Masonlar.org - Harici Forumu

 

Gönderen Konu: M.E.B ''Atatürk İlke ve İnkılapları'' dersini müfredattan kaldırdı!!  (Okunma sayısı 22935 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Eylül 15, 2011, 08:19:07 ös
Yanıtla #10
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1668

Keske haber dogru olsa. Bence coktan kaldirilmasi gereken, demokratik ve laik bir devlete yakismayan bir mufredat programiydi zaten. Simdi milliyetci arkadaslar bana "Islamcilarin ekmegine yag suruyorsun" diye kiziyorlardir. Oncelikle suradan baslayalim. Bu dersin amaci nedir? Aydinlik bir nesil yetistirmek icin mufredata konulmustur degil mi? Ancak aydinlanma Ataturk doneminde baslamamistir dunyada. Evet Turkiye icin bir milattir Cumhuriyet'in ilani. Ancak kendisi aydinlanmayi batidan adapte etmistir. Ve cok ta iyi yapmistir suphesiz. Ne demistik, dersin amaci Turk gencligini milli bir aydinlanma suuruyla yetistirmek ve bu cizgiyi koruyarak nesilden nesile aktarma gorev bilincini yerlestirmek. . Ancak bu maalesef gunumuz Turkiye'sinin son 30 yilina baktigimizda pek te ise yaramamistir ki, sagin Turkiye'si Ataturk'u hic sevmemis, ilke ve inkilaplarini zerre kadar anlayamamis, ve dahasi bu ilke ve inkilaplari benimseyemedigi gibi, despot bir yonetimin dayatmasi gibi gormus ve oyle de algilamis ve bu yuzden de Ataturk Ilke ve Inkilap dersi goren cocuklarina eve varir varmaz tersini asilamistir. Aslinda toplumlarin aydinlanmasi icin, nesilden nesile mutemadiyen sadece kendi liderlerinin hayatlarini ve getirdiklerini revize etmeye ihtiyac yoktur. Yukarida ifade ettigimiz gibi, bu toplumlarca belli bir muddet sonra totaliter bir yonetimin dayatmasi olarak algilanmaktan ote gitmeyecektir. Zaten aydinlanmanin millisi mi olur Allah askina? Aydinlanma aydinlanmadir.

Onun yerine ne olmalidir peki? Sayin 418'e katiliyorum. Oncelikle Din Kulturu ve Ahlak bilgisini kaldirmali daha sonra ornegin Avrupa'nin Aydinlanma Cagina isik tutmus, en basta Aristotle, Plato olmak uzere, Galileo Galilei,Voltaire, Montesquieu,Rousseau, Martin Luther King, Lloyd Spencer, Andrzej Krauze, Rene Descartes, Jean Jacques Rousseau, John Locke, David Hume vs gibi Avrupa'nin aydinlanmasinda onemli rol oynayan kisilerin hayatlari ve Italya, Fransa ve Ingiltere'de gerceklesen Reform Hareketleri ve Ronesans'lar ve daha sonra Cumhuriyet tarihi kisa kisa, ogrencileri sikmayacak sekilde incelenmeli ve bu meyanda bir ders mufredati yapilmalidir diye acizane dusunmekteyim...Ama dersin basligi "Ataturk Ilke ve Inkilaplari" gibi bir baslik degil de ornegin Avrupa'da Aydinlanma ve Cumhuriyet Donemi gibi... bir ders basligi olabilir.

Bu gunumuz Islamcilarinin ekmegine yag surer mi? Surmez. Ama tabi RTE 'ye bagli bir Milli Egitim'in henuz boyle bir seyi kabullenecegini dusunmek biraz utopya olsa da... Yarin ve diger gunler gunes dogacaksa sayet, bizim de icimizdeki umitlerimiz hic bitmez.


« Son Düzenleme: Eylül 15, 2011, 08:32:15 ös Gönderen: Isis »


Eylül 15, 2011, 08:27:55 ös
Yanıtla #11
  • Ziyaretçi

Sayın Isis ile aynı görüşteyim , doğmalara karşı koyup modern bir çizgide ilerlenmelidir....


Saygılarımla,
418


Eylül 15, 2011, 08:48:32 ös
Yanıtla #12
  • Ziyaretçi

Bugünkü bazı kesim aydınlarımızın sorunu Sn.İsis gibi düşünmektir.Yani işi yapana ve niyete bakmaksızın sadece yapılan işe odaklanmak.Siz şu andaki hükümetin gerçekten aydınlanmayı sağlamak adına mı bunu yaptığını düşünüyorsunuz? İşi yapan ve işi yapanın çizdiği imaj,yapılan işten önemlidir.
Kötü kaynaktan gelen İYİ herşey reddedilmelidir.

Saygılar


Eylül 15, 2011, 08:49:50 ös
Yanıtla #13
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1668

Bugun bir gazetede okudum. " Filistin dostları grubu, İsrail takımı Maccabi Tel-Aviv'in Türkiye’de oynanması planlanan futbol maçına gelmesini kabul edemeyeceklerini, israil'de yaşayan her bireyin; bu ister doktor, ister işadamı, ister sporcu olsun; katilleri destekleyenleri ve katilleri temsil eden kişileri Türkiye’de görmek istemediklerini bildirdiler"

Bu aciklamayi yapan nesil Ataturk Ilke ve Inkilap dersini gormediler mi? Bu orta cag zihniyeti ne zaman, hangi ara yetisti de biz gormedik, engel olamadik??? Bir nesil dusunun ki Basbakanlarinin yaptiklari aciklamalarla dunya siyasetindeki iyi ve kotu kavramlarini ogreniyor. Okumayan, analitik dusunmeyen, kritik -elestirel bakmayan- yapmayan bu nesil Ataturk Ilke ve Inkilaplari dersini gormekle degisecek mi?  RTE'nin Misir'daki aciklamalari , ustune de bugunki bu haberi okumamla birlikte midemdeki kramplar artti. Bu duruma o kadar uzuluyorum ki artik bu halet-i ruhiyem ruyalarima bile yansir oldu.


Eylül 15, 2011, 08:54:24 ös
Yanıtla #14
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1668

İşi yapan ve işi yapanın çizdiği imaj,yapılan işten önemlidir.
Kötü kaynaktan gelen İYİ herşey reddedilmelidir.

Saygılar

Bu universitelerde okutulan bir teori mi? Oyleyse Aristotle hic anlasilamamis. Yazik!


Eylül 15, 2011, 08:59:42 ös
Yanıtla #15
  • Ziyaretçi

Hayır Aristo Tayyip Erdoğan'ı görmediği için bunu söyleyemedi.Bir düşünceye sahip olabilmeniz için bir filozofun söylemesi gerekmiyor ya da üniversitede okutulması gerekmiyor.Bir filozofun anlaşılması kabullenilmesini gerektirmez.Ben nerdeyim siz nerdesiniz sayın İsis.


Eylül 15, 2011, 09:00:25 ös
Yanıtla #16

Tabi kaldırılsın. İçerikle ilgili bir rahatsızlık varsa kaldırın gitsin. Kim uğraşacak şimdi düzenlemeyle, düzeltmeyle...

Çocuklarımıza bu ülkenin nasıl kurulduğunu, neler yaşadığını filan anlatmaya ne gerek var... Hepsi filozof olacak ya, dayayın ne kadar felsefe varsa, nasılsa bişey anlamayacaklar, fıstık gibi. Sonraki adım, nasılsa anlamıyorlar diyip okulları da kapatırız, herkes rahatlar, olur biter.

Yazılanlar gerçekten şaka gibi... İnkılap Tarihi ile din ve ahlak kültürünün ne alakası var? Ne benzerliği var ki kıyaslama yapıp aralarına öncelik koyuyorsunuz? Neymiş bunlar şiirlerle filan da öğrenilirmiş... Bunu yazabilen birinin herşeyi şiirlerden öğrendiğine inanırım ben ama... Bilgi derinliği ancak o kadar çünkü...

Sn. Isis, bahsedilen İLKÖĞRETİM farkındasınız değil mi? Hangi Sokrates, neyin Locke'u o yaştaki çocuklara verilir. Kendi tarihini bilme, cumhuriyetini tanıma, ama aman rönesansı atlama... Bilmezsen rezil oluruz elaleme... Siz çocuğunuz varsa, veya olursa böyle yetiştirin tabi... Ama lütfen bu zihniyetinizle benim çocuğumun eğitime bulaşmayın.

Benim yaşadığım ülkede öncelik BU ÜLKENİN tarihini bilmektir. Entel dantel laflar etmek her zaman güzeldir. Söyleyen insana birşey oldumsanrısı verir. Ama bir de gerçekler vardır.

Önce ne tartıştığımızı bilelim, ondan sonra tartışalım.

Nasılsa konu yine aşık atışmasına dönecek... Çekilmekte fayda var.

NOT: Cumhuriyete ve kurumlarına duyulan bu hınç yüzünden duramadım yazdım. Hani "konuşsam kelimeler kifayetsiz, sussam kalbim razı değil" misali. Ama bu forumun ADINI bir kere daha okumayı bütün üyelere tavsiye ediyorum. Masonluk dışındaki konular "istisnaen" tartışılması gerekirken, internette binlercesi bulunan geyik forumlarından birisi olmaya doğru koşar adım gidiyoruz "aşıklarımız" sayesinde. Forumun amacına saygılı olunmasını rica ediyorum herkesten...
Bir kavramın tarihini bilmediğiniz sürece
Kavramın kendisini idrak edemezsiniz


Eylül 15, 2011, 09:19:18 ös
Yanıtla #17
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1831

Bu aciklamayi yapan nesil Ataturk Ilke ve Inkilap dersini gormediler mi? Bu orta cag zihniyeti ne zaman, hangi ara yetisti de biz gormedik, engel olamadik???

Sayin Isis,
niye bukadar sasirdiniz, söyle 1950 lerden itibaren Türkiye tarihine bir bakin nasil bu günlere geldigimizi görürsünüz, en güzel örnekse Kenan Evren denilen generalimizdir, dünyada ATATÜRK"ün adini en fazla telafuz eden o"dur ve en fazla cami ve kuran kursu acanda kendisidir.
Saygilar
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2011, 09:22:11 ös Gönderen: Tij »


Eylül 15, 2011, 09:21:19 ös
Yanıtla #18
  • Ziyaretçi

Sayın Mustafa Kemal,

Laiklikle ve kemalismle bağlantılı olan bir dersi kaldırdığınızda islamcı bir yapıda olan dersi kaldırarak ancak balans sağlanır...

Saygılarımla,
418


Eylül 15, 2011, 09:47:43 ös
Yanıtla #19
  • Uzman Uye
  • ****
  • İleti: 1668

Tabi kaldırılsın. İçerikle ilgili bir rahatsızlık varsa kaldırın gitsin. Kim uğraşacak şimdi düzenlemeyle, düzeltmeyle...

Çocuklarımıza bu ülkenin nasıl kurulduğunu, neler yaşadığını filan anlatmaya ne gerek var... Hepsi filozof olacak ya, dayayın ne kadar felsefe varsa, nasılsa bişey anlamayacaklar, fıstık gibi. Sonraki adım, nasılsa anlamıyorlar diyip okulları da kapatırız, herkes rahatlar, olur biter.

Yazılanlar gerçekten şaka gibi... İnkılap Tarihi ile din ve ahlak kültürünün ne alakası var? Ne benzerliği var ki kıyaslama yapıp aralarına öncelik koyuyorsunuz? Neymiş bunlar şiirlerle filan da öğrenilirmiş... Bunu yazabilen birinin herşeyi şiirlerden öğrendiğine inanırım ben ama... Bilgi derinliği ancak o kadar çünkü...

Sn. Isis, bahsedilen İLKÖĞRETİM farkındasınız değil mi? Hangi Sokrates, neyin Locke'u o yaştaki çocuklara verilir. Kendi tarihini bilme, cumhuriyetini tanıma, ama aman rönesansı atlama... Bilmezsen rezil oluruz elaleme... Siz çocuğunuz varsa, veya olursa böyle yetiştirin tabi... Ama lütfen bu zihniyetinizle benim çocuğumun eğitime bulaşmayın.

Benim yaşadığım ülkede öncelik BU ÜLKENİN tarihini bilmektir. Entel dantel laflar etmek her zaman güzeldir. Söyleyen insana birşey oldumsanrısı verir. Ama bir de gerçekler vardır.

Önce ne tartıştığımızı bilelim, ondan sonra tartışalım.

Nasılsa konu yine aşık atışmasına dönecek... Çekilmekte fayda var.

NOT: Cumhuriyete ve kurumlarına duyulan bu hınç yüzünden duramadım yazdım. Hani "konuşsam kelimeler kifayetsiz, sussam kalbim razı değil" misali. Ama bu forumun ADINI bir kere daha okumayı bütün üyelere tavsiye ediyorum. Masonluk dışındaki konular "istisnaen" tartışılması gerekirken, internette binlercesi bulunan geyik forumlarından birisi olmaya doğru koşar adım gidiyoruz "aşıklarımız" sayesinde. Forumun amacına saygılı olunmasını rica ediyorum herkesten...


Sn Mustafa Kemal,

Hassasiyetinizi aslinda hem anliyor hem de anlamiyorum. Anliyorum soyle ki, her gun giderek artan bir fasizan yonetim anlayisi ve giderek artan bir cemaat kamplasmasi, sizin gibi aydin dusunenleri had safhada etkiliyor, uzuyor.

Anlamiyorum soyle ki; Turkiye'de niye hemen bizden degilsen karsi taraftansin yakistirmasi yapiliyor? Anlamiyorum vesselam! Aralik 2008'de bu mevzudan dert yanan bir dostumla da ayni seyi konusmustuk. Cumhuriyet dusmani yakistirmasi da amma baydi. Siz oyle demediniz tabiki, "Cumhuriyet'e olan hinc" dediniz. Hayir efendim, oyle bir hinc soz konusu bile degil.  Kaldi ki boyle bir teziniz varsa ispata hacettir. Cumhuriyetle yonetim nedir hatirlayalim. Cumhuriyet; hukumet başkaninin, halk tarafindan belli bir sure icin ve belirli yetkilerle secildiği yonetim bicimidir. Egemenlik hakkinin belli bir kisi veya aileye ait oldugu monarsi ve oligarsi kavramlarinin zittidir. Buraya kadar mutabiksak, benim cumhuriyet hinciyla dolu olmam da soz konusu olamaz. Bu forumun bir cok amaci var, kimisi malumumuz, kimisi mechulumuz.. Ama olmayan amaci benim bildigim, gordugum "salt ulusalci" bir bakis acisini yerlestirmek veya salt ulusalci goruslere yer vermek degil. Forum kurallarinda oyle bir ifade gecmiyor. Ki oyle olsaydi burada yillardir yapilan muteaddit goruslere katiyyen izin verilmezdi. Ben dort yildir bu sitedeyim ve durusum, cizgim degismedi. Dun neyi savunuyorsam, bugun de aynisini savunuyorum. -Tabi durdugumuz yerde saymiyoruzdur insallah o ayri- .

Ataturk Ilke ve Inkilaplari dersi benim bildigim Orta 3.cu sinifta okutuluyor. Ogrenci zaten 14 yasina gelmis, bunlari gayet anlayabilecek yasta. Ki ben Inkilap tarihi okutulmasin demedim, baslik olarak kaldirilsin ve icerigi zenginlestirilsin dedim. Sanirim bir sonraki tashihimi okumadiniz haliyle. Yanlis anlasilabilirim diye eklemeler yaptim.

Aslinda biz sizle farkli dusunmuyoruz, ya da oyle umit etmek istiyorum. Amac aydinlanma mi yoksa kati bir Ataturkculuk anlayisini yerlestirme mi? Ataturk' kendisinin ismen yuceltilmesini talep etmemistir ki? Siz de bilirsiniz ki onun tek amaci aydinlanmaydi. Vatan topragini savunmak tabiki kutsal ama bu kutsiyet rituele donusecekse, ben bu sahip oldugum zihniyetten memnunum kalsin. Maalesef tarihteki liderleri extreme derecede seven, tapan, kutsayan insanlar hep var olmustur. Liderin goruslerini, basarilarini yuceltmek yerine, habire kendilerini sitayise bogarlar.

 Merak etmeyin cocuklarimi bir sanat inceliginde yetistirecegim. Tipki validemin beni yetistirdigi gibi. Onlari her turlu dogmanin, asiriligin pencesine kaptirmamak icin ozen gosterecek, bilime ve gercek isiga dair ne varsa elimden geldigince ogretmeye calisacagim. Zannetmeyin ki Ataturk'u ve Cumhuriyet tarihini ogrenmeyecekler. Ogrenecekler ve bunlarin teokratik bir Osmanli yonetiminden sonra Turk halki icin ne buyuk bir aydinlanma oldugunu da bilecekler. Belki hayran da olacaklar ancak ona tapinmayacaklar. Birisi benim soylediklerimi soylediginde karsisinda, yumrugunu yuzunde patlatmayacak, "dogru konus benim atam hakkinda" demeyecekler. Iyiye, guzele, basariya dair ne varsa sadece onlara tapinacaklar. Isimlere degil!


 

Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son Gönderilen:
3 Yanıt
4678 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 23, 2013, 03:00:12 ös
Gönderen: NOSAM33
7 Yanıt
8632 Gösterim
Son Gönderilen: Mart 25, 2010, 12:46:58 öö
Gönderen: Ozan Erturk
26 Yanıt
11333 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 10, 2008, 05:04:37 ös
Gönderen: tc_boran
10 Yanıt
5789 Gösterim
Son Gönderilen: Haziran 08, 2008, 01:28:39 öö
Gönderen: asoraman
18 Yanıt
34876 Gösterim
Son Gönderilen: Ekim 14, 2011, 07:08:59 öö
Gönderen: ruzber
2 Yanıt
9624 Gösterim
Son Gönderilen: Ağustos 15, 2009, 09:24:08 ös
Gönderen: hiram
2 Yanıt
5844 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 02, 2010, 11:54:04 öö
Gönderen: amurdad
2 Yanıt
2329 Gösterim
Son Gönderilen: Şubat 23, 2013, 01:28:51 ös
Gönderen: karahan
9 Yanıt
5067 Gösterim
Son Gönderilen: Aralık 13, 2013, 04:43:55 öö
Gönderen: ADAM
8 Yanıt
2787 Gösterim
Son Gönderilen: Kasım 06, 2014, 02:59:53 ös
Gönderen: sintra