Üçgeni iredelerken konu geometri olduğndan, gözüme çarpan yerden giriş yapmayı seçiyorum.
"Kutsal Geometri" kavramı, kutsal mimarinin temeli olduğundan mı kutsiyet kavramı karşımıza çıkıyor? ..
Geometrinin klasik aletlerini, pergeli , gönyeyi Masonlukta görüyoruz.
Tapınak ve inşa aletlerini de Masonlukta görüyoruz. Her şey sembolik. Semboller sadece somut olarak mı kullanılıyor?
Bu kutsiyetin içeriğini biraz karıştırmaya kalktığımda Masonlukla hiç mi alakası yok?
Sayın ADAM ısrarla '' Masonluk dünyevi bir kurumdur'' demesine karşılık bunca sembolün içinde ben sağ lob gıden biri olarak, Masonlukla bağlanır bağlanmaz bilemem,kendimden kendime irdeledim.
Eşkenar üçgen, kenar uzunluklarının ve açıların eşit olduğu, üçgenin en mükemmel şeklidir.
Eşkenar üçgeni ortadan kesersek ,birbirine dayanmış iki dik üçgen ortaya cıkar.
Birin ikiye ayrılması... Birbirinin kutbunun oluşması, negatif, pozitif......dişil, eril gibi , teklikten çokluğa, iniş modeli.
Ya da iki dik üçgenin birlenerek bir eş kenar üçgen oluşturarak, nötür alan oluşturması, ikilikten
Bir'lığe yukselış modeli... Ruha ulaşmak azizlik ,cinselliğin ötesi. ..
Üçgenin tepe noktası iniş yada çıkış istikametini gösterır.
Üçgenleri kullanarak yapı modeline girdigimizde; tepeleri ortak bir noktada birleşen yapı olarak karsımıza piramit ve koni çıkar.
Daire ise, en genel anlamıyla evrensel var oluşu ve birliği temsil eder; bu ruhsal yükselişe karşılık gelir.
Piramitler mabetlerin yapısı olarak Mısır'a götürür bizi.
Kare tabana oturan üçgenler, kare maddesel alemin varoluşunu temsil eder, üçgenler de yukarıyı işaret eder.
Üçgen aynı zamanda kozmik hiyerarşinin sembolüdür.
Bu mabet (piramit) maddi alemden çıkışı, yükselişi, kozmik bilince gecişi anlatır.
Temeli daire olan asıl form, kare ile kendisini somutlaştırır.
Zaten piramidin MABEDİN içinde gerçekleştirilen inisiyatik çalışmalarda hedeflenen, somuttan soyuta geciştir. İsis mabedi eğıtileri ve Osırıs eğıtıleri içsel yolculuktan (yersel öğretiden) göksel yolculuğa geçış öğretılerıdır.
Yukardan aşağıya bakarsak, piramit üst tepe noktasından aşağıya doğru kozmik veya spiritüel bir kaynaktan tesirin aşağıya inişini (kozmik hiyerarşiyi) sembolize eder. Aşagıdan yukarıya bakarsak piramidin tabandan tepeye doğru olan çıkışı ise, varlığın kozmosa yükselişini, evrimini ve ruhsallığa doğru olan ilerleyişini, geldiği kaynağa geri dönüşünü ifade eder.
Tasavvufta da yine tepe noktası yukarıya bakan üçgen göğü, aşağıya bakan üçgen ise yerin sembolü konumundadır. Bunların iç içe geçmesi tasavvufta "Vuslat" olarak ifade edilir.
Hani Masonlukta da İNSAN OLMAK kavramı vardır ya, Hiram ustanın mabedi de bence bu kozmık bilince ulaşma yolculuğu,varlığın burada Ademliği devirip dinlerin ötesıne gecişi, kutsal mabet yada tapınağı kendı bedenınde oluşturması, içindeki tanrısal bılınce kavuşmasıdır.
Nasıl bağladım Masonluğa işi.