Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Masonluk ve Milli Eğitim Bakanlığı ders müfredatı...  (Okunma sayısı 4463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ocak 27, 2015, 10:16:06 ös
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 285
  • Cinsiyet: Bay

Başlıktan da anlaşılacağı üzere; Masonluğun ders müfredatlarındaki yerini tartışacağız.

Aslında burada daha çok Tarih dersinde ki yeri önemli. Çünkü tarih dersinde, bütün eğitim dönemlerinde (ilköğretim,lise, üniversite) işlenmez.

Fakat ''tarihi'' bu kadar eskiye dayanan bir oluşum nasıl olur da ''tarih'' derslerinde hiç okutulmaz?

Ben okutulması için birkaç madde sıralayabilirim:

1) Kökü, Masonluk ''Tarihi'' diyebileceğimiz nitelikte eskiye dayanıyor
2)Çok önemli/etkili ''tarihi'' kişilikleri barındırıyor
3)Adı çoğu kez bazı ''tarihi'' olayları etkilemekle geçiyor
4)Yerel değil evrensel bir çapı var. Buna paralel olarak çoğu devlette -eski ''tarihlerde'' imparatorluklarda,krallıklarda- resmi veya gayri-resmi binaları bulunmakta/ydı.
5)''Tarih'' derslerinde bugün okutulan müfredatta yer alan bazı olayları etkilediği için bütünlük açısından yer almalıdır.

Daha da sıralanabilir.

Hatta bireyi ve bununla birlikte toplumu da şekillendirdiği (ileri taşıdığı, aydınlattığı) için sosyoloji dersi müfredatında bile yer almalıdır.

Peki ne için koca bir tarihi var olan Masonluk, Tarih dersinde ''yok'' sayılıyor. Yada bireyle birlikte koca toplumu şekillendirme ideası var olan Masonluk, Toplum Bilimi (Sosyoloji) dersinde ''yok'' sayılıyor?

Üstelik neredeyse her şey belgeli ve resmi iken...

Olaylara,İnsanlara ve Bilgilere Ön Yargılı Davranıp Aranızda Bir ''Berlin Duvarı'' İnşa Etmeyin.

Ç.A


Ocak 27, 2015, 11:21:13 ös
Yanıtla #1
  • Mason
  • Aktif Uye
  • *
  • İleti: 518
  • Cinsiyet: Bay

Masonluğun ders müfredatına sokulması bence gerekli değil.(Tarih Bölümünde)Atatürk'ün düşünce yapısı,ilke ve inkılapları doğru düzgün anlatılsın o yeter..

Masonluğun topluma yönelik düşüncesiyle Atatürk'ün düşünce yapısı,ilke ve inkılapları arasında uyuşmadıkları noktalar var mı ? Yoksa masonluğun anlatılması mı doğru Atatürk'ün hediyesi Cumhuriyetin mi ?

Ayrıca masonluğa bakış açısı büyük çoğunlukla sizin düşüncenizden zıt bir şekilde yol almıştır.Bu nedenle masonluğun tarih dersleri içerisinde anlatılması herkes  tarafından kabul görmeyecektir.

Söyledikleriniz elbette doğru birçok aydın,önemli insanın masonluk içerisinde olduğunu biliyoruz.(Masonluğun sadece bilindik isimler ile oluşmadığını da unutmamak gerekir).Fakat tarih dersinin ilgi alanı toplumun ekonomik,siyasal,kültürel yapılarını detaylıca işlemektir.Masonların Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunda görev alması Türk toplumu için bir şey ifade etmez,hoş karşılanmaz.Daha Osmanlı sevdalıları ve cumhuriyetçi kesim arasındaki tartışmalar son bulmamışken,bir de masonluğu Türk tarihi içerisine yerleştirmek ne kadar doğru olur.Sizce toplum bu duruma hazır mı ?

Bence değil.Yalnız,Eski Türk toplumunun ilgilendiği sanat,astronomi,kimya,tıp,müzik vs. gibi konular ilköğretim ve lise dönemlerinde yeterli bir seviyede gençlerimize aktarılmalı,savaş sebeplerini ve tarihlerini ezberleterek ilerleyen Tarih derslerinin içerisine bu gibi konuların girmesi çağdaş bir medeniyet olma yolunda ilerleyecek olan  ülkemizin geleceği için çok önemlidir.

Şahsi görüşüm masonluğun ahlak anlayışı ''Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi'' dersinde işlenirse (dini nitelikte bir kuruluş olarak değil) daha yararlı olmaz mı ?

Saygı ve Sevgilerimle..
Görmek, varlığın yükselişidir.


Ocak 28, 2015, 12:42:28 öö
Yanıtla #2
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1808
  • Cinsiyet: Bay

       Çok ilginç bir konu. Üzerinde tartışılmaya değer. Zira ; bakıyoruz toplumumuzda pek az kişinin Masonluk hakkında bilgisi var, daha doğrusu DOĞRU bilgisi var. Bakıyorsunuz Üniversite bitirmiş, belli bir kariyere gelmiş kişilerle konu hakkında biraz sohbet imkanı arıyorsunuz ama ne gezer. "Ben anlamam ağbi,Masonluk işte! dinsizliğin dik alası " deyip çıkıyor işin içinden. O kadar okul oku, o kadar ilim yap ama dün yayı ilgilendiren bir konu hakkında  sahibi olma. Üzülüyor insan.
          Gerçekten konu tartışılmalı. İlerleyen süreçte düşüncelerimi paylaşacağım.
           Saygılar-sevgiler.
"Vur ama dinle beni"


Ocak 28, 2015, 01:43:17 öö
Yanıtla #3
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 285
  • Cinsiyet: Bay

Sayın mbulut'un tartışmayı gördüğü pencereyi haklı bulmakla birlikte sayın Alşah'ın gerçekten önemli bir noktaya da değindiğini belirtmek isterim. Aslında dikkatli bakılırsa sayın mbulut'un bu konudaki olumsuz ve iyi görüşüne karşı sayın Alşah'ın belirttikleri de iyi bir yanıt.

Yani kısaca sayın mbulut, Masonluk için henüz erken olduğunu ve ders müfredatlarının sağlam birşekilde okutulması gençlere yeterli olacağını düşünüyor.

Fakat sayın Alşah'ta, gençlerin en az on altı sene okuduktan sonra bile Masonluk gibi bir oluşumu bilmemelerini bir eksiklik olarak görüyor.

Birde şunu eklemek de fayda görüyorum. Aslında konudan sapmak değil amacım. Sadece işi bir de daha derin bir yönü var: Bizler bugüne kadar tarihi hep, ''pragmatik/öğretici'' olarak görmedik mi? Yani Türkiye'nin tarih dersi modeli bu yönde işliyor. Birçok ülke gibi...

Şimdi bununla birlikte ben bir çıkarıma varıyorum: Tarihi, pragmatik olarak model aldığımız için mi Masonluğa yer yok? Yani eğer ''araştırmacı'' tarihi model alsaydık o zaman Osmanlı'yı anlatırken V.Murat'ın mason olduğuna da değinecek miydik?

Olaylara,İnsanlara ve Bilgilere Ön Yargılı Davranıp Aranızda Bir ''Berlin Duvarı'' İnşa Etmeyin.

Ç.A


Ocak 28, 2015, 09:18:43 öö
Yanıtla #4
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 244
  • Cinsiyet: Bay

   Sadece Masonluk değil, Bektaşilik, Mesnevi, hatta Kabala öğretisi bile öğretilmeli. Ancak soru ya da sorun şu kim öğretecek? Felsefe öğretmenlerinin bile bazı okullarda derslerde protesto edildiğini düşünürsek, bu konuları işleyecek yürekli öğretmenleri kim koruyacak?
   
   Bunların arasında en derin tartışma konusu Masonluk. "Masonluk, Masonlardan öğrenilmelidir" diyor sitemiz. Sonra öğrencilere Md.17 demesinler? Oldumu sana tam bağımsız, hür eğitim...

 


Ocak 28, 2015, 10:38:18 öö
Yanıtla #5
  • Mason
  • Aktif Uye
  • *
  • İleti: 518
  • Cinsiyet: Bay

Araştırmacı tarih anlayışıyla hareket edilse bile öğrencilere ne gibi bilgiler aktarılacaktır ?

Tarihi olayların içerisinde yer alan masonluk değil, masonlardir.O halde masonluğu değil, masonları anlatmak gerekir.Hangi ezoterik kurum inisiye olmayanlara ögretilerini verebilir..

Diyorsanız ki ; bakın forumumuzda bir sürü konu var haricilerin ögrenebileceği işte bu bilgiler insanlara verilmelidir. Bu durumda masonluğun diğer derslerin icerisinde de bulunması gerekir.

Sn.Alşah'ın tespiti doğru. Masonluk hakkında doğru bilgisi olmayanlarin sayısı doğru bilgi edinmeye çalışanların sayısından oldukça fazladır.

Okullarda bu konuda bir eğitim verilecekse,verilecek eğitim kesinlikle bağnazlık ve cehaletten uzak,özgür düşünce ve araştırmaya insanları yönlendiren bir eğitim olmalı. Zaten bu sağlanırsa masonluk hakkında herkes doğru,tutarlı bilgilerini paylaştığı gibi,gerçek bilgilere dayalı olarak eleştirilerini devam ettirebilir.
Görmek, varlığın yükselişidir.


Ocak 28, 2015, 11:57:38 öö
Yanıtla #6
  • Seçkin Üye
  • Uzman Uye
  • *****
  • İleti: 7281
  • Cinsiyet: Bay

Ben yazılarımda ve değerlendirmelerimde Türkçeyi olabildiğince iyi kullanmaya, eski terimlerden sakınmaya çalışırım.

Ancak burada, bu başlığın kapsamıyla bağlantılı olarak ne yazık ki eski dildeki bir deyişi kullanacağım:

Abesle iştigal...


Bir de sorayım bilene (herhalde biliyor diye düşünerek, bu konuyu getiren Forum üyemize):

Hangi ülkenin hangi eğitim kurumlarında, ders programları kapsamında ve hangi derste Masonluk ile bağlantılı bilgi veriliyor? (Örnek alınması bakımından)

Masonluğu bir yana bırakalım; değinen paylaşımcılarımızın dediklerine katılırım: Adını koymaya gerek olmaksızın, sözünü bile etmeksizin, Masonlukta önemsenen ve peşinden koşulan ilkelerin ve yöntemlerin anlatılıp sınırlı bir oranda (diyelim ki %25) benimsenmelerinin sağlanmasına çalışılsa yeter.
 
« Son Düzenleme: Ocak 28, 2015, 12:02:08 ös Gönderen: ADAM »
ADAM OLMAK ZOR İŞ AMA BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEĞER.


Ocak 28, 2015, 04:05:47 ös
Yanıtla #7
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 203
  • Cinsiyet: Bay

Hangi ülkenin hangi eğitim kurumlarında, ders programları kapsamında ve hangi derste Masonluk ile bağlantılı bilgi veriliyor? (Örnek alınması bakımından)


Bazı yabancı üniversitelerde Masonoloji bölümleri mevcut sayın ADAM. Hatta Sheffield Ünviersitesi'nde Masonik Araştırma Merkezi bile var:
http://www.freemasons-freemasonry.com/wadesheffield.html


Serius est quam cogitas.


Ocak 29, 2015, 12:17:14 öö
Yanıtla #8
  • Orta Dereceli Uye
  • **
  • İleti: 285
  • Cinsiyet: Bay

Bu konuda aklımda ki soruların çoğunu yanıtlayacak yorumlar yapıldı. Yorumları okudukça biraz daha anlayabiliyorum ve bende şu ''masonlukta öğretilenlerin bir kısmını'' benimsetme fikrine katılıyorum. Çünkü çok anlamlı geliyor.

Belki gereksiz bir tartışma gibi gelebilir ama aklıma takılınca sorasım geliyor bu konuda beni mazur görün. Sadece merak ediyorum.

Fakat genel olarak bir yargıya varacak olursak zaten eğitim sisteminin kısıtlayıcılığı ve eksiklikleri buna yol açıyor. Ben bu başlık altında ki tartışmama ve sorularıma burada son veriyorum ancak bu konuda daha da bilgi ve fikir sunacak üyelerimiz varsa memnuniyet duyarım.

Katkıda bulunduğunuz için teşekkür ediyorum.
Olaylara,İnsanlara ve Bilgilere Ön Yargılı Davranıp Aranızda Bir ''Berlin Duvarı'' İnşa Etmeyin.

Ç.A


Şubat 20, 2015, 04:34:59 öö
Yanıtla #9
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 2145
  • Cinsiyet: Bay
    • Masonluk ve Masonlar

Mason olmadan, ki zannedersem sevgili skullG'nin bir benzetmesi vardı, portakalı yemeden, portakalın tadı bilinebilir mi? Anlatılır, benzetilir ama bilinemez. Ben masonlugun öğretilerinin, insanı insan yapacak öğretilerden farklı oldugunu düşünmüyorum. Ayrıca masonluk her ne kadar geniş bir kurum gibi dursa da sırları saklanacak kadar özel ve bireysel bir yapılanmadır. Bu yüzden okullarda masonlugun anlatılması pekte faydali olmayacaktır. Bunun yerine okullarda ahlak kuralları, dini derslerden bağımsız olarak anlatılmali. İnsan nasıl olmalı?  Bilimin önemi nedir? İnsanı insan yapan düşünce akimlari vs. gibi başlıklarla biraz felsefe, biraz bilim, biraz da tarih katarak ortaya farklı ve güzel bir ders cikartilabilir diye düşünüyorum.


Saygılar...
Gnothi Seauton

Yaşamak, kendini adam etmektir. Zeka ve bilgiyi kullanarak, etinden, kemiğinden kendi heykelini yapmaktır. - Goethe


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
3340 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 18, 2018, 08:11:21 ös
Gönderen: vendor
0 Yanıt
2488 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 19, 2008, 01:34:10 ös
Gönderen: poyraz06
9 Yanıt
6268 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 02, 2008, 05:50:52 ös
Gönderen: bugfree
17 Yanıt
8738 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 26, 2008, 10:48:49 öö
Gönderen: Kaan
0 Yanıt
2237 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 14, 2010, 05:04:32 ös
Gönderen: oasis
2 Yanıt
5571 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 09, 2018, 12:54:25 öö
Gönderen: Tık-Tik-Tak
7 Yanıt
4453 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 24, 2012, 08:23:59 öö
Gönderen: ADAM
3 Yanıt
2596 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 04, 2013, 09:03:09 ös
Gönderen: Arais
7 Yanıt
3093 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 18, 2018, 08:06:16 ös
Gönderen: vendor
17 Yanıt
5061 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 22, 2015, 06:21:13 ös
Gönderen: ADAM