Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: Bir budist mason olurken hangi Kutsal Kitaba el basar?  (Okunma sayısı 25282 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Eylül 04, 2008, 10:50:29 ÖÖ
Yanıtla #20
  • Administrator
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 9543
  • Cinsiyet: Bay
    • Masonluk, Masonlardan Öğrenilmelidir

Alıntı
Mason olmak için Tanrıya inanmak gerekiyorsa bir Budistin ettiği yemin nasıl Tanrı üstüne olabilir..?

Sayin amurdad,

Sorunuzu anliyorum. Kisinin inanci ve Tanriyaya olan inanci zaten arastirma safhasinda yeterince gozden geciriliyor. Bu surec icerisinde kisiye "Yuce bir Yaradan" a inanip inanmadigi bircok defa soruluyor. Kisi kendisini "Yuce bir Yaradana" inaniyor olarak dusunuyor ise islem devam eder. Inandigi Yuce Yaradanin sekli, bicimi, hangi dinden oldugu bizler icin onem teskil etmez. Kisi Yuce bir Yaradana inanmiyor ise zaten arastirma safhasini gecemeyecegi gibi zaten o kisiye teklifinde gitmesi oldukca zordur.

Sonuc olarak kalbinde Mason olmus bir kisi kendisini durust olarak tanitir ve Yuce bir Yaradana inanci oldugunu ifade ederse, teklif gonderilir, arastirma sureci basla ve islemler sonunda Tekris edilebilir. Kisi, kelimelerine guvenilen bir kisi oldugunu bizlere ve etrafindakilere ispatlamali, kalbinde bir Mason olmus olmalidir. Dini yada dininin hangi meshebine mensup oldugu bizler icin onem tasimaz. Kisi isterse hangi dine dahi inandigini soylemeyebilir. Ancak kutsal kitabi olarak kabul ettigi bir kitabi, inandigi Yuce bir Yaradani ve yuksek ahlaki degerleri (yapisi) olmak zorundadir.

Kisi, Yuce bir yaradana inandigini ifade etmis ise, bizleri buna inandirabilmis ise, kutsal bir kitabi varsa, ruhun olumsuzlugune inaniyorsa, yuksek ahlaki degerlere sahipse ve arastirma safhasini gecebilmis ise o kisinin yeminlerine inanilir.

Umarim sorunuza yeterli cevabi verebilmisimdir.

Saygilarimla
« Son Düzenleme: Eylül 04, 2008, 11:02:26 ÖÖ Gönderen: MASON »
- Sahsima ozel mesaj atmadan once Yonetim Hiyerarsisini izleyerek ilgili yoneticiler ile gorusunuz.
- Masonluk hakkinda ozel mesaj ile bilgi, yardim ve destek sunulmamaktadir.
- Sorunuz ve mesajiniz hangi konuda ise o konudan sorumlu gorevli yada yonetici ile gorusunuz. Sahsim, butun cabalarinizdan sonra gorusmeniz gereken en son kisi olmalidir.
- Sadece hicbir yoneticinin cozemedigi yada forumda asla yazamayacaginiz cok ozel ve onemli konularda sahsima basvurmalisiniz.
- Masonluk ve Masonlar hakkinda bilgi almak ve en onemlisi kisisel yardim konularinda tarafima dogrudan ozel mesaj gonderenler cezalandirilacaktir. Bu konular hakkinda gerekli aciklama forum kurallari ve uyelik sozlesmesinde yeterince acik belirtilmsitir.


Eylül 04, 2008, 11:00:47 ÖÖ
Yanıtla #21
  • Ziyaretçi

Çok teşekkür ederim,ilginiz için sağolun..


Nisan 21, 2009, 11:48:01 ÖÖ
Yanıtla #22
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1741
  • Cinsiyet: Bay

sn Mason; anladigim kadariyla bir Masonun kendi kutsal kitabina el basmasi verdigi sozun onemini kavramasi icindir ....sayet boyleyse bir budistin herhangi bir kutsal kitaba el basmasi ne derece samimi olabilir

Sayin ONE,

Kalbinde Mason olmus bir kisiye gore butun kutsal kitaplar ayni degerdedir, ayni bagliyiciliktadir. Yine Kalbinde Mason olmus kisiye gore butun inanilan Yuce Yaradanlarda ayni Yuce Yaradandir. Tek ve birdir. Bu baglamda sizin yemininizi ederken elinizi koymus oldugunuz kitabin hangi dinin kitabi oldugu onem tasimaz. Kutsal bir kitap olup olmadigi tek onem faktorudur.

Bahsetmis oldugunuz samimiyet elinizin altindaki kitapta degil, gonlunuzden gecenlerdedir.

Saygilarimla




Senelerdir kendimide,çevremdekileride bu doğrultuda ikna etmeye çalışıyorum.Bu konu,benim dinler,peygamberler ve kutsal kitaplar konusunda yaşadığım en önemli çelişki.Bu soruyu yıllardır kendime sormamla birlikte,daha önce başkalarınında bunu sorgulamış olabileceği konusundaki umudumu hiç kaybetmedim.Saygılarımla...
Ben"O"yum,"O"ben değil...


Nisan 21, 2009, 04:40:26 ÖS
Yanıtla #23
  • Ziyaretçi

Alıntı
Mason olmak için Tanrıya inanmak gerekiyorsa bir Budistin ettiği yemin nasıl Tanrı üstüne olabilir..?

Sayin amurdad,

Sorunuzu anliyorum. Kisinin inanci ve Tanriyaya olan inanci zaten arastirma safhasinda yeterince gozden geciriliyor. Bu surec icerisinde kisiye "Yuce bir Yaradan" a inanip inanmadigi bircok defa soruluyor. Kisi kendisini "Yuce bir Yaradana" inaniyor olarak dusunuyor ise islem devam eder. Inandigi Yuce Yaradanin sekli, bicimi, hangi dinden oldugu bizler icin onem teskil etmez. Kisi Yuce bir Yaradana inanmiyor ise zaten arastirma safhasini gecemeyecegi gibi zaten o kisiye teklifinde gitmesi oldukca zordur.

Sonuc olarak kalbinde Mason olmus bir kisi kendisini durust olarak tanitir ve Yuce bir Yaradana inanci oldugunu ifade ederse, teklif gonderilir, arastirma sureci basla ve islemler sonunda Tekris edilebilir. Kisi, kelimelerine guvenilen bir kisi oldugunu bizlere ve etrafindakilere ispatlamali, kalbinde bir Mason olmus olmalidir. Dini yada dininin hangi meshebine mensup oldugu bizler icin onem tasimaz. Kisi isterse hangi dine dahi inandigini soylemeyebilir. Ancak kutsal kitabi olarak kabul ettigi bir kitabi, inandigi Yuce bir Yaradani ve yuksek ahlaki degerleri (yapisi) olmak zorundadir.

Kisi, Yuce bir yaradana inandigini ifade etmis ise, bizleri buna inandirabilmis ise, kutsal bir kitabi varsa, ruhun olumsuzlugune inaniyorsa, yuksek ahlaki degerlere sahipse ve arastirma safhasini gecebilmis ise o kisinin yeminlerine inanilir.

Umarim sorunuza yeterli cevabi verebilmisimdir.

Saygilarimla

 Yüce bir yaradana inanmasını gerekir.
 İlk olarak yaratıcı zaten yücedir.
 İkinci ise eğer bu cümlede yüce bir yaradana inanması cümlesi geçiyorsa bir den çok yaradan vardır demektir . 3 kitapla birarada yemin işlemini gerçekleştirmeniz diğer dini inançlara mensup kişilere saygısızlık olur.Çünkü üç kitapta da Allah inancı hakimdir.

 Kişinin inandığı yaradanın şekli ve biçimi önem teşkil etmez.
 Yaradan inanan kişiye göre somutlaştırılmıştır.Eğer kişinin inandığı yaradanın bir şekli varsa kişiye yine saygısızlık yapılmış olur.

 Okuduklarımı göre bir kişinin mason olması mason olan 2 kişinin kefilliğiyle başlamaktadır.Aşamalar bunun başlar ve devam eder.
 Kişi derinlemesine araştırılır.Sonuç olarak teklif götürülür veya götürülmez.
 Teklifin götürülüp götürülmemesi hangi insifiyatin elindedir?
 Kişi size ispat konusunda yapması gerekenleri nasıl tespit edebilir?
 Kişi inandığı farklı bir kitap üzerine yemin etmek isterse bu locada nasıl karşılanır?


Nisan 21, 2009, 06:26:28 ÖS
Yanıtla #24
  • Mason
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 1235
  • Cinsiyet: Bay

Sn. mosilats,

MASON Kardeşimin de belirttiği gibi kişinin yaradana inandığını beyan etmesi bizler için gerekli ve yeterlidir. Bir insanın ruhunun içerisine girip neye inanıp inanmadığını kimsenin görmesi mümkün değil elbet.

Ve fakat forumda müteaddit defalar belirtildiği üzere Masonluk herşeyden önce bir gönül işidir. Kişi tanrıtanımaz ise ve bizlere bu konuda yalan söylerse elde edeceği şey koca bir boşluk olacaktır. Zamanını, zamanından çok daha değersiz olan parasını kendisine ve insanlığa faydası olmayan bir şekilde harcayacak demektir. Zira bir yaratıcı inancı Masonluktan keyif alabilmek için ön koşuldur. Elbette bir heretik, bir ateist de en az bir kardeşim kadar dünyaya faydalı biri olabilir. Burada lütfen bir yanlış anlama olmasın ancak bir ateist asla mesleğimizden keyif alamaz. Bir insanın sevmediği halde inşaatla uğraşması ne akdar zulmedici olacaksa o bahtsızın da gönülleri yaradana inanmadan gönül mabedi inşa etmeye çalışması kendisi için zul olacaktır.

Kişi inandığı herhangi bir kitap üzerine yemin etmek isteyebilir bunun örneği çoktur genelde batı ülkelerinde yemin kürsüsünde Kur' an bulunmazdı, müslüman bir kardeşi tekris edecek kardeşler daha önceden Türkiye Büyük Locası' ndan Kur' an isterlerdi, bugünlerde çoğu büyük loca bu konuda çok saygılı, söylenmeden kitabı hazır bulunduruyor... Daha dün Avustralyalı biraderlerim ile beraberdim, farklı ritlerde çalışmamıza rağmen onlarda da uygulamalar aynı....

İnanmanız gereken yaratıcı diye bir şey yoktur. Yaratıcıya inandıktan sonra dev puhu kuşuna da inanmak sizin içinizde... Masonluk sizin içinizde olması gerekenle, hamtaşın yontmaya uygunluğu, içinde cevher olası ile ilgilenir. Tanrı inancı din/dinler inancı  ile karıştırılmamalı siz yunan tanrılarına da inanabilirsiniz ...

Masonluğun her bir dinin kendi kavramını dayatmasına defansif bir yaklaşımı olan "Yüce bir yaratıcı" inancını "birden çok yaratıcı" "gibi bir sündürmeye tabi tutmanıza ise yapacak yorum bulamıyorum.

3 kitap çok sembolik bir yaklaşımdır. Yukarıdaki cümlemle bunun arasında da bir tezat yoktur. Zira ben müslüman olmama karşın yemin kürsüsünde Kur' an olmasa çok içerlemezdim açıkcası çünkü gözlerim kapalı iken elimi bastığım kitap benim için benim inandığım kitaptan farklı değildir. Önemli olan o kitaba ne niyetle el bastığınız

Masonluk bir incelikler sanatıdır. Bir sembolizma yumağıdır. A ise B tarzı kurduğunuz önermeler Masonlukta bu yüzden asla yer almaz. Bu yüzden, yüce bir yaratıcı diye, aklınıza gelebilecek her türlü Tanrı' yı adlandıran ve hepsini sevebilecek gönlüzenginlikteki bir Mason' a gidip de "yüce bir yaradana inanması cümlesi geçiyorsa bir den çok yaradan vardır demektir . 3 kitapla birarada yemin işlemini gerçekleştirmeniz diğer dini inançlara mensup kişilere saygısızlık olur.Çünkü üç kitapta da Allah inancı hakimdir." derseniz gözlerini kocaman açarak hayretle size bakar... Bundan emin olunuz. Bu yüzden bizler bizim gibi düşünmeyenlerin yer aldığı alemi harici alem diye adlandırıyoruz. Bu yüzden bizler, Tanrı inancını anlamaktan öte kalıp da kendine Mason diyenleri (Muntazam kabul edilmemelerinin diğer bir çok sebebi ile birlikte) harici kabul ediyoruz.

Verdiğiniz bilgilerdeki bir eksikliği de düzeltmeden geçemeyeceğim. Allah tüm İbrahimist dinlerde geçmez. Yani üç kitapda da Allah inancı yoktur. Yüce yaradan vurgusunu anlatmak için de en güzel örnek bu cümlenizdedir. Yhvh de Tanrı da Allah da Yüce Yaradandır. Üç kitap da Yüce Yaradan inancını içerir. Üçü de Allah inancı içermez.

Saygılarımla,
« Son Düzenleme: Nisan 21, 2009, 06:28:34 ÖS Gönderen: Omnia Tempus Alit »
Tempus fugit...


Nisan 21, 2009, 07:06:24 ÖS
Yanıtla #25
  • Ziyaretçi



 
  Ve fakat forumda müteaddit defalar belirtildiği üzere Masonluk herşeyden önce bir gönül işidir
  Biraz daha açar mısınız nasıl bir gönül işidir.

  1.3 kitap çok sembolik bir yaklaşımdır.
  2.Bir sembolizma yumağıdır
   Ya ben kendimle çelişiyorum.Yada siz tutarsız bir şekilde yazıyorsunuz.

  Masonluk bir incelik sanatı derken kastedmek istediğiniz bakış açısı mıdır?

 Çok merak ediyorum sizler her konuda aynı mı düşünüyorsunuz?

 Allah arapçadır kökenli bir kelimedir.Tanrı ise Allah sıfatının Türkçe karşılığındadır.
 


Nisan 22, 2009, 06:41:39 ÖÖ
Yanıtla #26
  • Mason
  • Uzman Uye
  • *
  • İleti: 1235
  • Cinsiyet: Bay


  1.3 kitap çok sembolik bir yaklaşımdır.
  2.Bir sembolizma yumağıdır
   Ya ben kendimle çelişiyorum.Yada siz tutarsız bir şekilde yazıyorsunuz.


Aksine ikisi birbirini destekleyen cümleler. Forumda biraz daha okumaya zaman ayırırsanız göreceksiniz ki Masonluk tüm öğretisini sembolizmalar üzerine kurar. Yemin kürsüsü üzerindeki Üç kitap da sadece bu üç kitap üzerinden bir Tanrı inancını ve Yüce bir yaratıcının varlığını hatırlatmak için mevcuttur. Somutlaşmış hali o kitaplardır.


  Masonluk bir incelik sanatı derken kastedmek istediğiniz bakış açısı mıdır?
 

Hayır, kastettiğim şu ki bakış açısının da ötesinde Masonluk bir hayat tarzıdır.


 Çok merak ediyorum sizler her konuda aynı mı düşünüyorsunuz?

Elbette hayır... Ve fakat ortak paydalarımızın hayat tarzımız doğrultusunda çok olmasından doğal bir şey yok sanırım?


 Allah arapçadır kökenli bir kelimedir.Tanrı ise Allah sıfatının Türkçe karşılığındadır.
 


Verdiğiniz bilgilerdeki bir eksikliği de düzeltmeden geçemeyeceğim. Allah tüm İbrahimist dinlerde geçmez. Yani üç kitapda da Allah inancı yoktur. Yüce yaradan vurgusunu anlatmak için de en güzel örnek bu cümlenizdedir. Yhvh de Tanrı da Allah da Yüce Yaradandır. Üç kitap da Yüce Yaradan inancını içerir. Üçü de Allah inancı içermez.

 

Ben manasal anlamda gezindikçe siz etimolojik gidiyorsunuz. Yhvh için bir şey dememişsiniz. Bu yüzden Yhvh/Allah farkını kavradığınızı düşünüyor ve sizin gittiğiniz şekilde (etimolojik) hareket ediyorum.

Özellikle fundamentalistler başta olmak üzere Müslümanlar Allah demeyi tercih eder. Bunun sebeplerinden birisi de Şanı Yüce Kur' an' ın hiç bir yerinde Allah için Tanrı denmemesidir. Arapça tapınalacak (Tanrı) ve Allah farklı kelimelerdir. Bu yüzden Kur' an' da Allah kelimesi tekrarlanır. Yani bizlerin Tanrı' sının adı Allah' dır.

Tanrı (TDK sözlüğünde bile Allah olarak tanım bulmuş olsa da) Allah için bizlerin kullanabileceği bir sıfattır. Hristiyan Aleminde bizim sıfat olarak kullandığımız bu kelime teslis inancının doğal sonucu olarak Kutsal Babamız, Kral gibi kelimelerle yerini bulurken Tanrı bu kez isim olarak Yaratıcı' yı karşılamış olur.

Sırf bu kavram karmaşası yerine bizler Yüce Yaradan gibi genel geçer ve tüm kardeşlerimizin inançlarını incitmeksizin kucaklayan bir terimi bu yüzden kabulleniriz.

Saygılarımla,
« Son Düzenleme: Nisan 22, 2009, 06:43:51 ÖÖ Gönderen: Omnia Tempus Alit »
Tempus fugit...


Nisan 22, 2009, 12:12:19 ÖS
Yanıtla #27
  • Ziyaretçi


 Ve fakat ortak paydalarımızın hayat tarzımız doğrultusunda çok olmasından doğal bir şey yok sanırım?

 Peki ortak paydalarınız nelerdir? açarmısınız ?

 Kastettiğim şu ki bakış açısının da ötesinde Masonluk bir hayat tarzıdır.

 Mason olmadan da bu yaşam tarzını hayatınıza uygulayamıyor musunuz?
 Yani istenilen hayat tarzını yakalamakta masonluk bir sınıf atlamak yeri değildir elbette fakat getirileri nelerdir?


Nisan 22, 2009, 12:46:22 ÖS
Yanıtla #28
  • Skoç Riti Masonu
  • Aktif Uye
  • *
  • İleti: 919
  • Cinsiyet: Bay

Sn.mosilats
Cevap vermekten çok bazı hatalari gidermek için fikirlerimi paylasmak isterim.
Alıntı
Allah arapçadır kökenli bir kelimedir.Tanrı ise Allah sıfatının Türkçe karşılığındadır.
"Tanrı" kelimesinin anlami için TDK sözlügünden öte bu konuda yayinlanan birçok bilimsel kitaba da basvuru yapmak gereklidir.
Tanri, evet Türkçe'dir. Ancak orta asya şaman kültüründen kalan bir kelimedir. Bu kültürde "yüce yaradan" tengri ve/veya tangri seklinde ifade edilmistir ki o tarihlerde henuz arapca "ALLAH" kelimesi
telaffuz edilmeye baslanmamistir...Bu nedenle Tanri-Allah iliskisini yeniden gozden gecirmenizi oneririm.

İkinci bir husus ise "yaradan zaten yücedir" ifadeniz. Yaratma gücünde olan "yaradan" yücedir, yaratici olan yüce değildir.Bu nedenle "Yüce yaradani"   "Allah=Tanri" mantiginizla dusunmenizi tavsiye edebilirim.
Saygilarimla
stilus absentis...


Nisan 22, 2009, 03:40:28 ÖS
Yanıtla #29
  • Ziyaretçi

Sn.mosilats
Cevap vermekten çok bazı hatalari gidermek için fikirlerimi paylasmak isterim.
Alıntı
Allah arapçadır kökenli bir kelimedir.Tanrı ise Allah sıfatının Türkçe karşılığındadır.
"Tanrı" kelimesinin anlami için TDK sözlügünden öte bu konuda yayinlanan birçok bilimsel kitaba da basvuru yapmak gereklidir.
Tanri, evet Türkçe'dir. Ancak orta asya şaman kültüründen kalan bir kelimedir. Bu kültürde "yüce yaradan" tengri ve/veya tangri seklinde ifade edilmistir ki o tarihlerde henuz arapca "ALLAH" kelimesi
telaffuz edilmeye baslanmamistir...Bu nedenle Tanri-Allah iliskisini yeniden gozden gecirmenizi oneririm.

İkinci bir husus ise "yaradan zaten yücedir" ifadeniz. Yaratma gücünde olan "yaradan" yücedir, yaratici olan yüce değildir.Bu nedenle "Yüce yaradani"   "Allah=Tanri" mantiginizla dusunmenizi tavsiye edebilirim.
Saygilarimla

 TDK bir günde oluşmadığı gibi Türkçe de bir günde meydana gelen bir dil değildir.Elbette eski tarihlere dayanmaktadır kelime kökleri bu da bize TDK nun sağlam bir alt yapıya sahip olduğunu gösterir.
 
 (Tanri ile Allah ilişkisi) her ikisininde aynı anlamı taşımasından öte bir ilişkisi yoktur.

 İkinci bir husus ise "yaradan zaten yücedir" ifadeniz. Yaratma gücünde olan "yaradan" yücedir, yaratici olan yüce değildir.Bu nedenle "Yüce yaradani"   "Allah=Tanri" mantiginizla dusunmenizi tavsiye edebilirim.
 
 Düşüncenizi tam anlamamakla birlikte söylediklerinizin tamamında kopukluk var.
 Yaratma gücünde olan yaradan yücedir.Yaratici olan yüce değildir.Bu cümleyi ne anlatmak istediniz?


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
61 Yanıt
76379 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 29, 2015, 12:08:57 ÖS
Gönderen: Waldow
3 Yanıt
4440 Gösterim
Son Gönderilen: Temmuz 23, 2009, 08:42:04 ÖÖ
Gönderen: lucifer
44 Yanıt
14557 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 05, 2019, 01:05:51 ÖS
Gönderen: ruzber
Kutsal Mızrak Viyana´da

Başlatan Ittihatci Mitoloji

0 Yanıt
5646 Gösterim
Son Gönderilen: Nisan 22, 2007, 11:20:30 ÖS
Gönderen: Ittihatci
2 Yanıt
6253 Gösterim
Son Gönderilen: Eylül 15, 2008, 03:32:58 ÖS
Gönderen: akasya
0 Yanıt
3056 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 02, 2007, 03:34:11 ÖS
Gönderen: LuckyEye
16 Yanıt
8776 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 27, 2008, 09:26:36 ÖS
Gönderen: dogudanesen
10 Yanıt
14208 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 27, 2018, 01:38:53 ÖÖ
Gönderen: Venus
0 Yanıt
4934 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 28, 2009, 04:08:16 ÖS
Gönderen: goksel475
0 Yanıt
2864 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 27, 2010, 12:15:10 ÖÖ
Gönderen: MASON