20/121; el-Mâide 5/31) kelimesiyle de en dar anlamda avret yani erkek ve kadının cinsel organı kastedilmiştir. Bunun Kur'an'da "sev'e" diye anılması, onların örtülmesinin aklın ve fıtratın da gereği olduğunu göstermektedir. Bu bakımdan buna galîz avret denilmektedir. Cinsel organların dışında nerelerin avret olduğu hususu büyük ölçüde hadislerle düzenlenmiştir. Hz. Peygamber'in bu düzenlemeyi yaparken, o dönemin giyim kuşam tarzını da dikkate aldığı açıktır. O dönemde bugünkü anlamda iç çamaşırının olmadığı, en azından iç çamaşırı giyme âdetinin bulunmadığı dikkate alınırsa, Hz. Peygamber'in erkekler için yaptığı bu düzenlemenin, gerek namazdaki hareketler gerekse namaz dışında oturup kalkmalar esnasında, esas avret yerlerinin (cinsel organ ve makat) görünmemesi açısından ne kadar yerinde olduğu görülür.

Erkek için avret, yani örtülmesi gereken yerler, göbek ile diz kapağının arasıdır. Bu konuda biraz daha ihtiyatlı davranan Hanefîler diz kapaklarını da avret olarak kabul ederken, diğer üç mezhep, diz kapaklarını avret saymazlar.

Kadın için avret, yüz, el ve ayak dışındaki bütün vücuttur. Onlar, yüzlerini namazda örtmedikleri gibi, ellerini ve ayaklarını da açık bulundurabilirler. Saçlarıyla beraber başları, bacakları ve kolları örtülü bulunur.

İmam Mâlik, setr-i avretin (örtünme) namaza has olmayan genel bir farz olduğunu, namazda ve namaz dışında uyulması gereken dinî bir emir bulunduğunu dikkate alarak kadınların başlarını örtmelerini ayrıca namazın farzları arasında saymamıştır. Onun bu görüşün bir uzantısı olarak Mâlikî mezhebinde setr-i avret namazın sünnetlerinden sayılır. Diğer üç mezhep imamı ve Mâlikî mezhebindeki öteki görüşe göre, namazda setr-i avret, tıpkı kıbleye yönelmenin farz oluşu gibi farzdır.

Hz. Peygamber'in "Allah, bulûğa ermiş kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, “Tahâre”, 132; Tirmizî, “Salât”, 160; Müsned, IV, 151, 218, 259) ve "Kadın bulûğ çağına erince elleri ve yüzü dışında başka yerlerinin başkasına görünmesi helâl olmaz" (Ebû Dâvûd, “Libâs”, 31) şeklindeki hadisleri göz önüne alınınca, başörtüsüz kılınan namazın geçerli olmayacağı anlaşılır. Kadının başının dörtte biri veya uyluğunun dörtte biri açık olarak namaz kılması durumunda, Ebû Hanîfe ve Muhammed'e göre namazı geçersiz olur. Ebû Yûsuf'a göre ise, başının yarıdan fazlası açık olmadıkça namaz geçerlidir. Çünkü bir şeyin yarıdan fazlası çok hükmündedir. Kadın, asgari bir başörtüsü, bir de ayaklara kadar uzanacak bir gömlek giymiş olmalıdır. Başörtüsüz namaz kılacak olursa bu namazını, vakit içinde veya vakit çıktıktan sonra iade eder. Mâlik'e göre ise vakit çıktıktan sonra iade etmesine gerek yoktur. Çünkü İmam Mâlik'e göre kadının başını örtmesi namaza has olmayan genel bir farzdır. Bu sebeple Mâlikîler namazda kadınların başını örtmesini namazın farzları arasında saymaz, âdeta onu namazın sünnet veya müstehaplarından biri olarak görürler. Bu itibarla başörtüsüz kılınan namaz, Mâlikîler'de ağırlıklı görüşe göre sahih olmakla birlikte vakti içinde iade edilmesi tavsiye edilmiştir. Kadının örtünmeyle ilgili genel farzı ihlâl etmiş olmasının dinî sorumluluğu ayrı bir husus olarak değerlendirilmiştir. Öte yandan kadınların kolları, kulakları ve salıverilmiş saçlarının avret olmadığını söyleyen Hanefî bilginler de bulunmaktadır.

Mâlikî mezhebinde erkek ve kadının avret yerleri “ağır avret” (avret-i mugallaza) ve hafif avret olmak üzere iki kısımda değerlendirilmektedir. Erkek için galîz avret, cinsel organ ile makattır. Bu kısmın kesinlikle örtülmesi gerekir. Göbekle diz kapak arasının ağır avret sayılan bölgesinin dışında kalan kısımları ise hafif avrettir. Örtülmesi gerekli olmakla birlikte birincisi kadar ağır değildir. Kadının göğsü, göğüs hizasında bulunan sırt kısmı, kolları, boynu, başı ve dizden aşağısı hafif avret olup, bunun dışında kalan yerleri galiz avrettir. Bu ayırımın pratik sonucu namazdaki örtünme hükümlerine etki eder. Buna göre, hafif avret sayılan yerleri açık olarak namaz kılan bir kimse genel dinî farzı ihlâl etmiş olmanın günahını yüklenmekle birlikte, bu kimsenin namazı bâtıl olmaz. Mâlikîler’in namazda baş örtmeyi sünnet, açmayı da mekruh saymasının anlamı budur.

Giyilen şeyin, tenin rengini göstermeyecek kalınlıkta veya dokuda olması gerekir. Vücut hatlarını belli eden elbise ile namaz kılmak mekruh olmakla birlikte kılınan namaz geçerlidir. İpek giysi giymek mekruh veya haram kabul edilse de, ipek elbise ile kılınan namaz geçerlidir.

Namaz esnasında avret mahallinin, kişinin iradesi dışında açılması durumunda, açılan yer eğer örtülmesi gereken yerin dörtte biri oranına ulaşmış ve bir rükün eda edilecek bir süre (sübhânellâhi'l-azîm diyecek kadar bir süre) açık kalmış ise kişinin namazı bozulur. Kendi iradesi ile açacak olursa namazı hemen bozulur.

Umarim 6. seferde anlayacaksiniz....
« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2008, 01:28:38 ÖÖ Gönderen: poyraz06 »


Temmuz 09, 2008, 03:36:28 ÖÖ
Yanıtla #12
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1665
  • Cinsiyet: Bay

Bay Poyraz Sorularımı tekrar yazmak mecburiyetinde bırakıyorsunuz.Çünkü siz bu yazıyı okumamışsınız ki sorularımın cevabının olmadığını göremiyorsunuz.
Siz belkide hadis ile ayetin arasındaki farkları ve haram kelimesinin anlamını bilmiyorsunuz.
ergin bir bayanın saçına bakmak haram dediniz buyrun ayeti söyleyin ben de göreyim..
Ayrıca camide saç örtmenin mantığını söylermisiniz ben size soruyorum bu soruyu.Ama hala anlamıyorsanız soruları aşaığıda tekrar veriyorum.

Ben biraz kıt olabilirim kusura bakmayın yardımcı olunda sizin engin bilgilerinizden yararlanmak istiyorum.
3 soru 3 cevap açık ve net

Bay Poyraz;
1-Kuran_ı Kerim' de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde bu dediğiniz haram olarak belirtilmiştir?
Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet.

2-Dediğinize göre ozaman evde namaz kılan bir bayan saçını örtmeyebilir öyle dimi?yanlış anlamıyorum dimi?
3-Camide namaz kılarken peki saç örtmenin mantığı nedir?
Bir bayan toplu bir yerde (cami gibi) namaz kilarken sacini ortmelidir.
not:Bay Poyraz Bunları, aşağıda da yazınızda sizin belirttiğiniz gibi İslami bilginiz fazla olduğu için soruyorum sakın yanlış anlamayın

saygı ve sevgilerimle
Herkesin iyi bildigi bazi konular vardir. Benimde iyi bildigim bazi konular bulunmakta. Islamiyet de bu konulardan  biri. Ondan benimle tartismaya girmeyiniz.


Temmuz 09, 2008, 01:41:52 ÖS
Yanıtla #13
  • Skoç Riti Masonu
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 3742
  • Cinsiyet: Bay

Sn. Akyol ve Sn. Poyraz ;

ikinizinde bu husus hakkında bilgili olduğunuzu düşündüğümden dolayı size bir soru sormak istiyorum; elbetteki başka cevap verecekelr varsa da memnun olurum.

Araf suresinin 157. ayetinde "O Elçi, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar",

Ahzab suresi 36. ayetinde "Allah ve resulü bir işte hüküm verdiklerinde, inanmış bir erkekle inanmış bir kadının, işlerini kendi isteklerine göre belirleme hakları yoktur. Allah'a ve resulüne isyan eden, açık bir sapıklığa batıp gitmiş demektir"

ifadeleri geçiyor (benzeri pek çok ayette var ama benim aklımda kalanlar bu ikisi)

acaba; haramı sadece Allah kuranda mı koymuştur? peygamberin iyiyi helal ve kötüyü haram kılma yetkisi var mıdır? Tirmizi'de şöyle bir hadis geçiyor "Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar. İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir". Bu konudaki görüşleriniz nelerdir?

Takıldığım bir husus olduğu için size soruyorum. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



Temmuz 09, 2008, 02:00:12 ÖS
Yanıtla #14
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 579
  • Cinsiyet: Bay

Bence  harami Peygamber'in belirtmesiyle Allah'in belirtmesi ayni sey. Sonucta Peygamber, Allah'in elcisi. Ancak cogu kisi bazi konularda sadece Kur'an a baktigi icin de karisiklik cikiyor


Temmuz 09, 2008, 06:38:22 ÖS
Yanıtla #15
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1668

Namaz kilarken neden kadinin tesetturlu olmasi gerektigi ile ilgili bir kac bir sey yazmak gerekirse;

Allah Resulu (a.s.m) ilk vahiy geldiginde Hz Hatice'nin yanina gelerek usudugunu ve yataga uzanip ustunu ortmesini soyler. Aradan biraz zaman gecince Hz Hatice'ye kendisine melek mi seytan mi oldugunu anlayamadigi birinin gelerek uc defa "oku" emrini verdigini ve daha sonra Alak suresi olarak bilinecek sureden bir kac ayet okududugunu soyler. Bunun uzerine Hz Hatice bu kisinin melek mi seytan mi oldugunu anlamak icin Hz Peygamber'in bunu sayet bir daha gorecek olursa kendisine haber vermesini soyler.  Hz Peygamber (s.a) ikinci vahiy geldiginde (ikinci vahiyde gelen ayetlerin Muddessir veya Muzemmil surelerine ait oldugunu soyler mufessirler) Hz Hatice'ye durumu haber verir. Hz Hatice de bunun uzerine uzerindeki elbiseleri cikarmaya baslar. Melek vahiy ayetlerini okumayi yarim birakip oradan kaybolur. Bunun  uzerine vahiy meleginin getirdigi ayetlerin ilahi mense'li oldugu bir kez daha kanitlanmis olur ve o gunden sonra gelecek olan namaz ayetleriyle birlikte Allah Resulu hanimlara ve beylere namaz kilarken ki ortunme bicimini bildirir. 

Aslinda Islam'daki emirlerin rasyonel olanlari hikmet diye, aklin kabul etmeyip kalbin teslimiyetini gerektiren meselelere de illet denir. Islam'da her seyin mantigi oldugunu soyleyenler buyuk bir yanilgi icindeler. Ornegin bugune kadar Mutesabih ayetleri cozen olmamistir. Uzerinde yorum yapanlar olmussa da Allah Resulu kendisine mutesabih ayetlerle ilgili ilahi bir izahin yapilmadigini vurgular. Ornegin ahiret ve mahser gunu, hatta cennet ve cehennemi akil yoluyla ispat etmek neredeyse mumkun degildir. Evet, gunesin aksam batip, ertesi gun tekrar dogmasi, ilk baharda ciceklerin dirilip tekrar sonbaharda solup, olmeleri ve topraga karismasi ote hayat icin bir delil olusturabilir. Ancak yine de yeterli degildir. Bati felsefecilerinin Tanri inancindan sonra dinlerdeki en cok tartistiklari ve tenkit ettikleri konu bu ahiret, cennet ve cehennem mefhumlaridir.

 Siz bir devlet baskaninin karsisina cikarken en guzel elbiselerle cikmaz misiniz? Cirilciplak mi cikarsiniz? Oysaki Allah haya edilmeye en layik olandir. Aslinda bu bir bakima uniformadir. Yaraticinin huzuruna cikarken o en ozel randevuda kulunun temiz, vicudunu orten bir elbiseyle cikmasini ister. Bu konudaki rehber ve olcu ise Hz Muhammed ve namaz kilarken ki uygulamasidir. O hem hanimlara hem de erkeklere namazin icindeki ve disindaki sartlarini anlatmistir. Banyo yaparken ve yatakta bile ortunen bir peygamberin namaz kilarken acik olmasi dusunulemezdi herhalde.

Ote yandan cemaatle namaz kilmayip evde tek basina namaz kildigini ve yalniz oldugunu dusunenler saniyorlar mi ki yalnizlar? Hayir, namaz kilarken kul yalniz degildir. Saffat suresinde anlatildigi gibi melekler namaz kilanla birlikte saf saf dizilirler. Ve Allah kulunun bu ozel randevuda diger varliklara (cinlere, meleklere) karsi ovunur, insanlari  onlara ornek gosterir. Fikih alimi Veliyyullah Dihlevi, ortunmeden huzura cikmanin, Allah'in Cemîl ve Muzeyyin ve Latîf ve Hakîm gibi isimlerine karsi bir nevi edepsizlik oldugunu soyluyor. Evet Allah her insnai kendisi yaratmistir ve her insanin vicudunu elbete bilmektedir. Ancak bu bir edep meselesidir. Mesela doktorlar bile, her insan vicudunu bilmelerine ragmen sadece muayene aninda gerekli yerlere bakabilir. Onun haricinde doktorum diye her an her dakka her onune gelenin vicudunu acip bakmaz :) 

 Namaz kilarken insanin ortunmesinin diger bir hikmeti ise, bayanlar erkeklere gore daha cok saciyla basiyla oynar, susleriyle istigal ederler. Boyle bir ozel ibadet esnasinda sadece Allah'i dusunmek ve diger dunyevi islere yonelmemek icin de bu tur bir uygulama yerindedir. Diger bir sebebi de, odaya aniden giren veya acik bir alanda namaz kiliyorsa kendisini gorenlerin namaz kiliyor oldugunu anlamasi ve selam verip konusmamasi ve rahatsiz etmemesi icin guzel bir isarettir.

« Son Düzenleme: Temmuz 09, 2008, 06:54:18 ÖS Gönderen: Kirlangic »


Temmuz 09, 2008, 06:44:05 ÖS
Yanıtla #16
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1665
  • Cinsiyet: Bay

Bay Poyraz hala cevabımı alamadım.Veremiyorsanız söyleyin bende sizi tanımış olayım.Hani İslamiyet hakkında engin bildgileriniz vardı ya.


Temmuz 09, 2008, 06:47:03 ÖS
Yanıtla #17
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1665
  • Cinsiyet: Bay

Bay Skull asıl soru şu olmalıdır ergin bayanın saçından etkilenen sapkın erkeklere kişilik testi yaptırsak nasıl bir sonuça ulaşırız hele hele kadın saçına bakmayı haram sayanlara


Temmuz 10, 2008, 12:03:35 ÖÖ
Yanıtla #18
  • Aktif Uye
  • ***
  • İleti: 579
  • Cinsiyet: Bay

6 defa anlamamissiniz tekrar anlatinca mi anlayacaksiniz merak ettim ve artik size ayni seyleri anlatmaktan yoruldum. Sorunun birebir cevabini veriyorum ve siz tekrar soruyorsunuz. Ne yazikki size yardim edemeyecegim.


Temmuz 10, 2008, 12:41:47 ÖÖ
Yanıtla #19
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1665
  • Cinsiyet: Bay

Bay Poyraz En kolayını soruyorum size ergin bayanın saçına bakmanın haram olduğunu belirten hangi ayeti verdiniz?
Ben kıt olabilirim.Sizden yardımcı olmanızı ve tek bir ayet istiyorum bu konuyla ilgili.Siz başka şeyler yazıyorsunuz.
Not: siz bence ayet kelimesinin anlamını bilmiyorsunuz.

bakın sizin için ikinci kez yazıyorum.Bu sorum tek cümlelik cevabı olan bir soru buyrun cevap verin.Açık ve net
1-Kuran_ı Kerim' de haramlar açık ve net belirtilmiştir.Kuran-ı Kerim'in hangi ayetinde bu dediğiniz haram olarak belirtilmiştir?
Ergin hale girmis bir bayanin sacina bakmak dinimize gore de haramdir evet.

6 defa anlamamissiniz tekrar anlatinca mi anlayacaksiniz merak ettim ve artik size ayni seyleri anlatmaktan yoruldum. Sorunun birebir cevabini veriyorum ve siz tekrar soruyorsunuz. Ne yazikki size yardim edemeyecegim.
« Son Düzenleme: Temmuz 10, 2008, 12:53:40 ÖÖ Gönderen: M.Akyol »


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
2 Yanıt
5405 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 05, 2007, 09:51:53 ÖS
Gönderen: shemuel
16 Yanıt
7966 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 16, 2013, 11:37:10 ÖS
Gönderen: NOSAM33
7 Yanıt
7117 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 11, 2008, 10:07:41 ÖS
Gönderen: Prenses Isabella
3 Yanıt
5936 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 19, 2008, 02:32:21 ÖS
Gönderen: Son of Hades
8 Yanıt
8631 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 09, 2009, 05:57:12 ÖS
Gönderen: semsin
11 Yanıt
7044 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 18, 2011, 03:23:21 ÖÖ
Gönderen: Mozart
26 Yanıt
5754 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 22, 2017, 01:07:26 ÖÖ
Gönderen: Alşah
12 Yanıt
4785 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 28, 2015, 09:54:40 ÖS
Gönderen: enelsır
7 Yanıt
4459 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 12, 2014, 04:06:30 ÖS
Gönderen: Don Corleone
0 Yanıt
1533 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 12, 2016, 04:18:34 ÖÖ
Gönderen: Risus