Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Filozof ve Tanrı'nın konuşması  (Okunma sayısı 11358 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nisan 13, 2009, 10:19:20 ös
Yanıtla #10
  • Seyirci
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 181
  • Cinsiyet: Bay

"Muktedir Tanrı" iyi olmayanı ,bunun eyleme dönüşmesini niye yarattı ve bunun sorgulanmasını  da elbette??







Tanrı yukarıdaki bazı arkadaşların da söylediği gibi 'iyi' veya başka özellikler taşımaz. O sadece oluşturur.kendi halinden memnun bir şahit gibidir desek yanlış olmaz. Karar vermesi,olayları  yönlendirmesi ve belirlemesi ise onun diğer özellikleridir. İnsanı temel almaz. Herşeyi temel alır. ve tayin eder. Arada telef olanların ise değeri yoktur. Herkes eşittir onda. İnsan eşitlik ve değeri yanyana koyduğu için bu tarz inanışlar bölünmüştür ') ve bundan pişmanlıkta duymaz. biz onun gibi olamadığımız için çeşitli duygular yaratmışız o kadar. tanrıyı kaba koymak ona hakarettir. ve oluşturan şey tanrıdır.

İyi olmak değil; gelişmiş olmaktır hemde arınmış bir gelişmiş olmaktır. kötü duyguların üstünden de gelişmiş olunur. iyi neyse kötü de odur... eşit uzaklıkta.Herşey 'yaşama' ölçüsünde belirlenir bir oranda.

bu arada ceycet mesajın kutunun içinde kalmış ') tuttum seni punch  ') hem senle biz akşam konuşcaz diye anlaşmıştık,ama önemi de yok, hiç offline gibi durmuyorsun ')


Nisan 14, 2009, 10:42:48 öö
Yanıtla #11
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1741
  • Cinsiyet: Bay

"Muktedir Tanrı" iyi olmayanı ,bunun eyleme dönüşmesini niye yarattı ve bunun sorgulanmasını  da elbette??







Tanrı yukarıdaki bazı arkadaşların da söylediği gibi 'iyi' veya başka özellikler taşımaz. O sadece oluşturur.kendi halinden memnun bir şahit gibidir desek yanlış olmaz. Karar vermesi,olayları  yönlendirmesi ve belirlemesi ise onun diğer özellikleridir. İnsanı temel almaz. Herşeyi temel alır. ve tayin eder. Arada telef olanların ise değeri yoktur. Herkes eşittir onda. İnsan eşitlik ve değeri yanyana koyduğu için bu tarz inanışlar bölünmüştür ') ve bundan pişmanlıkta duymaz. biz onun gibi olamadığımız için çeşitli duygular yaratmışız o kadar. tanrıyı kaba koymak ona hakarettir. ve oluşturan şey tanrıdır.

İyi olmak değil; gelişmiş olmaktır hemde arınmış bir gelişmiş olmaktır. kötü duyguların üstünden de gelişmiş olunur. iyi neyse kötü de odur... eşit uzaklıkta.Herşey 'yaşama' ölçüsünde belirlenir bir oranda.

bu arada ceycet mesajın kutunun içinde kalmış ') tuttum seni punch  ') hem senle biz akşam konuşcaz diye anlaşmıştık,ama önemi de yok, hiç offline gibi durmuyorsun ')


"Öte"de bir Tanrı kavramı,bütün yolları çıkmaza sürükler.Ateistlerin ve dincilerin(dindarlar değil)uzlaştıkları bu yegane yanlış,iki tarafın yandaşlarının çözemedikleri en önemli saplantı olmaya devam edecektir.Tanrı,"Tek"ve"Herşey"dir.Canlı,cansız hiçbir nesne,ondan ayrı birşey değildir.

Bu arada akşamları bilgisayar başında olamıyorum.Üzgünüm...
Ben"O"yum,"O"ben değil...


Nisan 14, 2009, 02:00:03 ös
Yanıtla #12
  • Seyirci
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 181
  • Cinsiyet: Bay

"Muktedir Tanrı" iyi olmayanı ,bunun eyleme dönüşmesini niye yarattı ve bunun sorgulanmasını  da elbette??







Tanrı yukarıdaki bazı arkadaşların da söylediği gibi 'iyi' veya başka özellikler taşımaz. O sadece oluşturur.kendi halinden memnun bir şahit gibidir desek yanlış olmaz. Karar vermesi,olayları  yönlendirmesi ve belirlemesi ise onun diğer özellikleridir. İnsanı temel almaz. Herşeyi temel alır. ve tayin eder. Arada telef olanların ise değeri yoktur. Herkes eşittir onda. İnsan eşitlik ve değeri yanyana koyduğu için bu tarz inanışlar bölünmüştür ') ve bundan pişmanlıkta duymaz. biz onun gibi olamadığımız için çeşitli duygular yaratmışız o kadar. tanrıyı kaba koymak ona hakarettir. ve oluşturan şey tanrıdır.

İyi olmak değil; gelişmiş olmaktır hemde arınmış bir gelişmiş olmaktır. kötü duyguların üstünden de gelişmiş olunur. iyi neyse kötü de odur... eşit uzaklıkta.Herşey 'yaşama' ölçüsünde belirlenir bir oranda.

bu arada ceycet mesajın kutunun içinde kalmış ') tuttum seni punch  ') hem senle biz akşam konuşcaz diye anlaşmıştık,ama önemi de yok, hiç offline gibi durmuyorsun ')


"Öte"de bir Tanrı kavramı,bütün yolları çıkmaza sürükler.Ateistlerin ve dincilerin(dindarlar değil)uzlaştıkları bu yegane yanlış,iki tarafın yandaşlarının çözemedikleri en önemli saplantı olmaya devam edecektir.Tanrı,"Tek"ve"Herşey"dir.Canlı,cansız hiçbir nesne,ondan ayrı birşey değildir.

Bu arada akşamları bilgisayar başında olamıyorum.Üzgünüm...

oluşturanın tekliğinin 'herşey' olduğuna katılıyorum.


Nisan 25, 2009, 01:38:14 ös
Yanıtla #13
  • Ziyaretçi

Tanrıya yönelik soruların her birinin cevabını insanlar vermişse, bu nasıl Tanrı ve insan dialogu oluyor anlamadım. )))


Nisan 25, 2009, 08:27:05 ös
Yanıtla #14
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1665
  • Cinsiyet: Bay

Bayan seteney
"Muktedir Tanrı" kavramını açarmısınız.

"Muktedir Tanrı" iyi olmayanı ,bunun eyleme dönüşmesini niye yarattı ve bunun sorgulanmasını  da elbette??
« Son Düzenleme: Nisan 25, 2009, 08:29:18 ös Gönderen: M.Akyol »


Nisan 20, 2010, 12:10:29 ös
Yanıtla #15
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 269
  • Cinsiyet: Bay

Sayın Mozart (sizi tenzih ederek söylüyorum) biraz komik bir paylaşım olmuş. Komik olma konusunun birini Tebriz isimli üye  dile getirmiş zaten : "Tanrıya yönelik soruların her birinin cevabını insanlar vermişse, bu nasıl Tanrı ve insan dialogu oluyor anlamadım. )))" şeklinde; oldukça doğru; diğer taraftan şu alıntıya yer vermek isterim:

"Tanrı birdir. Bütün varlıklar ondan doğmuştur. Onun varlığında anlayış, hikmet meydana gelmiştir. Hikmet baba, anlayış ise anadır. Bunlardan oğul olarak ilim doğmuştur. Akıldan Azamet ile Kudret meydana gelmiştir. Bunlar Tanrı'nın iki kolu mesabesindedir. Tanrı bunların birincisiyle hayatı doğurur: İkincisiyle onu yok eder. Kabbala tefekkürüne göre, Tanrı hiçbir çıkar düşünmeden sevmek (aşk) ve kalp nuru aracılığıyla, ruh kendi benliğinden tecerrüt eder, aslına kavuşur. O zaman Tanrı'nın irade ve tefekküründen başka kendisinin irade ve düşüncesi kalmaz. İnsan için böyle bir İlahi Aşka malik olmak büyük nimettir."


Ayrıca ; "O’ndan başkası yok” diye yazar ki, bu; dünya üzerinde ona karşı durabilecek yetenekte herhangi bir güç olmadığı anlamına gelir. Ve insanın gördüğü, açıkça, bunu inkâr edecek mihraklar olacaktır, çünkü O öyle ister."


Özetle; boş işler bunlar.. tabii anlayana... :)


(alıntılar için: http://tr.wikipedia.org/wiki/Kabbala - http://www.kabbalah.info/turkishkab/Makaleler/khm/ondan_baskasi_yok.htm )
Çöl Bilgesi


Ağustos 09, 2010, 01:02:50 öö
Yanıtla #16
  • Yeni Katilimci
  • *
  • İleti: 4
  • Cinsiyet: Bay

İyilikler Tanrı için değil, insanlık için yapılmalıdır.
Susmayı bilmek en büyük erdemdir.


Ocak 08, 2012, 08:37:59 öö
Yanıtla #17
  • Ziyaretçi

İyilikler Tanrı için değil, insanlık için yapılmalıdır.

Sükür ise Tanriya


Ekim 02, 2012, 09:40:22 ös
Yanıtla #18
  • Ziyaretçi

İyilikler Tanrı için değil, insanlık için yapılmalıdır.

eyer insanlığı Tanrı yaratdıysa, yaptığımız emellerin cevabını Ona veriyorsak, mükafatı ya da cezayı yinede O veriyorsa, o zaman Onun için yapılıypr sonuçta


Ekim 04, 2012, 01:51:00 öö
Yanıtla #19
  • Mason
  • Orta Dereceli Uye
  • *
  • İleti: 301
  • Cinsiyet: Bay

Akl'edilmiş değil nakledilmiş bilgi üzerinden felsefe yapmak, felsefe disiplinini bilimsel olmaktan çıkardığından dolayı, felsefe olmaktan da çıkarır. Bu bağlamda tanrı ile konuşan kişi de filozof olmaktan çıkmakta, kul sıfatına bürünmektedir.

Bilim ve inanç tamamen ayrı kulvarların mensuplarıdırlar, aynı diyalektik içinde yer almaları zaten mümkün değildir. Bu nedenle örneğin aklıma geldiğinden, evrim-yaratılış meselesi bile aslında var olmayan bir tartışmadır, dile getirilmesi anlamlı olmayacağından, absürddür. Buna şöyle bir örnek verebiliriz; "Türkiye Kralı bugün başkent Kayseri'de senato önünde konuşma yaptı" önermesi içerdiği donelerin gerçel varlıklarının imkanı bulunmadığından "absürd" bir önermedir. Bu nedenledir ki "düşünülemeyen hakkında susmalı" demiş Wittgenstein.

Yani kısacası yine örnek üzerinden konuşmak gerekirse evrim teorisi bilimsel bir tartışmadır, yaratılış teorisi inançsal bir tartışmadır. İkisinin de ayrı yeri ve değeri bulunmaktadır.

Filozofun tanrıyla konuşmasının hafsalamda meydana getirdiği anlık kurander de gerçekten enteresan oldu :/

Sevgi ve saygılarımla.


"Dilimin sınırları, dünyamın sınırlarıdır."
Ludwig Wittgenstein


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
5098 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 04, 2012, 02:05:15 öö
Gönderen: gnothi
4 Yanıt
10060 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 08, 2012, 08:31:39 öö
Gönderen: java
2 Yanıt
3467 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 25, 2016, 05:18:50 ös
Gönderen: kurt
10 Yanıt
5805 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 22, 2009, 12:48:22 öö
Gönderen: asoraman
2 Yanıt
5728 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 02, 2010, 11:54:04 öö
Gönderen: amurdad
3 Yanıt
4087 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 01, 2013, 10:12:08 öö
Gönderen: ruzber
1 Yanıt
3373 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 31, 2012, 04:04:00 ös
Gönderen: asimov
8 Yanıt
3329 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 01, 2013, 07:22:14 öö
Gönderen: ceycet
5 Yanıt
2857 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 25, 2014, 01:25:19 öö
Gönderen: NOSAM33
4 Yanıt
2911 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 15, 2015, 11:38:19 öö
Gönderen: chimera