Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: İSTANBUL VE TRAFİK  (Okunma sayısı 5176 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ocak 12, 2014, 03:36:17 ÖS
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4164
  • Cinsiyet: Bay

Uzun olmuş bir konu açmayalı,eh birde istanbulda yaşarsan konuda bulmak zor olmuyor yani.
Artık kronik ötesi bir durum olan istanbul trafiği bu şehirde yaşayan herkesin malumu,sanırım bana biraz daha fazlası malum olmuş problem ise şu yani tartışmaya açmak istediğim konu?

İstanbul da görev yapan trafik polisleri şehrin iş çıkış saati olan 16.00 ile 20.00 saatleri arasında hemen hemen tüm ana artellerde yani tamda olması gereken hiç bir noktada yoklar ve trafik hemen hemen her yerde kilitleniyuor.Ne bir çözüm ne bir çözüm önerisi bırakın bunları en ufak bir mücadele bile yok.

Matematiğim çok iyi değil olsa idi şu hesapları yapmak isterdim;

1=Trafiğin sıkıştığı anlarda istanbulda kaç araç yürüyor çok merak ediyorum?
2=Kaç saat trafiğe maruz kalıyorlar?
3=Ne kadar fuzuli yakıt tüketğiyorlar?
4=Bu tüketilen yakıtın ülke ekonomisine verdiği zararın boyutları nedir?
5=İnsanlar için daha mühim olan zaman için yetişemedikleri yerler için kayıpları nelerdir?

Görüyorsunuz kısa zaman içinde aklıma ilk gelenler bunlar dahasıda var ama dejenere etmiyeyim.

Tüm bunlardan sonra soru şu İSTANBUL TRAFİK BÜRO POLİSLERİ ÇALIŞMIYORLAR.Bana aksini kimse ispat edemez ama neden ?

karahan
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Ocak 12, 2014, 04:01:47 ÖS
Yanıtla #1
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7281
  • Cinsiyet: Bay


İşin içinde önünde ve arkasında hiçbir polemik eğilimi olmaksızın Sayın Karahan'a bir soru:

Yakınılan o trafik polisleri "pik" denilen o saatlerde ortalık yerde olsalar, trafiğin akışı artar mı?

Artar deniliyorsa, niçin ve ne kadar artar?

Artmaz, bir değişiklik olmaz deniliyorsa niçin olmaz?

Bunlardan sonra, belki sorunun nasıl çözülebileceği ya da niçin çözülemeyeceği üzerinde ayrı bir kafa ütülemesi yapılabilir ama önce şu konuyu bir geçelim.

Sayan Karahan sakın bu konudan bu işin uzmanı olmadığını söyleyerek sıyrılmaya kalkışmasın çünkü zaten ve nasıl olsa İstanbul'daki taşıt trafiği söz konusu olduğunda bunun çözümü açısından herkes uzman kesiliveriyor.
 
 

 
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ocak 12, 2014, 05:40:31 ÖS
Yanıtla #2
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4164
  • Cinsiyet: Bay

Sn.Adam doğru soru sormuş cevaplamakta lazım.

Kendi gördüğüm ve gözlemlediğim yerlerden başlıyayım o zaman;
Mecidiyeköy de oturuyorum en berbat durumunu yaşıyorum bu semtin tam 4 tane avm var bu semtte,iş ve okul çıkışları tüm ara yollarda kapanıyor ,sürücüler herhangi bir ışık kuralına uymuyor ,trafik ilerlemese dahi sadece yeşil yandığı ve hak onda olduğu için yola giriyor doğal olarakta kavşağın ortasında kalıyorlar ,diğer yönden gelene yeşil yandığında bu sefer ilerleme olmuyor kaos başlıyor işte tam o anda ve o noktada trafik polisi olsa sorunu çözer ilerleyen artere kırmızıda yansa yol akışını devam ettirir ,artık trafik ışıkları bu noktalarda işe yaramıyor,polisin olmadığı her arterde sürücüler kendi kurallarını koyuyorlar.

Polisin orada görüntüsü bile sorunu çözmeye yeter aslında,ama benim aylardır gözlemlediğim kaos saatlerinde polis çalışmıyor ortada yoklar.
Çözüm ise bir kaç küçük işlevsel hareketle bir rahatlama sağlayacak buna inanıyorum,bunlar ile alakalı kendi çözümlerimi söyleyeceğim konu ilerlerse.

İstanbul için trafik büyük problem yaklaşan belediye seçimlerinde kimki bu sorunu çözmeyi vaat ediyor ise planlamalarının sağlamlığına bakmak lazım,adayların istanbul için üretebilecekleri en büyük proje trafik olacaktır bana göre,bu sorunu çözmeye en yakın görüken aday seçimde önde olur.

Trafik hayatın her anını artık çok olumsuz bir şekilde aksatıyor,randevuya yetişemiyorsun,itfaiye trafikten çıkamıyor ,ambulanslar kezaki öyle,trafik polisleri bile ulaşımlarını trafik kurallarına uymayarak sağlayabiliyorlar,ekonomik boyutu ise hesaplanabilecek gibi değil.

Tüm bunların yanında en büyük sorun bu kadar probleme rağmen istanbul trafik bürosunun çalışmaması.
Bakınız net söylüyrum polis çalışmıyor,çalışma saatleri ise şöyle akşam 8 den sonra rutine dönüyorlşar,yol kesmeler araç çekmeler,alkol muayenesi gibi rutin işlerine başlıyorlar ama o 4 saat ortada yoklar bu çok ciddi bir sorun.

karahan
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Ocak 12, 2014, 08:57:22 ÖS
Yanıtla #3
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7281
  • Cinsiyet: Bay

Ben bu kouyu matrağa alacağım; Sayın Karahan kusura bakmasın.

Demek ki; oradaki sorunun çözümü için

- Arazi kullanımı ve ulaşım projesi gerekmez;
- Karayolu kapasitesi ve işletimi etüdü ile düzenlemesine gerek yoktur;
- İnsanların kentsel alanda yaşam eğitimi görmesi, kurallara uymayı bilmesi, birbirlerine saygı göstermesi bir işe yaramaz;
- Palyetif önlem, polisiye uygulama yeterli olur.

Bir polis devletine yakışan da budur zaten.

Bu iş böyle olduğu için, teknik üniversitelerdeki Ulaşım ve Trafik Mühendisliği kürsüleri de kaldırılmalı, bunun yerine daha çok sayıda orta öğrenimli polise altı aylık trafik denetimi kursu verilmeli, bu polisler durgun saatlerde uyuyup, pik saatlerde taşıtların akışını sağlamalıdır.

Zor iş değil. Yeter ki başka yerlerde avanta peşinde koşmanın yanı sıra biraz da bununla ilgilenilsin.
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ocak 13, 2014, 02:49:30 ÖS
Yanıtla #4
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4164
  • Cinsiyet: Bay

Sn.Adam hicvederek az bir şey matrağa sarmış ama becerememiş bence nede olsa ciddi adamlara pek matrak yaramıyor.Söyledikleri tamöamen doğru ama şu an için geçerli değil artık iş işten geçti.Bu ülke asker devletide oldu polis devletide orasıda ayrı konu ama konu dışına çıkmadan makul öneriler ve görüşler bekliyorum.Bu sorun artık cok can alıcı devlette pek itibar etmiyor sorun yokmuş gibi davranıyor.Sorun olduğunu anlamanın en kolay yolu 104,2 trafik fm.bandını gündüz herhangi bir saatte 2 saat dinleyin anlayacaksınız.

karahan
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Ocak 13, 2014, 06:43:50 ÖS
Yanıtla #5
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7281
  • Cinsiyet: Bay


Dün birden aklıma bir şey daha geldi ama bugüne kaldı.

Sayın Karahan Mecidiyeköy'de oturduğunu söylemişti.

İyi ya işte... İstanbul'da ne işi var? Köyünde otursun paşa paşa. Günümüzün olanakları işin köyden yürütülmesine de elverir.

Böylece polise gereksinmesi de kalmaz.
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ocak 13, 2014, 07:31:34 ÖS
Yanıtla #6
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 168
  • Cinsiyet: Bay

Benim aklıma gelen konu "sinyalizasyon sistemi"dir.

Şimdi bende İstanbulda yaşayan birisi olarak,

Avrupa Yakasında

- Gaziosmanpaşa, Eyüp, Topkapı, Fatih, Eminönü, dolmabahçe, beşiktaş, zincirlikuyu, levent, maslak, mecidiyeköy, harbiye,

Anadolu yakasında

- Ümraniye, Maltepe, Kadıköy, Kozyatağı, Altunizade...

Bu semtlere çok fazla gittiğimden trafik ışıkları rezalet şekilde çalışıyor. Şu şekilde;

- Kesinlikle senkron değiller. Dengesiz kırmızı ve yeşil yanması resmen düzgün giden yolda trafik yaratıyor.
- Tamam sadece yayalar için trafik ışığı gerekiyorsa konmalı fakat 100 metre arayla da konmasın. Azıcık yayalarda yürüsün birşey olmaz. Hem sağlıklı bişi yürümek.
- Mümkün olduğunca yayalar için üst geçit veya alt geçit yapılmalıdır. Yine kilit noktalarda araçlar için mümkünse üst geçit ve alt geçit uygulaması kullanılmalıdır.

İstanbul gereğinden fazla büyük. Tek başına gerek nüfusu gerek bütçesiyle çoğu ülkeyi katlaya katlaya geçiyor. Fakat buna rağmen çoğu uygulama çok çok amatör kalıyor...

Demezler ama!!! Bir deseler efendim biz bu işi beceremiyoruz. Yurtdışında bu konuda başarılı olan ülkeler neler yapıyor. Şu sinyalizasyon uygulamalarını kimler yapıyor. Gerekirse çağırılsın yurtdışından bilenler şehir analiz edilsin ve düzenleme yapılsın. İlla her belediye herşeyi bilecek diye bir kaide yoktur.

Tabi bunlar İstanbul'un trafik sorunu bitermi ? Tabiki hayır !!! Ama gözle görünür fark eder kanaatindeyim. Benim aklımdan geçen bunlar.
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2014, 07:38:53 ÖS Gönderen: proxima »
Concordia Res Parvae Crescunt


Ocak 13, 2014, 09:28:15 ÖS
Yanıtla #7
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7281
  • Cinsiyet: Bay

Bu iş öyle olmaz.

Batı ülkelerinde, başarılı bir trafik düzeni sağlanması için 3E olarak nitelenen bir kural önerilmiş ve uygulamaya konulmuştur. Bunun başlangıç tarihi 1945-1950 yılları arasıdır.

Türkiyemiz, bu kuralla hiç tanışamamıştır. Bu kural uygulanmadıkça, yayalar ve karayolu taşıtlarının yer aldığı kara trafiği (hava, demir ve su trafiği de var) karmaşadan kurtulamaz.

Sayın Karahan bu başlığı açarken, bu konuda böyle şeyler olduğunu bilmiyordu sanırım. Yok, sakın üzülmesin. Her şeyi bilmesi olanaksız. Bizim de bilmediğimiz şeyler var, onun çok iyi bildiği.

Şimdi düşünsün bakalım bu 3E nedir diye. Yok, düşünmekle bulunmaz ama belki internette vardır. İlgilenen arasın bakalım. (İpucu: İngilizce aramak gerek.)

Kimileri şimdi bana şunu sorabilir: Bu konunun Masonluk ile ne bağlantısı var? Yoksa, senin bu ilgin neden diye...

Doğru, Genel olarak Masonluk ile bağlantısı yok ama Türkiye'deki masonluk ile bir bağlandığı nokta var.
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2014, 09:32:27 ÖS Gönderen: ADAM »
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ocak 18, 2014, 02:26:50 ÖS
Yanıtla #8
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 4164
  • Cinsiyet: Bay

3E kuralından elbette haberim yoktu bu başlığı açarken.Lakin trafik sorununun çözümlenmesi için akıllı önerilerin işe yarayabilecek sistemlerin ve kuralların olabileceğini biliyorum,örneğin şehre bina yapılması yığın görüntüsünde kurtulabilmek için paris modeli çok idealdir,orada şehir çok ciddi anlamda korunmuş neresimi tabiki eski paris tek bir çivi bile çakılmıyor/çakılamıyor diyorlar orada yaşayanlar,onlara benim cevabım sizde laz müteahhit yokta ondan diyorum.İstanbul için araba satışı sınırlandırılabilir çok kolay yöntemler ile ama bunun için büyük araba firmaları ile savaşı göze alacaksın pes etmeyeceksin.

Tedavüldeki araba yaşına bir sınır koyarak yapılabilir bu sonra şehirdeki insan sayısına bir oran getirip ne kadar araç gerekiyor ise fazlasını sürdürmezsin piyasaya.İstanbulda trafik artık 4.dünya ülkelerinin kalabalık halk pazarlarına benziyor ve hala karaha ısrarla polis o alıştığımız eski düzende ana arterlerde sıkışık kavşaklarda sorunu çözmek için bulunmalı/bulunmuyorlar yani polis çalışmıyor.

karahan
ÖZGÜRLÜK BİLE SAHİP OLMAK İÇİN SINIRLANDIRILMALIDIR.

EDMUND BURKE

Hayat Bizi Resmen Dört İşlemle Sınar. Gerçeklerle Çarpar, Ayrılıklarla Böler, İnsanlıktan Çıkarır ve Sonunda Topla Kendini Der.  leo


Ocak 18, 2014, 07:43:18 ÖS
Yanıtla #9
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7281
  • Cinsiyet: Bay

Sayın karahan'a müjde...

Galiba yakınmasını duymuşlar. İstanbul trafiğine çözüm getiriliyormuş. Bu projede bilmem kaç adet çekici, motosikletli trafik polisleri görevlendirilecekmiş. Böylece sorunlar çözülecekmiş.

Kargalara da haber vermişler mi acaba? (Bilirsiniz, onlar pek sevmez gülmeyi.)
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
0 Yanıt
1958 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 11, 2007, 10:43:20 ÖS
Gönderen: shemuel
22 Yanıt
14197 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 25, 2007, 12:27:01 ÖS
Gönderen: Ittihatci
İstanbul´un Fethi

Başlatan Ittihatci Osmanlilar

4 Yanıt
7515 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 26, 2007, 01:14:58 ÖS
Gönderen: Fraternis
ADALAR İSTANBUL

Başlatan voyageur « 1 2 » Tarih

14 Yanıt
6687 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 05, 2007, 10:26:37 ÖS
Gönderen: shemuel
7 Yanıt
2584 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 17, 2008, 09:37:13 ÖÖ
Gönderen: ahu
4 Yanıt
4418 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 10, 2009, 07:19:55 ÖÖ
Gönderen: de_hund
19 Yanıt
8007 Gösterim
Son Gönderilen: Mayıs 07, 2013, 06:11:57 ÖS
Gönderen: karahan
0 Yanıt
1164 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 17, 2013, 07:48:03 ÖS
Gönderen: Etimolog
3 Yanıt
1868 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 05, 2013, 09:59:20 ÖS
Gönderen: NOSAM33
0 Yanıt
1399 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 21, 2014, 12:06:32 ÖÖ
Gönderen: ThomasReid