Alıntı olunca, tartışma bakımından akacak sular duruluveriyor ne yazık ki!...
Bu nedenle ya alıntı olduğuna hiç değinilmemeli (benim çoğu kez yaptığım ve kimilerinin eleştirdiği gibi) ya da aktaran bu alıntıla tümüyle katılmakta olduğunu, sahiplendiğini belirtmeli.
Platon ile Sokdates arasında geçen o konuşmanın hangi kitapta geçtiğini merak ettim. Doğruysa, eskiden kalma bir okuma zihnimden uçup gitmiş demektir; bir yere gitmemiştir de şu anda ulaşamadım. Ancak bana biraz yakıştırma gibi geliyor. Kaynakçayı önemsemem, asıl aktarılandır önemli olan bence ama burada biraz farklı durum; çünkü Paton'un kitaplarından da söz ediyoruz bu arada.
Asıl diyeceğim ise başka ama yanıtını üstlenecek olan kim?
Sayın Karahan'ın bu aktarmasında geçen şu deyiş var: "Biz nasıl öğreneceğiz gerçek Doğru ile gerçek Yanlışın farkını. Kutsal kitapların bize gösterdikleri doğruların, yorumlarında dahi binlerce farklı düşünce varken, binlerce yıldır çözüm bulunamamış bu sorunla biz nasıl baş edeceğiz?"
Soru şu: Kutsal kitapların bize gösterdiklerinin doğru olduğunu nereden biliyorsunuz?
Sn.Adam
Çok özür diliyorum.Dün onlıne değilidim.Sizin ile muhabbet etmeyi fikir tealisi yapmayı ve en önemlisi y7azdıklarınızı önemsiyorum.Sanırım gözümden kaçmış olmalı,katkılarınız benim için çok önemli.
Sn.Adam alıntı olan yazılar için birçok defa uyardılar beni.Farkıdaysanız bu seferde unuttum sonradan ekledim.
Ben bu yazıya katılıyorum.Yazı genel anlamda yazılmış ama dinsel anlamdanda bakmakta sorun yok.
Sözlerinize katılıyorum dinsel yorumada katılabilir bu arayış.
İş doğru olunca dünyada herşey değişiyor geçen başka bir konuda bana bir aktarımınız vardı,Ben ne prof.lar gördüm kendin haberi yok gibi.Şimdi toplumda bu mertebeye gelmiş bir sürü insan için bile bu haklı olarak kullandığınız deyime bakaraktan doğru nedir kime göre nedir kıstası.Neye güvenecek neyi doğr u olarak kabul edeceğiz kıstasları ne olacak.
Hastalığın tanımı bu.Bu forumda dahi mantık yapımız bir çok şeyde bu.Kaynak göstermen istenir.gösterilen kaynağa rağbet edilmez.Her daim hazır bir tanımlaması ve sıfatı vardır.
Sn.Adam sorunuza gelirsek.Kutsal kitapalrın doğruluğunu nasıl anlayacağız.
Burda vahy olan kuran ve diğer kitaplarda yazılanları inceleyerek ve karşılaştırarak yapılabilir.
İşin kıstasları bellidir.En doğru karar verme organımız olan vicdanı devreye sokacağız.
Benim için genel kıstasların içinde en olmazssa olmazı şudur yaptırım.İçinde yaptırım gücü olmayan hissedilmeyen toplmca kabul görmeyen hiçbir şeye inanmamak.
İlahi bir gücün isteği ile bir hakimin verdiği karar arasındaki yaptırım gücünün farkına vararak bu karar alınabilir.
Saygılarımla