Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Burasi Tam Yeridir Bence  (Okunma sayısı 1456 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Nisan 16, 2012, 09:37:29 ÖS
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1795

Selamlar

Yine bir aktarma yapacam ve bu aktarmayi bütün gönlüm rahat olarak yapacam yani hic " acaba burasi yerimi veya burdaki insanlari ve Masonlari veya Masonlugu ilgilendiren bir konumu" diye birsey aklimdan gecmeden.

Niyemi?

Bildigim kadariyla  Masonlar ve Masonluk herzaman dini dogmalara karsi ( isin ekonomik sebeplerini bir tarafa birakiyorum cünkü Masonlugun bu konudaki tavri bana hala "yabanci" ) ve bilimsel egitimin yaninda olmuslardir diye biliyorum ve bu alintimda tam bu yaraya parmak basiyor.
Buyüzden icim rahat bir halde bu alintiyi yayinliyorum.
Aslinda bundan birkac hafta önce " 4+4+4 modeli bize ne getirir veya bizden neler götürür" diye bir konu acmistim ama hickimsenin ya dikkatini cekmedi veya kimse birsey yazmak istemedi, inanin "üzüldüm".

Alinti


HALKIMIZA ÇAĞRI

Eğitim, herkesin temel hakkıdır. Parayla alınıp satılamaz.
Eğitim, bilimsel ve laik olmalıdır.
Eğitim, eşitliği, dayanışmayı ve paylaşımı hedeflemelidir.
Eğitim aydınlanmayı sağlamalıdır.
Ama bugün eğitim üzerinden para kazanılmaktadır, hatta para babalarının çok kazandığı bir sektör haline getirilmiştir.
Ama bugün eğitim, bilimsel değil hurafeler ve dini kurallar üzerine kurulu hale getirilmiştir.
Ama bugün eğitim, rekabeti, bencilliği öğretmektedir.
Ama bugün eğitim, evrim teorisini değil, dînî kuralları öğretmektedir.
Ama bugün eğitim aydınlık nesiller değil, dindar nesiller yaratacak hale getirilmiştir.

Veliler, öğretmenler, öğrenciler,
Sizlere çağrımızdır.

Sizi, bize gerici, piyasacı eğitimi dayatanlara karşı mücadele etmeye çağırıyoruz.

Her okulda olan veli derneklerini mücadele alanları haline getirmeyi öneriyoruz. Bu gidişten ve sistemden rahatsız olan velileri, veli dernekleri ya da platformları etrafından örgütlenmeye çağırıyoruz.

Öğretmenlere gerici müfredatı değil, ilerici, bilimden yana bir müfredat uygulamalarını öneriyoruz. Bütün öğretmenleri, ilerici sendikalarda örgütlenmeye, sendikaları ise bu gerici uygulamaya karşı aktif mücadeleye çağırıyoruz.

Öğrencilere, bilimsel, laik eğitim almak için dini kuralların müfredata girmesine, derslerde okutulmasına karşı mücadele etmelerini öneriyoruz.

Neden mi?

Dindar nesil yetiştirmenin tek bir amacı var: Boyun eğen nesil yetiştirmek. 4+4+4 eğitim sitemi ile getirilecek olan tam da budur. Düşünen, tartışan, insanlığın ilerici birikimini öğrenen, bilimden sanattan aydınlıktan yana gençler yetiştirmek için...

Gelin hep birlikte, bu mücadelenin militanları olalım.

Onların yürüttüğü militanca mücadeleye biz de mücadelemizi büyüterek yanıt verelim.

Devrimci Eğitim Şurası

(soL - Haber Merkezi)

Alinti bitti

Saygilarimla


Nisan 16, 2012, 09:46:56 ÖS
Yanıtla #1
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1795

Alinti

Devrimci Eğitim Şurası toplantının ardından aldığı şu kararları kamuoyuna duyurdu:

"Eğitim emekçileri, öğrenciler, akademisyenler ve veliler 4+4+4 yasası gibi gericilik ve piyasacılık temelinde yaşanan dönüşümün temelinde yer alan 18. Milli Eğitim Şurası’nı gayri meşru ilan etmektedir.

Karar 1:
Eğitim temel haktır ve bütün aşamalarında, herkes için eşit ve parasız olmalıdır.
Eğitimin niteliği, insanı her yönüyle geliştirerek özgürleştiren ve bunu hedeflerken toplumsal yararı ve insanlığın ilerici birikimini gözeten temeller üzerine kurulmalıdır. Kâr yerine toplumsal yararı, her türden eşitsizlik ve rekabet yerine eşitliği temel almalı, özel okullardan dershanelere bütün özel öğretim kurumları kapatılmalıdır.
Karar 2:
Eğitim alanında yaygınlaşan piyasalaşma ve gericileşme süreci, sınıfsal eşitsizliklerin yanında, cinsiyet ve etnik temelli eşitsizlikleri de derinleştirmektedir. Bu eşitsizliklere karşı mücadele edilmelidir. Kız çocuklarının eğitim sürecinden erken kopmasına neden olan yasalar kaldırılmalıdır. Diğer hakların da farkına varılmasının ve edinilmesinin temeli olan anadilinde eğitim hakkı, kabul edilmeli ve uygulanmalıdır. Devrimci ve ilerici eğitim emekçileri, bu eşitsizliklerin sonucunda eğitim süreçlerinin dışında kalan çocukların haklarının takipçişi olacaktır.
Karar 3:
Eğitim insanın yetenek ve yaratıcı gücünü ortaya çıkaran, geliştiren bilimsel içerikli bir etkinlik olmalıdır. Bu ise, amacı aydınlanma olan bir eğitim sistemi ve anlayışı ile mümkündür.
Eğitimin amacı aydınlanma olmalıdır. Dinî kuralların etkisinin genişlediği ve derinleştiği gerici müfredatlar kullanılmamalı, reddedilmelidir. Zorunlu din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri ve 4+4+4 olarak bilinen yasayla eğitim siteminde yer edinecek gerici içerikli seçmeli dersler, okul programlarından kaldırılmalıdır.
Bilimsel, laik alternatif müfredatlar ve ders kitapları hazırlanmalı ve kullanılmalıdır.
Karar 4:
Eğitim emekçileri kadrolu ve güvenceli çalışmalıdır. Öğretmenlerin ders ücretli, vekil gibi iş güvencesinden yoksun bir biçimde istihdam edilmelerinin önüne geçilmeli, tüm eğitim emekçileri kamusal güvenceye sahip ve kadrolu olarak istihdam edilmelidir. Güvenceli çalışmaya karşı her türlü saldırı reddedilmelidir.
Karar 5:
Öğretmenlerin, eğitim emekçilerinin örgütlenmesinde ve haklarının elde edilmesinde önem taşıyan Eğitim-Sen, sınıf siyasetine yakınlaştırılmalı, güçlendirilmeli ve kitlelere güven veren bir sendika haline gelmelidir. Eğitim-Sen tüm eğitim emekçilerinin örgütlendiği bir adres haline dönüşmelidir. Bu içerikte, Eğitim-Sen’de bir yenilenme hedeflenmelidir.
Karar 6:
Devrimci öğretmenler, öğrencileri arasında rekabeti değil dayanışmayı teşkil etmek, hurafeleri değil bilimsel olguları öğretmek için çalışır. Öğrencilerinde eşitliği ve özgürlüğün, kolektif mücadelenin anlamını, öğrenme ve araştırmanın zevkini yerleştirmeye çalışır.
Karar 7:
Engelli öğrencilerin eğitimi piyasaya terk edilemez. Engelli öğrencilerin eğitimi için gerekli personel yetiştirilip uygun koşullar yaratılmalı, sadece yasal düzenlemelerden ve ayrıca piyasadan çözüm beklenmemelidir.
Karar 8:
Evrim olgusal bir gerçektir, evrim kuramı bilimin temel kuramlarından biridir. Evrim kuramını anlatmak, bilimsel eğitimin önemli bir parçasıdır.Fen öğretiminde insan merkezli, insanı canlı yaşamının dışında ele alan- bakış açısı terk edilmelidir. Evrim kuramı karşıtlığıyla okullarda, kentlerde mücadele edilmeli; bu karşıtlık aracılığıyla toplumsal yaşamın din üzerinden daha fazla belirlenmesine izin verilmemelidir.
Karar 9:
Mesleki ve teknik eğitim, AKP iktidarının elinde, okulları ve çocuklarımızı küçük yaşta patronların eline teslim etmek üzerinden yeniden yapılandırılmaktadır. Çocuklarımızın sermayenin ihtiyaçları doğrultusunda, mesleki ve teknik eğitim, beceri eğitimi gibi adlarla çocuk işçiliğe yönlendirilmesi kabul edilemez. Mesleki ve teknik eğitim, beceri eğitimi gibi adlarla çocuklarımızın küçük yaşta yoğun sömürü ortamı içerisine sokulması, işçileştirilmesi durdurulmalıdır. Mesleki ve teknik eğitim, toplumun ihtiyaçları ekseninde, bilimsel ve pedagojik ilkeler ışığında yeniden yapılandırılmalıdır.
Karar 10:
Okullarda öğrencileri bulunan velilerimiz AKP’nin dayattığı gerici ve piyasacı politikaların reddedilmesi mücadelesinde öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz kadar önemli birer öznedirler. Önümüzdeki dönemde eğitim alanına gerici ve piyasacı müdahalelerin daha da derinleştirilmesi amaçlanırken, velilerimiz kendi örgütlenme araçlarını yarataratak öğretmenleri ve öğrencileri ile birlikte bu sürecin karşısına güçlü bir şekilde dikilmelidir. Velilerimiz Devrimci Eğitim Şurası’nın ardından hızla veli komitelerini oluşturmalı, gerici ve piyasacı eğitime karşı mücadelenin önemli bir parçası haline gelmelidir.
Karar 11:
İkinci Cumhuriyet ve eğitim politikalarına, Sosyalist Cumhuriyet’le son verilecektir. Sosyalist Cumhuriyet, üretim araçlarını kamulaştıracak, merkezi planlama ile bölgesel eşitsizlikleri ortadan kaldıracak, toplumsal cinsiyet eşitsizliklerine son verecektir. Sosyalist Cumhuriyet’te eğitim, bilimi, insanlığın ilerici birikimini temel alacaktır. Eğitim emekçileri güvenceli ve kurallı çalışma koşullarına kavuşacaktır. Anadilinde eğitim, eğitimin doğal ve ayrılmaz bir parçası olacaktır."

(soL - Haber Merkezi)


Nisan 16, 2012, 10:58:19 ÖS
Yanıtla #2
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1795

Yukarda yaptigim alintilarin birincisine tamamiyla, ikinci kismindaki maddelerden 11. madde harici hepsinine bende katildigimi söylemekte üstüme düsen bir görevdir.

Saygilarimla


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
Burasi Istanbul

Başlatan HAMLET Insan

7 Yanıt
2711 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 22, 2007, 09:25:02 ÖÖ
Gönderen: Fraternis
5 Yanıt
3494 Gösterim
Son Gönderilen: Ocak 03, 2010, 04:10:14 ÖS
Gönderen: amurdad
0 Yanıt
2024 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 04, 2010, 03:52:37 ÖS
Gönderen: belit
2 Yanıt
3694 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 17, 2012, 02:04:17 ÖS
Gönderen: Trismegistus
6 Yanıt
3789 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 25, 2013, 02:50:54 ÖS
Gönderen: Samuray