28 Şubat Kararları
Millî Güvenlik Kurulu'nun 28 Şubat 1997 tarih ve 406 Sayılı Kararına Ek-A (rejim aleyhtarı irticai faaliyetlere karşı alınması gereken tedbirler)
1-Anayasamızda cumhuriyetin temel nitelikleri arasında yer alan ve yine anayasanın 4'üncü maddesi ile teminat altına alınan laiklik ilkesi büyük bir titizlik ve hassasiyetle korunmalı, bunun korunması icin mevcut yasalar hiçbir ayrım gözetmeksizin uygulanmalı, mevcut yasalar uygulamada yetersiz görülüyorsa yeni düzenlemeler yapılmalıdır.(DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. BU DEMEC MADDESI DAHI OLAMAYACAK KADAR UTANC VERICI BIR MADDEDIR. TSK SADECE BU KONUDA SADECE BIR TEMEMENNIDEN OTEYE GECMESI DUSUNULEMEZ. EGER ORDUNUN BU MADDEDE DEMOKRASIYE DIRECT DEGIL AMA SADECE OBLIGUE INTENT DEDIGIMIZ DOLAYLI BIR YAPTIRIMINI MI BILE IRAD EDIYOR OLSA BU MADDE ILE TSK DEMOKRASIYI CIGNEMIS VE EGEMEN OLAN YARGININ USTUNE CIKARAK ACIK BIR SUC ISLEMISTIR.
2-Tarikatlarla bağlantılı özel yurt, vakıf ve okullar, devletin yetkili organlarınca denetim altına alınarak Tevhid-i Tedrisat Kanunu gereği Millî Eğitim Bakanlığı'na devri sağlanmalıdır.(DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. BUNA INJUNCTION DIYORUZ VE BUNU DA GENELDE MAHKEMELER/YARGI YAPAR)
3-Genç nesillerin körpe dimağlarının öncelikle cumhuriyet, Atatürk, vatan ve millet sevgisi, Türk milletini çağdaş uygarlık düzeyine çıkarma ülkü ve amacı doğrultusunda bilinçlendirilmesi ve çeşitli mihraklarin etkisinden korunması bakımından: (OLDUKCA GULUNC VE SANKI SEFERBERLIKTEN YENI CIKMIS BIR DEVLETIN OTORITERISININ BILGIRGESI GIBI, AYRICA DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. )
a-8 yıllık kesintisiz eğitim, tüm yurtta uygulamaya konulmalı. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. )
b-Temel eğitimi almış çocukların, ailelerinin isteğine bağlı olarak, devam edebileceği Kuran kurslarının Millî Eğitim Bakanlığı sorumluluğu ve kontrolünde faaliyet göstermeleri için gerekli idari ve yasal düzenlemeler yapılmalıdır. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. BUNU ANCAK YARGI YASAMA ILE ISBIRLIGI HALINDE YAPABILIR.
4-Cumhuriyet rejimine ve Atatürk ilke ve inkılaplarına sadık, aydın din adamları yetiştirmekle yükümlü, milli eğitim kuruluşlarımız, (DEMOKRASI ILE YONETILDIGINI IDDIA EDEN BIR ULKENIN CAGDAS OLMAK YERINE 100 YIL ONCEKI BIR LIDERIN ADI UZERINDEN BIR IDEOLOJI GELISTIRIP, TOPLUMUNA DA BUNU EMPOZE ETMEYE CALISAN KANUNLARIN GECERLI OLDUGU BIR ULKENIN DEMOKRASI ILE UZAKTAN YAKINDAN BIR ILGISI YOKTUR VE AB'YE DE GIRMESI SOZ KONUSU DAHI OLAMAZ. USTELIK BIR DE BUNUN TURK SILAHLI KUVVETLERINCE YAPILMASI ICLER ACISI) Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun özüne uygun ihtiyaç düzeyinde tutulmalıdır.(TEKRAR EDIYORUM, KANUNEN (RULE OF LAW) TEMENNI DAHI EDEMEZ, NE KURUMCA NE DE MUNFERIT MUVAZZAF ASKERLER TARAFINDAN)
5-Yurdun çeşitli yerlerinde yapılan dini tesisler belli çevrelere mesaj vermek amacıyla gündemde tutularak siyasi istismar konusu yapılmamalı, bu tesislere ihtiyaç varsa, bunlar Diyanet İşleri Başkanlığı'nca incelenerek mahalli yönetimler ve ilgili makamlar arasında koordine edilerek gerçekleştirilmelidir. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR. IRTICAI FAALIYETLER VARSA O KURUM YA DA KURULUSLAR HANGISIYSE BUNU SIVILDEN BIRININ SAVCILIGA SIKAYETTE BULUNMAK SURETIYLE YARGIYA TASIMASI MUMKUNDUR. ASKERIN VAZIFESI DEGILDIR)
6-Mevcudiyetleri 677 sayılı yasa ile men edilmiş tarikatların ve bu kanunda belirtilen tüm unsurların faaliyetlerine son verilmeli, toplumun demokratik, siyasi ve sosyal hukuk düzeninin zedelenmesi önlenmelidir.(INJUNCTION'DIR VE BUNU ANCAK YARGI VEREBILIR)
7-İrticai faaliyetleri nedeniyle Yüksek Askerî Şûra kararları ile Türk Silahlı Kuvvetleri'nden (TSK) ilişkileri kesilen personel konusu istismar edilerek TSK'yi dine karşıymış gibi göstermeye çalışan bazı medya gruplarının silahlı kuvvetler ve mensupları aleyhindeki yayınları kontrol altına alınmalıdır. (RESMEN, ALENEN, SUPHEYE MAHAL BIRAKMAYACAK SEKILDE KANUNEN KUVVETLER AYRILIGI ILKESINI COKTAN ASMIS BIR KURUMUN DEVLET UZERINDE SOZ SAHIBI OLMUS GIBI HAREKET EDIP, OTORITERLIK VE TOTARITERLIK NOSYONLARINA KAPI ARALAYAN BIR MADDEDIR. SUCTUR VE BU DEMECI VERILENLER KANUN ONUNDE CEZALANDIRILMALIDIR)
8- İrticai faaliyetleri, disiplinsizlikleri veya yasadışı örgütlerle irtibatları nedeniyle TSK'dan ilişkileri kesilen personelin diğer kamu kurum ve kuruluşlarında istihdamı ile teşvik unsuruna imkan verilmemelidir. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR. FERTLERIN SIVIL'DEKI YASAMLARINA MUDAHELE ETMEYI ONGOREN SUC UNSURU BIR MADDEDIR. YASA DISI ORGUTLERLE BAGLANTISI OLUP TA TSK'DAN ATILANLARZATEN ASKERIN MAHKEMELERINDE BIR HAPIS CEZASI ALMIS OLUP, SIVILDE DEVLETIN DIGER ORGANLARINDA CALISIP CALISMAYACAGINI DA TSK DIREKTIF EDEMEZ. ILGILI KANUNLAR YASAMA VE YARGI TARAFINDAN CIKRARTILIR. )
9- TSK'ya aşırı dinci kesimden sızmaları önlemek için mevcut mevzuat çerçevesinde alınan tedbirler; diğer kamu kurum ve kuruluşları, özellikle üniversite ve diğer eğitim kurumları ile bürokrasinin her kademesinde ve yargı kuruluşlarında da uygulanmalıdır.( DEMOKRASIYE MUDAHALEDIR. BU DEMECIN GECERLILIGI ANCAK TSK BIR SIKI YONETIM ILAN ETMESI DURUMUNDA SOZ KONUSU OLUR.ASKER YARGININ ISINE KARISAMAZ, DIGER KURUM VE KURULUSLARIN, UNIVERSITELERIN YONETMELIKLERINE KARISAMAZ. NE YAPACAGINI SOYLEMEK SOYLE DURSUN OBLIGUE INTENT ILE DAHI OLSA TEMENNI EDEMEZ)
10-Bu maddenin tam metnini Turkiye'nin uluslararası ilişkilerini ilgilendirdiği için yayınlanmamıştır.
11-Aşırı dinci kesimin Türkiye'de mezhep ayrılıklarını körüklemek suretiyle toplumda kutuplaşmalara neden olacak ve dolayısıyla milletimizin düşmanca kamplara ayrılmasına yol açacak çok tehlikeli faaliyetler yasal ve idari yollarla mutlaka önlenmelidir. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR, CUNKU BU DA BIR INJUNCTION'DIR VE TURKIYE'DE BUNU SADECE YARGI VEREBILIR.TSK BIR BASKA KUVVETIN -ORGANIN GOREVINI USTUNE VAZIFE EDINEMEZ. KUVVETLER ILKESINE KARSI ISLENMIS ALENI BIR SUCTUR)
12-T.C. Anayasası, Siyasi Partiler Yasası, Türk Ceza Yasası ve bilhassa Belediyeler Yasası'na aykırı olarak sergilenen olayların sorumluları hakkında gerekli yasal ve idari işlemler kısa zamanda sonuçlandırılmalı ve bu tür olayların tekrarlanmaması için her kademede kesin önlemler alınmalıdır.(DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. BUNA INJUNCTION DIYORUZ VE BUNU DA GENELDE MAHKEMELER/YARGI YAPAR)
13-Kıyafetle ilgili kanuna aykırı olarak ortaya çıkan ve Türkiye'yi çağdışı bir görünüme yöneltecek uygulamalara mani olunmalı, bu konudaki kanun ve Anayasa Mahkemesi kararları taviz verilmeden öncelikle ve özellikle kamu kurum ve kuruluşlarında titizlikle uygulanmalıdır. (TIKSINTI VERECEK SEKILDE DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR CUNKU BU DEMECI TSK'NIN VERME YETKISI YOKTUR. BUNA INJUNCTION DIYORUZ VE BUNU DA GENELDE TURKIYE'DE MAHKEMELER/YARGI YAPAR)
14-Çeşitli nedenlerle verilen, kısa ve uzun namlulu silahlara ait ruhsat işlemleri polis ve jandarma bölgeleri esas alınarak yeniden düzenlenmeli, bu konuda kısıtlamalar getirilmeli, özellikle pompalı tüfeklere olan talep dikkatle değerlendirilmelidir.
15-Kurban derilerinin, mali kaynak sağlamayı amaçlayan ve denetimden uzak rejim aleyhtari örgüt ve kuruluşlar tarafından toplanmasına mani olunmalı, kanunla verilmiş yetki dışında kurban derisi toplattırılmamalıdır. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR. BUNUN DENETIMINI DEVLET DENETLEME KURUMU YAPAR. HUKUKSUZUK GORDUGU YERDE SAVCILIKLARA SIKAYETTE BULUNUP KONUYU YARGIYA TASIR. ASKERIN UZERINE VAZIFE DEGILDIR)
16-Özel üniforma giydirilmiş korumalar ve buna neden olan sorumlular hakkında yasal işlemler ivedilikle sonuçlandırılmalı ve bu tür yasadışı uygulamaların ulaşabileceği vahim boyutlar dikkate alınarak, yasa ile öngörülmemiş bütün özel korumalar kaldırılmalıdır. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR. BU DUZENLEMEYI ISTERSE YASAMA, YURUTME VE YARGI ISBIRLIGI ICINDE YAPAR)
17-Ülke sorunlarının çözümünü "Millet kavramı yerine ümmet kavramı" bazında ele alarak sonuçlandırmayı amaçlayan ve bölücü terör örgütüne de aynı bazda yaklaşarak onları cesaretlendiren girişimler yasal ve idari yollardan önlenmelidir.(IRKCI, AYIRIMCI,KISKIRTICI VE HIC BIR DELILE, DAVA SONUCUNA DAYANMAYAN KAVRAMLARDIR. BU SOYLEM DEVLETIN HANGI ORGANINA AITSE IVEDILIKLE YASAL ISLEM BASLATILMALI, BU DEMECI VERENLER GOREVINDEN ALINMALIDIR.TEROR ORGUTLERIYLE ILGILI YASAL ISLEM DE YINE YARGI VE YASAMA TARAFINDAN YAPILIR, TSK'NIN ONERISI SOZ KONUSU DAHI OLAMAZ)
18-Büyük Kurtarıcı Atatürk'e karşı yapılan saygısızlıklar ve Atatürk aleyhine işlenen suçlar hakkındakı 5816 sayılı kanunun istismar edilmesine fırsat verilmemelidir. (DEMOKRASIYE MUDAHELEDIR. TEKLIF VE ONERIYI BIRAKIN, TEMENNI DAHI YAYINLAYAMAZ.)
28 Şubat 1997 tarih ve 406 sayılı MGK Kararı'nın Eki'dir.
Bu meyanda Alain Touraine'nin yazdigi Demokrasi Nedir telifini okumakta yarar var.